Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: updates niet compleet, pakketten vaak niet binnen gehaald  (gelezen 495 keer)

Offline Flupke

  • Lid
updates niet compleet, pakketten vaak niet binnen gehaald
« Gepost op: 2017/04/06, 12:01:55 »
Hallo allen,

Onlangs heb ik Ubuntu 16.04 geïnstalleerd op mijn laptop. Bij het afstellen en finetunen (volgens de richtlijnen van Pjotr, waarvoor dank, op de Google site Computertip) kom ik vaak problemen tegen met updates. Ze zijn niet compleet want sommige pakketten kunnen niet binnen worden gehaald. Als ik dan weer een andere mirrorsite laat zoeken die op dat moment het beste is lukt het weer effe om daarna weer met het zelfde probleem te zitten.
Kortom, vaak zijn de sites niet te bereiken en ik lees dat elders ook wel. Welke mirrorsite in Nederland is dan misschien  niet de snelste maar wel de betrouwbaarste? En valt dat in te stellen?
Of anders, waarom zoekt het update beheer niet telkens welke site het beste presteert om daarna de updates te downloaden?

(hoop niet dat ik gelijk afgebrand wordt omdat het elders al staat.....ik kon het niet vinden)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: updates niet compleet, pakketten vaak niet binnen gehaald
« Reactie #1 Gepost op: 2017/04/06, 12:09:45 »
Spiegelservers worden periodiek bijgewerkt t.o.v. de hoofdserver. Op bepaalde tijdstippen lopen ze dus achter, en als je net op zo'n ogenblik de boel wil bijwerken, dan krijg je zulke meldingen.

De oplossing is dus eigenlijk heel simpel: geen paniek, blijf bij dezelfde spiegelserver, en probeer het vanavond (of morgen) nog eens. Dikke kans dat de spiegelserver dan wel z'n zaakjes weer op orde heeft.  =D

Offline Flupke

  • Lid
Re: updates niet compleet, pakketten vaak niet binnen gehaald
« Reactie #2 Gepost op: 2017/04/07, 11:23:42 »
Ok, dank voor je reactie.