Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke android telefoon  (gelezen 33635 keer)

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Welke android telefoon
« Reactie #75 Gepost op: 2011/03/17, 16:50:44 »
het kan echt mooi en voor redelijk weinig geld;
1 Koop een tweede hands HTC HD2 , prachtige hardware, redelijk high end specs met vooral een supergroot en mooi 4,3'' scherm.
2 Wis Winmo en
3 zet via het flashen van de NAND-ROMr Android. versie Desire HD op, versie 2.2.1, zo stabiel als een huis, nederlandstalig te maken.
4 Doe er wel een 16 Gb kaartje in waarvan je 1 Gb als ext4 partitioneert en toevoegt aan het android os.
Weg geheugenbeperking, je installeert je maar suf. Ik heb er de wereld aan software op zitten inmiddels en heb nog 683 Mb interne opslag voor programma's over.
Alle hardware werkt perfect, geen bugs of FC, immers de Desire HD en HD2 verschillen nauwelijkse qua hardware.
Totale kosten; hoeft echt niet meer dan 200 te kosten, heb je een schitterend high end android bakkie.
Of beter;

1 Koop een tweede hands HTC Desire HD, bijna dezelfde hardware als de HD2
2 Er staat al Android op dus je hoeft niet moelijk te doen

Re: Welke android telefoon
« Reactie #76 Gepost op: 2011/03/17, 17:11:12 »
Geweldige reactie Luuk, hebben de lezers echt veel nieuwe informatie mee gekregen.
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Re: Welke android telefoon
« Reactie #77 Gepost op: 2011/03/17, 17:19:24 »
Dat andere topic, okee. Maar ik zie niet in wat er in dit topic niet nuttig aan zijn reactie was? Een Desire HD 2ehands kopen is veel makkelijker en je hebt toch bijna dezelfde specs als de HD 2. Dus het is wel degelijk een goed advies.

Re: Welke android telefoon
« Reactie #78 Gepost op: 2011/03/17, 19:02:50 »
Geweldige reactie Luuk, hebben de lezers echt veel nieuwe informatie mee gekregen.

+1

De HD2 is een mooi product. Een stagair op mijn werk had hem een jaar geleden al en nu nog steeds en is er (ondanks elk halfjaar resetten) erg blij mee.
Er zijn legio tutorials te vinden om deze te voorzien van Android. Of de TS zich daaraan wil wagen is vraag 2.

Ik zou zeggen ga voor de Desire. Is sinds zijn introductie een verkoop succes. En anders de Desire S, dan heb je wat meer RAM als de Defy.

Even opsommen


Veel uitkies plezier :)



Re: Welke android telefoon
« Reactie #79 Gepost op: 2011/03/17, 20:12:52 »
Overigens kun je op de Defy ook een 2.2 ROM flashen. 2.2 is namelijk al uit in de UK voor de Defy en er zijn al ROMS mee gemaakt, dus dat is ook geen probleem. Overigens maakt dat RAM niet uit. Sense vreet een hoop RAM. Op de Desire tussen de 100 en 200 MB beschikbaar met Sense erop. Op de Defy tussen de 150 en 300 MB beschikbaar. Op de Desire S inderdaad ergens rond de 400-500 MB omdat dat vanilla Android is. En als je de Defy wilt overclocken, kun je gewoon uit de Market (na rooten) Milestone Overclock installeren (werkt ook op de Defy). Dus ook dat kan gemakkelijk.
Ik zou zeggen: ga voor de Defy, tenzij je echt veel RAM wil :)

Re: Welke android telefoon
« Reactie #80 Gepost op: 2011/03/17, 22:46:29 »
Ik heb ondertussen een nieuwe desire gekocht en ben er voorlopig zeer tevreden over.

Bedankt voor alle reacties!
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Re: Welke android telefoon
« Reactie #81 Gepost op: 2011/03/17, 22:57:18 »
Graag gedaan :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Welke android telefoon
« Reactie #82 Gepost op: 2011/03/17, 23:34:53 »
Ik heb ondertussen een nieuwe desire gekocht en ben er voorlopig zeer tevreden over.
Tip: installeer de Wifi-Analyser, heel leuk speelgoed :lol:
Van de Desire krijg je zeker geen spijt !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Welke android telefoon
« Reactie #83 Gepost op: 2011/03/18, 14:59:10 »
Graag gedaan, veel plezier met je aanwinst.
Tip: http://www.androidworld.nl/forum/

Mag ik vragen waar je hem gescoord hebt?

Re: Welke android telefoon
« Reactie #84 Gepost op: 2011/03/28, 14:22:34 »
Graag gedaan, veel plezier met je aanwinst.
Tip: http://www.androidworld.nl/forum/

Mag ik vragen waar je hem gescoord hebt?

Ik heb deze bij coolblue gekocht (bekend van pdashop, laptopshop, smartphoneshop,...).
Ik kom de gsm 10 euro goedkoper hebben via de redcoon webwinkel, maar ik verkies om zulk toestel zelf in een winkel af te gaan halen.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Welke android telefoon
« Reactie #85 Gepost op: 2011/03/28, 17:44:50 »
Prepaid of met abonnement?

Re: Welke android telefoon
« Reactie #86 Gepost op: 2011/03/28, 20:52:16 »
Prepaid of met abonnement?

Prepaid Mobile Vikings.
Abbonomenten daar doe ik niet aan mee, dit is goedkoper dan een abbonoment, en als er ergens iets beter komt kan ik weg.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Welke android telefoon
« Reactie #87 Gepost op: 2011/03/28, 21:01:54 »
Prepaid Mobile Vikings.
Abbonomenten daar doe ik niet aan mee, dit is goedkoper dan een abbonoment, en als er ergens iets beter komt kan ik weg.
Okee. Nu ben ik toch wel een beetje jaloers op Belgiƫ. Wauw.

Re: Welke android telefoon
« Reactie #88 Gepost op: 2011/03/28, 21:15:15 »
Ja, Mobile Vikings biedt 1 GB meer aan internet dan Vodafone (tenzij je nog onder het oude abbo valt zoals ik =D).

Re: Welke android telefoon
« Reactie #89 Gepost op: 2011/03/28, 23:32:28 »
Het enige nadeel is dat er alleen 3G dekking is in de grote steden, voor de rest is het overal edge.
Ze zijn er stilaan aan het werken, maar het zal nog wel even duren voor er volledige dekking is.

Voor de rest een goede prijs voor goede voorwaarden.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds