Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen internet op ubuntu wel op windows  (gelezen 591 keer)

Offline rva

  • Lid
geen internet op ubuntu wel op windows
« Gepost op: 2009/06/18, 19:31:22 »
hallo
ik heb een probleem ik wil op internet op ubuntu en eerst kon ik dat ook gewoon maar sinds gisteren wil hij niet meer op het internet wel op windows maar niet op ubuntu.
ik heb geen idee wat er aan de hand kan zijn want eerts deed hij het altijd goed maar alleen sinds gisteren niet.
ik heb ook niks gedownload waardoor hij meschien een virus kan hebben op gelopen maar dat heb ik ook niet gedaan.
en zelfs met een breekband verbinding wil hij er niet op.
hij geeft wel aan dat hij verbinding heb met de router maar naar het internet wil hij niet.
eerst dacht ik dat het aan de dns lag maar op me ps3 en me ipod doet hij het wel gewoon en windows ook dus graag hulp
ps ben nog niet echt bekend met ubuntu dus het liest geen moeilijk uitleg.

groetjes rva

Offline eXtreem

  • Lid
Re: geen internet op ubuntu wel op windows
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/18, 19:50:47 »
Ik ben benieuwd wat er gebeurd als je een ping doet over het internet. Start eens een terminal (Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster) en typ:

ping www.gentoo.org
Als deze geen antwoord geeft, probeer dan de voglende:

ping 209.177.148.228
Als beide commando's geen antwoord geven, laat dan kopieer en plak dan even de output van het volgende commando:

ifconfig -a
Gr. Richard

edit:
Een antwoord zou er zo uit moeten zien, deze zouden snel achter elkaar over je scherm moeten verschijnen:

64 bytes from wren.gentoo.org (209.177.148.228): icmp_seq=1 ttl=49 time=171 ms
Met CTRL+C laat je de ping stoppen.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/18, 19:54:02 door eXtreem »
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Offline vanadium

  • Lid
Re: geen internet op ubuntu wel op windows
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/18, 20:28:06 »
Mogelijk lukt het wel wanneer je je router reset. Hier vind je dan uitleg over de oorzaak en wat je er aan kan doen

http://sites.google.com/site/computertip/geenbedraadinternet