Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: tekstachtergrond kleur  (gelezen 1964 keer)

Offline omgunung

  • Lid
tekstachtergrond kleur
« Gepost op: 2015/12/10, 23:35:15 »
Hallo, ik ben Leon 51 jaar. Ik heb Ubuntu 14.04.02 op mijn computer geinstalleerd. Ik ben er op zich best tevreden over. Er is alleen 1 ding dat me stoort. En dat is dat is als ik op intenet zit (Firefox) en ik wil tekst invoeren net als in dit veld, maar ook als ik wil inloggen op facebook b.v. dat ik dan een groene achtergrond heb met witte letters. Dat wil ik niet. Ik wil gewoon een witte achtergrond en zwarte letters. Ik heb het al via Edit, preferences, content en dan colors als zodanig ingesteld maar heeft geen effect. Het blijft groen met wit. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: tekstachtergrond kleur
« Reactie #1 Gepost op: 2015/12/10, 23:37:56 »
Groen? Witte letters?  :o

Heb je misschien ooit een kleurenthema gewijzigd of zo?

Offline omgunung

  • Lid
Re: tekstachtergrond kleur
« Reactie #2 Gepost op: 2015/12/10, 23:57:37 »
Niet dat ik weet, maar ook nu dit veld dat ik in vul om antwoord te geven is groen met witte letters. Voor de rest is alles normaal. Het enige dat ik gedaan heb is op de enveloppe klikken die rechtsboven aan staat. Die was toen groen. Of dat er iets mee te maken heeft?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: tekstachtergrond kleur
« Reactie #3 Gepost op: 2015/12/10, 23:59:45 »
Wat voor enveloppe?

Offline omgunung

  • Lid
Re: tekstachtergrond kleur
« Reactie #4 Gepost op: 2015/12/11, 00:18:52 »
Die van evolution. Dus van rechts naar links. Heb je eerst het icoontje waarmee je de computer uit zet dan de tijd, dan geluid en dan een envelope. En voor mij is dit veld ook weer groen met witte letters. Alleen nu. Als ik het later zelf na het plaatsen  terug lees is het wel gewoon wit met zwarte letters.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: tekstachtergrond kleur
« Reactie #5 Gepost op: 2015/12/11, 00:23:23 »
Hoe kan Evolution Firefox beïnvloeden? Raadselachtig allemaal.

Waarom heb je trouwens überhaupt Evolution geïnstalleerd in Ubuntu? De standaard Thunderbird is een  beter e-mailprogramma.

Maak een nieuwe gebruiker aan, log in als die nieuwe gebruiker en start Firefox. Heb je dan hetzelfde probleem? Zo niet, dan is er simpelweg iets mis met het Firefox-profiel in je huidige gebruikersaccount.

Offline omgunung

  • Lid
Re: tekstachtergrond kleur
« Reactie #6 Gepost op: 2015/12/11, 00:34:54 »
Ik heb geen idee, heb ook weinig verstand van computers. Evolution zat er al op toen ik Ubuntu installeerde. Maar ik ben dus tevreden met alles als alleen de kleuren. Dat moet toch op de 1 of andere manier te veranderen zijn?

Ik ben een man uit de techniek ik ben monteur, als er een klant binnen komt met:"  mijn motor loopt niet goed" ga ik kijken wat er aan de hand is en repareer het dan. In plaats van maar een nieuwe motor er in zetten? Snap je een beetje welke kant ik uit wil?

Het was in het begin goed, ik heb blijkbaar iets gedaan wat ik nu zelf niet meer ongedaan krijg. Daarom zoek ik hulp bij mensen die er meer verstand van hebben dan ik.

Alles werkt prima hoor, alleen de kleur staat me niet aan. Dat is bijvoorbeeld ook als ik via facebook wil chatten met iemand. Het veld waarin ik mijn tekst typ is dan groen met wit. Net als dit veld weer....

Dat moet toch op de 1 of andere manier te veranderen zijn lijkt me?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: tekstachtergrond kleur
« Reactie #7 Gepost op: 2015/12/11, 10:55:59 »
Doe wat ik in mijn eerdere bericht heb aangeraden. Dat is namelijk een makkelijke en snelle manier om erachter te komen of het simpelweg een fout is in je Firefoxprofiel.

Als het slechts een "bedorven" Firefoxprofiel is (wat ik vermoed), dan is de reparatie eenvoudig: maak een kopie van je bladwijzers (zonde om die kwijt te raken) en donder je huidige Firefoxprofiel weg.

Firefox maakt dan vanzelf een nieuw schoon profiel aan. Importeer de kopie van je bladwijzers en klaar is Leon.  =D

Kopie bladwijzers maken:
Bladwijzers - Alle bladwijzers tonen - Importeren en reservekopie maken - Reservekopie maken...

Firefoxprofiel met een hoera wegsodemieteren (open een terminalvenster en kopieer en plak onderstaande opdrachtregel):
rm -r -v ~/.mozilla
Sluit Firefox en start 'm opnieuw. Schoon is-ie.  =D
« Laatst bewerkt op: 2015/12/11, 11:01:26 door Pjotr »

Re: tekstachtergrond kleur
« Reactie #8 Gepost op: 2015/12/11, 11:34:49 »
Laat dat de zeep fabrieken maar niet horen.. =D
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: tekstachtergrond kleur
« Reactie #9 Gepost op: 2015/12/11, 13:50:59 »
Ik heb geen idee, heb ook weinig verstand van computers. Evolution zat er al op toen ik Ubuntu installeerde. Maar ik ben dus tevreden met alles als alleen de kleuren. Dat moet toch op de 1 of andere manier te veranderen zijn?

Dat kan niet, want Thunderbird is de standaard-e-mailclient op Ubuntu 14.04 - Evolution heb je er dus zelf op gezet.

Ik ben een man uit de techniek ik ben monteur, als er een klant binnen komt met:"  mijn motor loopt niet goed" ga ik kijken wat er aan de hand is en repareer het dan. In plaats van maar een nieuwe motor er in zetten? Snap je een beetje welke kant ik uit wil?

Pjotr heeft het ook niet over een "nieuwe motor", maar de sleutels van de auto overdragen aan een andere bestuurder (=nieuwe gebruiker op Ubuntu) om te kijken of ie ook diezelfde motorproblemen ervaart. Dat de motor niet goed loopt, hoeft namelijk geen fout van het apparaat te zijn maar kan ook simpelweg een bestuurders'fout' zijn.

Offline Nero

  • Lid
Re: tekstachtergrond kleur
« Reactie #10 Gepost op: 2015/12/11, 13:54:59 »
Dat kan niet, want Thunderbird is de standaard-e-mailclient op Ubuntu 14.04 - Evolution heb je er dus zelf op gezet.
Evolution is er minstens tot 12.04 wel standaard opgezet, het envelopje in de systeem area. Niet noodzakelijk als e-mail client, maar in elk geval als PIM. Als je trouwens een upgrade gedaan hebt van 10.04 naar 12.04 stond ie er zeker.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: tekstachtergrond kleur
« Reactie #11 Gepost op: 2015/12/11, 14:00:50 »
Dat kan niet, want Thunderbird is de standaard-e-mailclient op Ubuntu 14.04 - Evolution heb je er dus zelf op gezet.
Evolution is er minstens tot 12.04 wel standaard opgezet, het envelopje in de systeem area. Niet noodzakelijk als e-mail client, maar in elk geval als PIM. Als je trouwens een upgrade gedaan hebt van 10.04 naar 12.04 stond ie er zeker.
De vraagsteller heeft, naar eigen zeggen, 14.04.2 geïnstalleerd.....

Offline Nero

  • Lid
Re: tekstachtergrond kleur
« Reactie #12 Gepost op: 2015/12/11, 14:32:15 »
Hmmm, ik zit blijkbaar nog te veel in 't verleden :-[ :-[

Citaat
Ubuntu has replaced Evolution with Mozilla Thunderbird as the default e-mail client since version 11.10, Oneiric Ocelot.

Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Evolution_(software)

Re: tekstachtergrond kleur
« Reactie #13 Gepost op: 2015/12/11, 22:19:35 »
Dat kan niet, want Thunderbird is de standaard-e-mailclient op Ubuntu 14.04 - Evolution heb je er dus zelf op gezet.
Evolution is er minstens tot 12.04 wel standaard opgezet, het envelopje in de systeem area. Niet noodzakelijk als e-mail client, maar in elk geval als PIM. Als je trouwens een upgrade gedaan hebt van 10.04 naar 12.04 stond ie er zeker.
Het envelopje zit ook in 14.04,alleen dan voor Thunderbird.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline jolo

  • Lid
Re: tekstachtergrond kleur
« Reactie #14 Gepost op: 2015/12/12, 08:28:30 »
Firefoxprofiel met een hoera wegsodemieteren
Zelf geef ik hier de voorkeur aan https://support.mozilla.org/nl/kb/problemen-met-firefox-analyseren-en-verhelpen waarin het verwijderen van het Firefoxprofiel pas als stap 7 wordt genoemd.

Het kleuren probleem zou wellicht aan een add-ons kunnen liggen. Typ met about:addons in Firefox' adresbalk in het add-ons zoekveld color en een druk op de entertoets. Is wellicht één van die add-ons geïnstalleerd?
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline omgunung

  • Lid
Re: tekstachtergrond kleur
« Reactie #15 Gepost op: 2015/12/12, 16:06:46 »
Doe wat ik in mijn eerdere bericht heb aangeraden. Dat is namelijk een makkelijke en snelle manier om erachter te komen of het simpelweg een fout is in je Firefoxprofiel.

Als het slechts een "bedorven" Firefoxprofiel is (wat ik vermoed), dan is de reparatie eenvoudig: maak een kopie van je bladwijzers (zonde om die kwijt te raken) en donder je huidige Firefoxprofiel weg.

Firefox maakt dan vanzelf een nieuw schoon profiel aan. Importeer de kopie van je bladwijzers en klaar is Leon.  =D

Kopie bladwijzers maken:
Bladwijzers - Alle bladwijzers tonen - Importeren en reservekopie maken - Reservekopie maken...

Firefoxprofiel met een hoera wegsodemieteren (open een terminalvenster en kopieer en plak onderstaande opdrachtregel):
rm -r -v ~/.mozilla
Sluit Firefox en start 'm opnieuw. Schoon is-ie.  =D

Dit werkt, hartelijk bedankt!

Offline omgunung

  • Lid
Re: tekstachtergrond kleur
« Reactie #16 Gepost op: 2015/12/12, 16:10:49 »
Ik heb geen idee, heb ook weinig verstand van computers. Evolution zat er al op toen ik Ubuntu installeerde. Maar ik ben dus tevreden met alles als alleen de kleuren. Dat moet toch op de 1 of andere manier te veranderen zijn?

Dat kan niet, want Thunderbird is de standaard-e-mailclient op Ubuntu 14.04 - Evolution heb je er dus zelf op gezet.

Ik ben een man uit de techniek ik ben monteur, als er een klant binnen komt met:"  mijn motor loopt niet goed" ga ik kijken wat er aan de hand is en repareer het dan. In plaats van maar een nieuwe motor er in zetten? Snap je een beetje welke kant ik uit wil?

Pjotr heeft het ook niet over een "nieuwe motor", maar de sleutels van de auto overdragen aan een andere bestuurder (=nieuwe gebruiker op Ubuntu) om te kijken of ie ook diezelfde motorproblemen ervaart. Dat de motor niet goed loopt, hoeft namelijk geen fout van het apparaat te zijn maar kan ook simpelweg een bestuurders'fout' zijn.

Of ik Evolution er nu wel of niet zelf opgezet heb kan ik me niet meer herinneren. Zal dan wel als dit niet het standaard email programma is. Maar daar ging het niet om. Evolution werkt goed.