Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Die %*&* Cookiemuur. Ik wil niet meer hoeven klikken op OK!  (gelezen 1374 keer)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Die %*&* Cookiemuur. Ik wil niet meer hoeven klikken op OK!
« Gepost op: 2015/12/16, 14:56:09 »
Sinds al weer een tijd zijn we opnieuw gezegend met een cookiemuur. Dat kan je websites niet kwalijk nemen, het is van hogerhand opgelegd.

Het is natuurlijk goed dat er niet overal van alles en nog wat van je wordt vastgelegd, maar zoals het nu in de praktijk werkt vind ik het een absolute ramp. Bij sommige sites wordt er zelfs een compleet afdekkende lap over je beeld gegooid. Afschuwelijk!

Heren politici, als je het niet fatsoenlijk geregeld kan krijgen (en dat zat er volgens mij nog dik in ook), blijf er dan alsjeblieft vanaf!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

DarkEra

  • Gast
Re: Die %*&* Cookiemuur. Ik wil niet meer hoeven klikken op OK!
« Reactie #1 Gepost op: 2015/12/16, 15:52:00 »
Aan die overlappende tekst kunnen de website ontwikkelaars/designers wat doen, wat kleiner maken kan geen groot probleem zijn lijkt me zo. De politici zitten er niet aan, die leggen alleen de wetten/regels op. Daarbij zullen ze dit topic niet snel lezen denk ik, nut heeft het niet echt op deze manier. :)

Verder vind ik wel dat het topic in offtopic of algemeen geplaatst mocht worden, het betreft immers geen hulpvraag over internet en draadloos. ;)
« Laatst bewerkt op: 2015/12/16, 15:54:20 door Maik »

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Die %*&* Cookiemuur. Ik wil niet meer hoeven klikken op OK!
« Reactie #2 Gepost op: 2015/12/16, 16:07:42 »
Is hier geen Firefox add-on voor? Ik vind het trouwens wel degelijk een hulpvraag, Maik!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

DarkEra

  • Gast
Re: Die %*&* Cookiemuur. Ik wil niet meer hoeven klikken op OK!
« Reactie #3 Gepost op: 2015/12/16, 16:11:30 »
Voor mij is het meer een klacht naar websites en de politici toe, je hebt immers in je begin post niet specifiek gevraagd of hier wat aan te doen is... behalve nu in je tweede reactie waar je vraagt of er een add-on voor bestaat om het tegen te gaan. Ik ga mee op zoek maar naar mijn weten is die er niet.


Edit: Kijk eens naar de add-on "i don't care about cookies", misschien is dat iets?
« Laatst bewerkt op: 2015/12/16, 16:14:15 door Maik »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Die %*&* Cookiemuur. Ik wil niet meer hoeven klikken op OK!
« Reactie #4 Gepost op: 2015/12/16, 16:17:16 »
Dat kan je websites niet kwalijk nemen, het is van hogerhand opgelegd.
Als de website alleen gebruik maakt van functionele cookies die is een “cookiemuur” niet verplicht, op ubuntu-nl.org is daarom geen “cookiemuur”. :)
Klik links bovenin op Documentatie

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Die %*&* Cookiemuur. Ik wil niet meer hoeven klikken op OK!
« Reactie #5 Gepost op: 2015/12/16, 16:33:38 »
Voor mij is het meer een klacht naar websites en de politici toe, je hebt immers in je begin post niet specifiek gevraagd of hier wat aan te doen is... behalve nu in je tweede reactie waar je vraagt of er een add-on voor bestaat om het tegen te gaan. Ik ga mee op zoek maar naar mijn weten is die er niet.


Edit: Kijk eens naar de add-on "i don't care about cookies", misschien is dat iets?

Die add-on ziet er goed uit. Ik heb hem geïnstalleerd. Dank je wel.

Nee Maik, sorry. Meer dan dat ik niet wilde klikken had ik even niet in huis.. Het is ook een raar soort situatie.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

DarkEra

  • Gast
Re: Die %*&* Cookiemuur. Ik wil niet meer hoeven klikken op OK!
« Reactie #6 Gepost op: 2015/12/16, 16:42:31 »
Allemaal geen probleem beste Just, ik begrijp het wel. Ik hoop dat je in ieder geval iets hebt aan de add-on. :)

Re: Die %*&* Cookiemuur. Ik wil niet meer hoeven klikken op OK!
« Reactie #7 Gepost op: 2015/12/16, 16:54:46 »
Volgens mij houdt no-script het nodige daarvan tegen. Ik zie ze in elk geval zo vaak niet.
Noem eens een vrij onbekende site waar dit op is, dan zal ik het eens checken.

No-script draait hier toch al om ook de vele andere ongewenste scripts tegen te houden, en dat bevalt me uitermate prima.

Gedetailleerder. Op http://www.parool.nl/ bijvoorbeeld krijg ik hem weer wel. Maar de nodige andere nog nooit bezochte kranten weer niet.
« Laatst bewerkt op: 2015/12/16, 16:59:14 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Die %*&* Cookiemuur. Ik wil niet meer hoeven klikken op OK!
« Reactie #8 Gepost op: 2015/12/16, 17:00:38 »
Nou Maik, ik heb net een groot rondje gedaan langs alle sites in mijn RSS lezer plus Google Nieuws. Geen enkele keer hoeven klikken. Volgens mij was dit een gouden tip van je! Dank je wel!

Alleen de meldingen over mijn ad-blocker restten nog, maar daar heb ik wel enig respect voor omdat ook mensen die veel doen voor onze gemeenschap daar nadelen van ondervinden.

Groet,

Just Vecht

PS: Rabbit: hij deed het ook op Parool goed!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Die %*&* Cookiemuur. Ik wil niet meer hoeven klikken op OK!
« Reactie #9 Gepost op: 2015/12/16, 21:48:47 »
Is hier geen Firefox add-on voor? Ik vind het trouwens wel degelijk een hulpvraag, Maik!
Ja zeker.....Eeh,maar die werkt niet zo goed meer.....Ondanks die addon in Firefox zie ik toch steeds meer die ok wall :'(
Dus die andere addon ga ik ook proberen..
« Laatst bewerkt op: 2015/12/16, 21:51:28 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Die %*&* Cookiemuur. Ik wil niet meer hoeven klikken op OK!
« Reactie #10 Gepost op: 2015/12/16, 22:53:45 »
Als je een advertentieblokkeerder gebruikt, kun je een 'abonnement' (gratis en open source!) nemen op Prebake, die blokkeert op veel sites die dingen.

Re: Die %*&* Cookiemuur. Ik wil niet meer hoeven klikken op OK!
« Reactie #11 Gepost op: 2015/12/17, 08:46:46 »
De 'i don't care about cookiesi don't care about cookies' addon is er ook als extensie voor Chrome.
Dit was een goede tip.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Offline vanadium

  • Lid
Re: Die %*&* Cookiemuur. Ik wil niet meer hoeven klikken op OK!
« Reactie #12 Gepost op: 2015/12/17, 18:50:42 »
Erg, hoe die Europese wetgeving weer afwentelt in nadelen en meer overlast voor de gebruiker.