Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) Ubuntu NL loopt achter  (gelezen 16733 keer)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: (opgelost) Ubuntu NL loopt achter
« Reactie #25 Gepost op: 2013/08/19, 10:26:32 »
Lekker onderhoudsvrij zo zonder versienummers. Kan dezelfde pagina nog jaaaren mee.
De site heb ik uit mijn favorieten gewist nu er geen reden meer is af en toe te kijken of er nog iets gewijzigd of nieuws is.
Wel stoer dat Ubuntu-NL weet welke software ik allemaal wil en er staat dat Ubuntu komt met 'Alle software die nodig is'.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: (opgelost) Ubuntu NL loopt achter
« Reactie #26 Gepost op: 2013/08/19, 11:56:49 »
Lekker onderhoudsvrij zo zonder versienummers. Kan dezelfde pagina nog jaaaren mee.
De site heb ik uit mijn favorieten gewist nu er geen reden meer is af en toe te kijken of er nog iets gewijzigd of nieuws is.
Wel stoer dat Ubuntu-NL weet welke software ik allemaal wil en er staat dat Ubuntu komt met 'Alle software die nodig is'.

Bedankt voor deze fantastische, hulpvolle feedback.

Re: (opgelost) Ubuntu NL loopt achter
« Reactie #27 Gepost op: 2013/08/19, 20:05:51 »
Daar kun je inderdaad beter een nieuw topic over openen. Als je daar je net geplaatste post even in plakt (kopiëren en plakken) dan zal ik straks die vragen beantwoorden in dat topic.

Het ging mij er overigens niet om dat Cees ongelijk had, ik vond het alleen een beetje vreemde bewoording. Een beetje zoals die gozer die een klaagzang gaf over Mint 15...
« Laatst bewerkt op: 2013/08/19, 20:12:48 door Vistaus »

Re: (opgelost) Ubuntu NL loopt achter
« Reactie #28 Gepost op: 2013/08/20, 07:12:12 »
Of het moet ergens staan op het forum in de oranje kleuren, die ik niet gebruik omdat mijn ogen de kleuren niet aankunnen.
Klik eens helemaal rechts onderaan deze pagina op Kubuntu blauw.........
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Re: (opgelost) Ubuntu NL loopt achter
« Reactie #29 Gepost op: 2013/08/20, 11:00:08 »
Ik heb wel het oranje thema en dit is wat ik zie als ik op de index van het forum sta:

Re: (opgelost) Ubuntu NL loopt achter
« Reactie #30 Gepost op: 2013/08/20, 11:05:10 »
Je hebt overigens nog geen nieuw topic geopend, ik zal zo aardig zijn om je vragen hier maar even te beantwoorden ;)

ik zie er nooit nieuws en alleen (en soms ook lange tijd niet) een interview.

Dat komt omdat de focus ligt op gemeenschapsnieuws. Jij bent, net als ik, elke dag actief hier. Zijn we zo'n bruisende gemeenschap dat er constant wat uit de gemeenschap te melden valt? Ik zie dat niet, maar misschien zie jij dat anders en ik hoor dan ook graag hoe jij dat ziet :)
(de Ubuntero van de Maand hebben we trouwens verzet naar 1x in de 2-3 maanden)

Van de planet had ik nog nooit gehoord terwijl ik toch echt wel een blog heb. En dar weten heel veel mensen van, en dus een kleine moeite om mij daar eens wat over neer te zetten po het forum, toen het net uit was. Of het moet ergens staan op het forum in de oranje kleuren, die ik niet gebruik omdat mijn ogen de kleuren niet aankunnen.

Dat staat niet op het forum. Er zitten aardig wat blogs op onze planet. Ik ben het wel met je eens dat het wel erg verborgen staat in de menustructuur en een verwijzing op het forum zou ook niks mis mee zijn. Dat laatste ga ik direct aanpakken, dat eerste ga ik overleggen met de andere teamleden hoe we dat kunnen oplossen :)
Edit: zie Algemeen, ik heb een promotietopic voor de planet aangemaakt.
« Laatst bewerkt op: 2013/08/20, 11:22:00 door Vistaus »

Re: (opgelost) Ubuntu NL loopt achter
« Reactie #31 Gepost op: 2013/08/20, 12:16:52 »
Nuja, dan is het alleen voor jou en een paar anderen een probleempje (die balk bedoel ik) want de meesten (zeker de niet-forumgangers) hebben gewoon die balk wel :)

Maar goed, hopelijk zijn je vragen voldoende beantwoord zo :)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: (opgelost) Ubuntu NL loopt achter
« Reactie #32 Gepost op: 2013/08/20, 19:57:52 »
Nuja, dan is het alleen voor jou en een paar anderen een probleempje (die balk bedoel ik) want de meesten (zeker de niet-forumgangers) hebben gewoon die balk wel :)
Worden foutmeldingen/bugs niet serieus genomen? Ben wel benieuwd waarom het bij femke98 niet goed werkt.
Een andere foutmelding zou de optie 'neem de tour' op www.ubuntu-nl.org kunnen zijn, deze keuze werkt hier al 3 maanden niet meer.
Oorzaak kan zijn dat de 'communityserver' niet meer actief is maar wellicht is het te overwegen deze 'tour' dan (tijdelijk?) niet meer aan te bieden.
« Laatst bewerkt op: 2013/08/20, 19:59:38 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Re: (opgelost) Ubuntu NL loopt achter
« Reactie #33 Gepost op: 2013/08/20, 20:03:36 »
femke98 heeft een ander thema ingeschakeld en daardoor is de lay-out anders. Je moet niet meteen over serieus nemen van bugs beginnen voordat je weet of iets wel een bug is of niet. Ga eens naar accountinstellingen en schakel het Core-thema in, dan zul je zelf zien dat ook jij geen bovenste balk hebt. Dat is geen bug, dat is een thema-eigenschap.

En ja, de tour doet het niet vanwege de communityserver, wat je zelf al aanhaalt. Je hebt gelijk en bij deze haal ik die verwijzing tijdelijk weg :) (of zal ik het maar niet doen aangezien ik bugs niet serieus zou nemen? ;))
« Laatst bewerkt op: 2013/08/20, 20:11:35 door Vistaus »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: (opgelost) Ubuntu NL loopt achter
« Reactie #34 Gepost op: 2013/08/20, 21:11:37 »
Zijn we zo'n bruisende gemeenschap dat er constant wat uit de gemeenschap te melden valt? Ik zie dat niet
Blijkbaar niet maar wel opmerkelijk:
Vandaag de dag horen we bij de grootste en meest actieve LoCoteams binnen de Ubuntu-gemeenschap.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: (opgelost) Ubuntu NL loopt achter
« Reactie #35 Gepost op: 2013/08/20, 21:17:25 »
Klopt, omdat we een bruisend forum hebben. Maar je snapt de link niet helemaal. Actief != nieuws. Een actief forum is niet constant nieuwswaardig of wel? Je kunt wel leuk linkjes aanhalen maar ik zou liever zien dat je met een idee komt om het Prikbord meer activiteit te geven. Heb jij een idee wat nieuwswaardig is uit en voor onze gemeenschap? :)

(en gooi het niet op dat ik niks geprobeerd want ik heb de Ubuntero van de Maand nieuw leven ingeblazen en probeer zo nu en dan iets te highlighten dus ik heb wel een beginnetje gemaakt ;))
« Laatst bewerkt op: 2013/08/20, 22:11:09 door Vistaus »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: (opgelost) Ubuntu NL loopt achter
« Reactie #36 Gepost op: 2013/08/20, 21:39:43 »
Een actief forum is niet constant nieuwswaardig of wel?
De "gemeenschap" is toch niet alleen dit support-forum maar (bijvoorbeeld) ook het vertaalteam wat bij ieder release heel actief is. Of het documentatieteam (kuch), of de "gemeenschapsraad" (bestaat die nog?), irc ondersteuning enz.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: (opgelost) Ubuntu NL loopt achter
« Reactie #37 Gepost op: 2013/08/20, 21:52:51 »
Nee, maar het forum is wel het actiefste onderdeel van de gemeenschap. Er gebeurt meer per dag op dit forum dan bij de andere delen van de gemeenschap.

Zoals ik het zie, aangaande het Prikbord:
-Vertaalteam: doet gewoon goed werk, niets nieuwswaardigs anders dan misschien een keer een shoutout. Bovendien is een "release" waar jij het over hebt maar 1x in de 6 maanden dus heel actief wordt het Prikbord er niet van.
-Documentatieteam: dat houd ik niet bij dus misschien dat jij een noemenswaardig item hebt waar ik een stukje over kan schrijven? :)
-Gemeenschapsraad: ik hoor niks van ze dus ik weet niet wat ik kan schrijven.
-IRC: ik zit niet zo vaak op IRC maar gebeuren daar nieuwswaardige dingen? Laat maar weten wat dan, dan ben ik bereid een artikel te schrijven, no problemo :)

Re: (opgelost) Ubuntu NL loopt achter
« Reactie #38 Gepost op: 2013/08/21, 11:13:28 »
@femke: Dat is leuk en aardig maar je doet nu alsof ik een of andere Ubuntu-NL-guru ben. Ik kan niet van alle dingen weten wat er gebeurd. Het documentatieteam bijv. Ik weet niet precies wat hun bezig houdt, daarom vroeg ik aan Cees als lid van dat team om een paar dingen aan te dragen aangezien hij wel weet wat er gebeurd.

Maar goed, je hebt wel een paar dingen aangedragen die inspiratievol zijn en ik zal er zeker wat mee doen, hou het Prikbord dus in de gaten! ;)
« Laatst bewerkt op: 2013/08/21, 12:51:55 door Vistaus »

Offline vanadium

  • Lid
Re: (opgelost) Ubuntu NL loopt achter
« Reactie #39 Gepost op: 2013/08/21, 12:40:44 »
Als eerste kennismaking voor het brede publiek lijkt die pagina mij uitstekend zoals die nu is. Je klikt gemakkelijk door naar de mooie en overzichtelijke "Ontdek Ubuntu" pagina's, en de details rond versies komen pas aan bod wanneer ze relevant zijn: als je "Download" klikt. Ook die pagina is volgens mij zeer overzichtelijk en gebruiksvriendelijk, ook voor nieuwe potentiële gebruikers.

Dit gezegd zijnde: ik ervaar een weergaveprobleem met de standaard browser, Firefox.



De body van de pagina (met de gespikkelde achtergrond) heeft een grote lelijke grijze marge links. Het probleem is er niet in Chrome.

« Laatst bewerkt op: 2013/08/21, 12:48:02 door vanadium »

Re: (opgelost) Ubuntu NL loopt achter
« Reactie #40 Gepost op: 2013/08/21, 12:49:54 »
@femke: Ik ben min of meer de enige die op het Prikbord schrijft dus het is toch logisch dat ik het op mezelf betrek?

En dat voorbeeld weet ik, daarom zei ik ook dat wel wat met je ideeën ga doen. Ik heb me heel rustig opgesteld ondanks dat er veel kritiek kwam van jou en Cees maar ik krijg alleen maar meer aanvallende reacties terug. Geen wonder dat je vindt dat er geen familieband meer is... het begint bij hoe je zelf post hè.

@vanadium: Hier geen problemen in Firefox. Hij laat het precies zo zien als bij jou in Chrome. Heb je add-ons geïnstalleerd of een bepaald zoomlevel ingesteld?
« Laatst bewerkt op: 2013/08/21, 12:57:32 door Vistaus »

Offline vanadium

  • Lid
Re: (opgelost) Ubuntu NL loopt achter
« Reactie #41 Gepost op: 2013/08/21, 13:23:44 »
@vanadium: Hier geen problemen in Firefox. Hij laat het precies zo zien als bij jou in Chrome. Heb je add-ons geïnstalleerd of een bepaald zoomlevel ingesteld?
Bedankt! Het blijkt inderdaad een probleem met Nosquint. Ik heb het nu eens geprobeerd met de addon "Default Full Zoom level", en: geen probleem!

Re: (opgelost) Ubuntu NL loopt achter
« Reactie #42 Gepost op: 2013/08/21, 13:32:39 »
Graag gedaan! Mooi dat het is opgelost :)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: (opgelost) Ubuntu NL loopt achter
« Reactie #43 Gepost op: 2013/08/21, 16:12:52 »
Een bruisende community is het allang niet meer, ooit als eens aangegeven.
Een bruisend forum evenmin. Er zijn hoogstens een tiental actieve leden en af-en-toe iemand met een vraag om ondersteuning, die in veel gevallen eerste worden doorverwezen naar een andere site met mogelijke tips.
Het documentatieteam heeft geen actieve leden meer, voor zover de andere teams nog actieve leden hebben zijn deze, volgens mij, op de vingers van een (1) hand te tellen.
Vandaar mijn opmerking over de website:
Vandaag de dag horen we bij de grootste en meest actieve LoCoteams binnen de Ubuntu-gemeenschap.
Het is voor andere LoCoteams niet te hopen dat deze nog kleiner zijn en nog minder actieve leden hebben.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: (opgelost) Ubuntu NL loopt achter
« Reactie #44 Gepost op: 2013/08/21, 20:04:33 »
@femke98: Ik ben het met je eens aangaande de verwijzingen naar de Wiki, daar zouden we vaker naar mogen linken. Het zou helemaal mooi zijn als we bepaalde stukjes van Pjotr overnemen maar dan in onze eigen bewoording. Dan kunnen we vaker naar de wiki linken.
Maar goed, dat heeft verder weinig van doen met de website.

@testcees: Vertaalteam heeft iets meer dan 1 hand aan actieve leden. Webteam heeft 1 hand aan actieve leden.

Het forum en vraag en antwoord zijn redelijk bruisend naar mijn mening. Maar goed, wat wil je dan zetten, "Ubuntu-NL heeft een zombiegemeenschap met doodsaaie teams en een nog saaier forum"? Dat zal veel mensen trekken!
« Laatst bewerkt op: 2013/08/21, 20:12:56 door Vistaus »

Offline vanadium

  • Lid
Re: (opgelost) Ubuntu NL loopt achter
« Reactie #45 Gepost op: 2013/08/22, 11:07:05 »
Het is jammer dat dit allemaal zo versloft is.............ooit hadden we een mooie wiki die ten aller tijde werd aangewezen. Nu hebben we een externe site die schijnbaar boven het Ubuntu gebeuren wordt gezet. Het is een goede site, daar kan en ga ik niets van zeggen, maar het zou eigenlijk niet mogen.  ;)

Geen wonder dat het dus terugloopt, is mijn mening.
Ik zie niet in waarom dat niet zou mogen. Het is ieders vrije recht om een eigen site te ontwikkelen. Als die dan echt goed blijkt te zijn, dan is het logisch dat er veel naar verwezen/mee gewerkt wordt.

Zie het eerder als een uitdaging om de wiki minstens even goed te maken. Als daarna de leden van het team systematisch voor hulp bij terugkomende vragen naar de relevante sectie in de wiki doorverwijzen, dan zullen andere forumleden dit voorbeeld beginnen volgen.

Re: (opgelost) Ubuntu NL loopt achter
« Reactie #46 Gepost op: 2013/08/22, 11:39:01 »
"maak wat van de wiki"

Zin om mee te werken aan de wiki? Testcees heeft nog wat teamplaatsen openstaan en jij wil graag dat de wiki verbetert dus... ;)

Re: (opgelost) Ubuntu NL loopt achter
« Reactie #47 Gepost op: 2013/08/22, 11:49:14 »
"Ik heb nog mijn eigen werk en heel veel ander vrijwilligerswerk te doen en daar ben ik druk genoeg mee."

En ik heb geen ander vrijwilligerswerk te doen zeker? Dan heb je toch iets gemist want ik heb je al 2 keer gezegd dat ik op internet meer vrijwilligerswerk doe dan alleen dit (binnen mijn fysieke grenzen). En dan heb ik ook nog een paar hobbies zoals fotografie (maar dat wist je wel). Voor de rest moet ik ook genoeg mentale en fysieke rust hebben.
Ik maakte slechts een grapje naar jou toe over de wiki, vandaar het knipoog, maar jij trekt meteen een rare conclusie daarna waar je nog fout blijkt te zitten ook. Geen wonder dat er geen familieband meer is hier...
« Laatst bewerkt op: 2013/08/22, 11:53:52 door Vistaus »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: (opgelost) Ubuntu NL loopt achter
« Reactie #48 Gepost op: 2013/08/22, 13:28:20 »
Ik zie niet in waarom dat niet zou mogen. Het is ieders vrije recht om een eigen site te ontwikkelen.
Geen enkel probleem, in tegendeel. Het is echter niet afhankelijk van de zogenaamde Ubuntu-LoCo.
Vandaar, nogmaals, mijn opmerking over de website:
Vandaag de dag horen we bij de grootste en meest actieve LoCoteams binnen de Ubuntu-gemeenschap.
Dat is toch iets anders/meer dan (alleen) een druk bezocht forum?
Klik links bovenin op Documentatie

Re: (opgelost) Ubuntu NL loopt achter
« Reactie #49 Gepost op: 2013/08/22, 13:32:16 »
@testcees: Het is jammer dat je niet mijn vraag even beantwoord over wat voor zin jij beter vindt passen op die pagina...