Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lichte Ubuntu Gnome voor netbook met touchscreen  (gelezen 802 keer)

Offline John K

  • Lid
Lichte Ubuntu Gnome voor netbook met touchscreen
« Gepost op: 2013/04/22, 21:09:25 »
Bestaat er een uitgeklede Ubuntu Gnome variant voor mijn wat oudere netbookbook met touchscreen? De netbook heeft 3 gig geheugen en core 2 duo processor.

Groet John

Re: Lichte Ubuntu Gnome voor netbook met touchscreen
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/22, 21:18:09 »
Met 3 gig geheugen kun je makkelijk een volledige versie draaien van Ubuntu Unity/Ubuntu GNOME Edition.

Offline John K

  • Lid
Re: Lichte Ubuntu Gnome voor netbook met touchscreen
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/22, 22:08:06 »
Deze kwam ik tegen. Het is jammer genoeg geen lts. En is bodhi en aanverwante netbookversies fijn om mee te werken?   

Re: Lichte Ubuntu Gnome voor netbook met touchscreen
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/22, 22:37:06 »
Ja, ik vind Bodhi persoonlijk erg fijn om mee te werken en velen met mij. Bodhi heeft ook een tablet-profiel dus die is misschien wel fijn voor jou touchscreen en via het Instellingenpaneel kun je altijd naar een ander profiel (lay-out) schakelen mocht de tablet-layout niet bevallen.

Offline John K

  • Lid
Re: Lichte Ubuntu Gnome voor netbook met touchscreen
« Reactie #4 Gepost op: 2013/04/23, 08:22:54 »
Wat zijn de nadelen van Bodhi? En de voordelen?

FrSu

  • Gast
Re: Lichte Ubuntu Gnome voor netbook met touchscreen
« Reactie #5 Gepost op: 2013/04/24, 20:19:22 »
Ik ben ook op zoek i.v.m. aanschaf Asus Vivobook.

Unity 13.04 ga ik zeker nog proberen, maar ik vind de oude Netbook Remix lay-out eigenlijk nog het meest praktisch. EasyPeasy ziet er ook zo uit, is echter helaas niet meer up-to date.

Ook PClinuxOS Full Monty zou een goede kandidaat zijn, werkt niet out of the box met touchscreen, zover ik weet.

Bodhi is inderdaad ook nog een optie, maar vind ik wat lastig in te richten. Kubuntu in Netbook plasma wil ik ook nog uitproberen, dat kan ik eventueel makkelijk in Gnome erbij in installeren voor testen.

Komend weekend maar eens kijken. ;)



FrSu

  • Gast
Re: Lichte Ubuntu Gnome voor netbook met touchscreen
« Reactie #6 Gepost op: 2013/04/27, 21:10:54 »
En zo het nu lijkt een gevonden: Ubuntu Gnome 13.04 (de vroegere Gnome Remix).  Alles lijkt te werken via de Live USB.

Zie ook hier voor meer informatie: http://distrowatch.com/?newsid=07827

Edit: Inmiddels dualboot met Win 8 gemaakt (was niet eenvoudig, ander topic) en deze Ubuntu versie werkt perfect met mijn touchscreen.
« Laatst bewerkt op: 2013/04/28, 10:27:02 door FrSu »