Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 6.0 & draadloos internet !  (gelezen 804 keer)

Yce

  • Gast
Ubuntu 6.0 & draadloos internet !
« Gepost op: 2008/04/29, 16:12:51 »
Hallo,

Heb gisteren Ubuntu versie 6.0 geinstalleerd wat verder zonder problemen verliep.
Er van uitgaande dat hij automatisch ging updaten liep ik tegen het volgende probleem aan.
Toen ik nog onder Windows werkte deed internet het prima,maar nu ik Ubuntu heb,heb ik totaal geen internet.
Via een steunpunt in de buurt voor een oplossing gevraagt maar deze kon me helaas niet verder helpen.
Heb overigens niet voor een dualboot gekozen maar voor een volledige harde schijf Ubuntu en misschien wringt daar de schoen wel.
Werk met een insteekkaartje van Speedtouch in mijn laptop.
Aan de installatie cd hiervan heb ik ook niets want daar staan geen Linux drivers op.
Wat moet ik doen om weer internet te krijgen ?
We werken hier by the way met UPC Chello.

Help, Yce...

Offline Petervdw

  • Lid
Ubuntu 6.0 & draadloos internet !
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/29, 17:09:54 »
Aan Yce
Ubuntu op een eigen schijf installeren geeft de minste kans op vergissingen, maar je moet dan wel een mogelijkheid hebben (2e computer), desnoods met Windows, om de eerste klap op te vangen, zoals internet, geluid, enz. Het meeste werkt wel direct onder Ubuntu, maar internet is nog vaak een heet hangijzer.
Dus aan die enkele schijf zal het niet liggen. Wat is dat voor een insteekkaartje van Speedtouch (type en nr), wat is het voor een laptap, werkt dat UPC modem met vaste IP nummers of DHCP.
En..... wat ik me wel afvraag: wat moet je met Ubuntu versie 6.0 (bestaat die?)
als er al 8.04 is. De versie 7.10 is het meest van bekend, 8.04 is de nieuwste, maar daar hapert nogal wat. Beter even mee wachten, maar 7.10 kan ik je van harte aanbevelen.
Vr.groet, peter


Ik las je vraag ook op een ander forum. Dat geeft veel extra werk en verwarring.
Doordat de zoekfunctie nu niet werkt, kan ik het niet meer terugvinden. Maar op die manier zit ik hier moeite te doen voor niets.
Not amused, peter

De zoekfunctie is terug. Je vraag stond op dit forum en profoX heeft geantwoord, alhoewel niet op jouw vraag. (Topic 25459)

Yce

  • Gast
Ubuntu 6.0 & draadloos internet !
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/30, 23:30:36 »
Hoi Petervdw,

Het is helemaal niet mijn bedoeling om wie dan ook extra werk te geven.
Heb dit forum van een steunpunt doorgekregen en ook hier mijn vraag gesteld.
Wist niet eens dat dit in contact staat met het andere forum.
Maar nu mijn antwoord op jou vragen.
Mijn laptop is een Paradigit Voyager met 40gb harde schijf.
Het insteekkaartje is een SpeedTouch 110 Wireless PC Card.
Deze heeft onder Windows altijd perfect gewerkt.
Wat betreft de oude versie van Ubuntu,deze heb ik opgehaald bij een steunpunt niet wetende dat hij een oude versie had liggen. (maakt verder niet uit,deze doet het ook).
Heb nu wel via een ander steunpunt versie 7.10 aangevraagd,en hoop dat hier misschien mijn internet problemen mee opgelost zijn.
Dacht dat alles gewoon zou werken,maar ben nu al enkele avonden bezig en krijg dat verdomde internet maar niet aan de praat.
Wie o wie weet nog raad,of zou het met versie 7.10 opgelost kunnen zijn ?????

Iemand een idee !!!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu 6.0 & draadloos internet !
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/30, 23:32:33 »
8.04 zou ik zeker *niet* mee wachten. Je leest hier alleen de problemen, hè...

Bij mij draait 8.04 feilloos.

Offline Petervdw

  • Lid
Ubuntu 6.0 & draadloos internet !
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/01, 00:29:32 »
Aan Yce
OK, misverstand.
Je kunt beide versies proberen. Over de Speedtouch kan ik weinig vinden. Mijn ervaringen met 8.04 zijn wel gunstig voor zover het Intel draadloos spul is, maar
met bcm43XX drivers voor bijv. LinksysWPC54G negatief. En dat werkt onder 7.10 toch gewoon goed. Speedtouch 110, die spullen werken over het algemeen wel als je Windows gebruikt, zelf wel geinstalleerd met speedtouch modems (KPN), maar met Ubuntu geen ervaringen. Proberen is het enigste.
Vr.groet, peter