Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Starter wordt onhandig...  (gelezen 500 keer)

Offline ajgelder

  • Lid
Starter wordt onhandig...
« Gepost op: 2012/10/03, 19:17:45 »
Mijn starter ging altijd mooi  voorkomen bij de muis aan de linkerkant... Probleem is dat ik mijn videodriver heb geüpdatet(Nvidia, via terminal pakketbron toevoegen: sudo add-apt-repository ppa:ubuntu-x-swat/x-updates en dan update, upgrade, en computer opnieuw opstarten) en dat na het herstarten van de PC de starter alleen nog maar met de Windows-toets tevoorschijn komt. Verder doet hij het prima. Probleem is dat ik een klein beeldscherm heb met een resolutie van 1024x768 pixels... Dus de starter altijd op de voorgrond te hebben zorgt ervoor dat ik sommige website niet goed kan bekijken.

Wie weet de oplossing? Ik wil weer met de muis aan de linkerkant de starter tevoorschijn toveren..

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Starter wordt onhandig...
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/03, 19:40:44 »
Waarom wil je spul uit die PPA hebben, i.p.v. de stabiele versie van het Nvidia-stuurprogramma in de gewone pakketbronnen?

Offline ajgelder

  • Lid
Re: Starter wordt onhandig...
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/03, 19:44:06 »
Sommige games draaien iets soepeler met de nieuwe nvidia driver. Er staat bij extra stuurprogramma's geen groen bolletje meer bij het aanbevolen stuurprogramma.(Is dit wel een actuele?)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Starter wordt onhandig...
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/03, 19:50:00 »
Sommige games draaien iets soepeler met de nieuwe nvidia driver.
Da's een ander verhaal: een echte Speler (met een hoofdletter S) wil natuurlijk de laatste druppel prestatie uit z'n videokaart persen.  =D

Citaat
Er staat bij extra stuurprogramma's geen groen bolletje meer bij het aanbevolen stuurprogramma.(Is dit wel een actuele?)
Omdat-ie 'm niet kent (te nieuw, waarschijnlijk).

Voor je probleem weet ik zo gauw geen oplossing, behalve misschien dit: als je de systeemkracht met zo min mogelijk verlies aan het systeem zelf, wil kunnen gebruiken voor toepassingen zoals spellen, overweeg dan Lubuntu eens: https://sites.google.com/site/computertip/lubuntu

Offline ajgelder

  • Lid
Re: Starter wordt onhandig...
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/03, 19:56:17 »
@Pjotr

De driver die Nvidia zelf uitbrengt, komt deze ook nog restricted in Ubuntu-stuurprogramma?(Ik dacht dat de driver van 1 oktober was)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Starter wordt onhandig...
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/03, 19:59:21 »
@Pjotr

De driver die Nvidia zelf uitbrengt, komt deze ook nog restricted in Ubuntu-stuurprogramma?(Ik dacht dat de driver van 1 oktober was)
Meestal niet. Althans zolang als de huidige versie veilig is en geen gruwelijke fouten vertoont.... Goed = goed, is het motto. Terwille van de stabiliteit.

Als je steeds de nieuwste versies van (stuur)programma's wil, gaan ze ervan uit, dat je elk half jaar een nieuwe Ubuntuversie installeert. Want die heeft dan weer de nieuwste spullen van dat moment....