Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: C# in Windows == C# Ubuntu?  (gelezen 1765 keer)

Offline JV.com

  • Lid
C# in Windows == C# Ubuntu?
« Gepost op: 2008/11/18, 20:59:20 »
Goedendag mensen:

een kort vraagje:

Ubuntu blijkt me toch steeds meer trekken dan Windows, nu ik er achter ben dat je Microsoft Virtual machines kan omzetten naar VMware kriebelt het mij weer. om aan de slag te gaan. zodat ik ermee onder linux kan werken

Nu is mijn hobby programmeren en mijn opleiding Applicatie ontwikkeling. voor school moet ik dus veel ik .NET talen werken met nadruk op C# en MySQL. nu zocht ik voor een goed alternatief voor Microsoft visual Studio C# Express. en ik las over Monodevelop. nu wil ik denk ik daar mee ontwikkelen, is deze werkomgeving vergelijkbaar met de Windows studio?. en Hoe is het werken met C# op Linux als je Windows gewend bent? is het mogelijk om met monodevelop linux & Windows applicaties te maken? waar moet ik rekening mee houden als ik overstap.

bij voorbaat dank,

JV
« Laatst bewerkt op: 2008/11/19, 12:43:21 door JV.com »

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: C# in Windows == C# Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/18, 21:07:09 »
Mono is een .NET implementatie voor Linux. In principe draaien .exe-programma's die gecompileerd zijn in Windows zelfs op Linux, hoewel de Windows Forms support nog niet 100% in orde is. Toch werken heel veel Windows .NET applicaties al perfect in Linux dankzij Mono.

MonoDevelop is een IDE waarin je gewoon C# (.NET) kan programmeren op exact dezelfde manier als je bij Windows in bv. Visual Studio gewend bent (al is de MonoDevelop IDE iets minder functioneel imo) maar het is zeker wel te doen. Zelf ben ik absoluut geen fan van .NET of C#, maar als je het wil programmeren is MonoDevelop denk ik de beste keuze.

Succes..
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline JV.com

  • Lid
Re: C# in Windows == C# Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/18, 21:11:23 »
Dank U, mijn dank is groot  O0

Speedboy

  • Gast
Re: C# in Windows == C# Ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/18, 23:11:25 »
... Zelf ben ik absoluut geen fan van C#...
Is daar een technische reden voor?  Want ik ben de laatste dagen wat aan het opzoeken over C# en ik lees veel positieve dingen erover.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: C# in Windows == C# Ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/19, 11:39:03 »
ik ben niet zo voor virtual machines... ook vind ik .NET iets minder flexibel hoewel het voor simpele projecten wel makkelijk(er) kan werken...
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)