Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos netwerk usb-stick: Belkin F5D8053 v6  (gelezen 4036 keer)

Draadloos netwerk usb-stick: Belkin F5D8053 v6
« Gepost op: 2011/01/25, 22:52:13 »
De usb stick uit de titel zou ik dus aan de praat moeten krijgen onder Ubuntu 10.04. Deze wiki vertelt mij hoe ik het moet oplossen. Maar bij het uitvoeren van: sudo apt-get install ndiswrapper ; krijg ik als antwoord: kan het pakket niet vinden? Nu zit ik weer thuis op mijn pc te typen, de mensen waar de computer staat trekken voorlopig hun plan met een asus usb-stick ...

Dit topic is het vervolg op deze post. Thanks voor alle hulp!

Offline heir4c

  • Lid
Re: Draadloos netwerk usb-stick: Belkin F5D8053 v6
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/25, 22:58:17 »
(Toch even checken:) Je had toch verbinding met het internet? Anders gaat dat natuurlijk niet.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Draadloos netwerk usb-stick: Belkin F5D8053 v6
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/25, 23:12:01 »
De usb stick uit de titel zou ik dus aan de praat moeten krijgen onder Ubuntu 10.04. Deze wiki vertelt mij hoe ik het moet oplossen. Maar bij het uitvoeren van: sudo apt-get install ndiswrapper ; krijg ik als antwoord: kan het pakket niet vinden? Nu zit ik weer thuis op mijn pc te typen, de mensen waar de computer staat trekken voorlopig hun plan met een asus usb-stick ...

Dit topic is het vervolg op deze post. Thanks voor alle hulp!
Ik heb even in Synaptic gekeken en dit zijn de pakketjes:
ndisgtk   Grafische schil voor ndiswrapper (Installatie van Windows-WiFi-stuurprogramma's)
ndiswrapper-common   Common scripts required to use the utilities for ndiswrapper
ndiswrapper-utils-1.9    Userspace utilities for the ndiswrapper Linux kernel module
Dus als je sudo apt-get install ndisgtk ndiswrapper-common ndiswrapper-utils-1.9 in de terminal uitvoert,zou alles geïnstalleerd moeten worden, zo niet staan alle bronnen aan?
De site die je noemt is van 2008-12-10 18:29:15  wellicht dat er toen maar een pakket ndiswrapper was.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/25, 23:16:49 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Draadloos netwerk usb-stick: Belkin F5D8053 v6
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/25, 23:41:32 »
Via de asus usb stick was de pc online?
In synaptic heb ik gezocht naar ndisgtk–a, maar ook daar werd niks terug gevonden? Updates krijgt deze pc anders wel binnen?
Van welke pakketbron zou dit stukje komen? Indien nodig zal deze bron moeten toegevoegd worden?

Re: Draadloos netwerk usb-stick: Belkin F5D8053 v6
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/26, 00:04:29 »
Via de asus usb stick was de pc online?
In synaptic heb ik gezocht naar ndisgtk–a, maar ook daar werd niks terug gevonden? Updates krijgt deze pc anders wel binnen?
Van welke pakketbron zou dit stukje komen? Indien nodig zal deze bron moeten toegevoegd worden?
??? Moet zijn ndisgtk   


Zorg dat bij de bronnen bij Ubuntu-software de eerste 4 hokjes zijn aangevinkt en bij Overige-software de eerste twee hokjes zijn aangevinkt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Draadloos netwerk usb-stick: Belkin F5D8053 v6
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/26, 06:58:09 »
??? Moet zijn ndisgtk   
8.04 vertoonde bij mij malware symptonen omdat ik meerdere malen heb geprobeerd om mijn softmodem en Pinnacle fm-kaart aan de praat te krijgen. Als ik bij andere mensen probeer ervoor te zorgen dat alles naar behoren werkt, neem ik geen risico's en volg ik de wiki nauwgezet op? Mijn forumnaam staat voor iets, hé!  ;)  O0

Als ik bij die mensen geraak, kan ik het nog maar eens proberen? Hartelijk dank voor de geboden hulp!

Re: Draadloos netwerk usb-stick: Belkin F5D8053 v6
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/04, 07:13:21 »
De Wiki heb ik uitgevoerd naar behoren, maar de Belkin usb-stick wil nog niet werken? Er is wel iets softwarematigs geïnstalleerd geweest dat ik terug vindt onder "Toepassingen" maar veel kan ik er niet mee aanvangen .... Wat nu?

Re: Draadloos netwerk usb-stick: Belkin F5D8053 v6
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/04, 18:07:57 »
Welke Wiki heb je gevolgd, van dit forum of van Pjotr of wat anders? En waar gaat het niet goed c.q. fout?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Draadloos netwerk usb-stick: Belkin F5D8053 v6
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/04, 21:20:54 »
De wiki naar waar ik verwijs in mijn eerste post? (Van dit topic uiteraard. U hoeft niet mijn oudste post op te zoeken ...  :evil: ) Hoe krijg ik nu die usb stick aan de praat? Nergens vind ik iets terug onder netwerkbeheer dat ook maar ruikt naar die Belkin Wireless adapter ....  ???