Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draait KDE op deze PC?  (gelezen 439 keer)

Offline Stefan22

  • Lid
Draait KDE op deze PC?
« Gepost op: 2014/01/17, 23:04:56 »
Hallo,

Ik heb een PC met een Intel Pentium 4 2,80 GHz processor, een Geforce GT 520 videokaart, 2,50 GB RAM.
Kan ik op deze PC de nieuwste versie van KDE draaien, of gaat dat gewoon sloom en kan ik beter wat lichters doen,
ik heb namelijk het liefste KDE.

Alvast bedankt
« Laatst bewerkt op: 2014/01/19, 19:14:14 door Stefan22 »

Re: Draait KDE op deze PC?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/01/17, 23:11:50 »
Ik heb hier ergens nog een P4 met 2,8 GHz en 1,5 GB die Arch Linux met KDE prima draait. Als je wilt gaan gamen of heftige dingen wilt gaan doen: vergeet het maar. Maar voor normaal gebruik prima.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Draait KDE op deze PC?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/01/17, 23:12:45 »
Dat zou met jouw specs zonder meer moeten kunnen.

Let wel, KDE is alleen maar een GUI. Sterker nog, die kan je dusdanig uitkleden dat die met nog wel minder resources kan werken.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline jan11000

  • Lid
Re: Draait KDE op deze PC?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/01/17, 23:13:52 »
Ja dat gaat. Probeer het gewoon eens.
Maar xubuntu is veel lichter, voor je pentium 4.

Offline Stefan22

  • Lid
Re: Draait KDE op deze PC?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/01/17, 23:17:28 »
Bedankt voor jullie reacties.

@asphyxia: Oke, dan ga ik het morgen even installeren op mijn PC. Wat van applicaties zou ik kunnen verwijderen voor minder resource gebruik?

@jan11000: Ik heb Xubuntu al eens geprobeerd, maar vind KDE fijner werken.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Draait KDE op deze PC?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/01/17, 23:30:29 »
Och, zet eerst eens de standaard installatie erop, dat zou gewoon moeten werken.

Eerste hint: zet nepomuk uit, als je die niet gebruikt. Anderen vinden dit juist een must, dat is een kwestie van smaak en die keus heb je zelf  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Stefan22

  • Lid
Re: Draait KDE op deze PC?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/01/19, 19:11:06 »
Ik heb KDE geïnstalleerd. Ik heb vervolgens Nepomuk uitgeschakeld, enkele opstart services uitgeschakeld, en bij fijnstemming: hoge beeldschermresolutie en trage processor geselecteerd. Bij effecten heb ik nog afmeting venster aanpassen geselecteerd, en bij effecten en dan geavanceerd heb ik bij type compositing Xrender geselecteerd, en bij Qt grafisch systeem Raster geselecteerd. Nu draait het prima, met effecten aan. Ik heb in plaats van Amarok wel Audacious geïnstalleerd, die is wat lichter, en vind ik persoonlijk beter werken. Ik heb ook nog ergens gelezen dat je Akonadi uit kunt schakelen zodat er minder resources worden gebruikt. Is dit verstandig om te doen, of kan ik dat beter niet verwijderen?
« Laatst bewerkt op: 2014/01/19, 19:15:36 door Stefan22 »