Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Driver WIFI-kaart wil niet meer laden  (gelezen 692 keer)

Driver WIFI-kaart wil niet meer laden
« Gepost op: 2010/07/20, 11:35:08 »
Ik heb een d-link netwerkkaart DWL G510. Daarvoor had ubuntu blijkbaar een eigen driver. Omdat ik een heel trage verbinding kreeg wanneer ik de pc op een andere plek zette, heb ik eens geprobeerd om met ndiswrapper de windows driver te gebruiken. Die wilde echter niet laden, dus ik zwier ndiswrapper er weer af, maar nu wil hij ook de linuxdriver niet meer laden. Het lijkt wel alsof er geen wifi-kaart meer inzit.

Ik vind ook geen menu-optie om in een hardwarelijst te zien of de drivers wel laden.

Wat me ook verbaasde is dat mijn laptop, op dezelfde plek wel snelle internetverbinding gaf. Dus dicht bij het access point hebben ze allebei snelle verbinding, beneden alleen de laptop. Dit doet zich trouwens zowel in windows als in linux voor. Heeft de ene wifi-kaart sterkere ontvangst dan de andere?

Marc

Offline Gr8Jen

  • Lid
Re: Driver WIFI-kaart wil niet meer laden
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/20, 12:33:40 »
Om ndiswrapper werkend te krijgen had je overige netwerkdrivers op de blacklist moeten zetten.
als die tekst er nog staat zal die driver niet opgestart worden:

sudo nano /etc/modprobe.d/blacklist
geef wachtwoord

scroll naar beneden met pijltjes toets. Waarschijnlijk staat er iets als:

Citaat
blacklist bcm43xx
blacklist b43
blacklist b43legacy
blacklist ssb

haal deze vier weg start opnieuw op en je moet weer de oude driver werkend hebben

Re: Driver WIFI-kaart wil niet meer laden
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/20, 13:55:37 »
Dank je voor je antwoord. Ik had inderdaad niets geblacklist.

Ik had nog een usb wifi-adapter liggen. Ik heb die eens geïnstalleerd en de verbinding loopt nu prima. Blijkbaar was dat D-Link kaartje niet zo geweldig.