Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hulp gevraagd met libdvdcss  (gelezen 678 keer)

Hulp gevraagd met libdvdcss
« Gepost op: 2014/10/14, 10:16:25 »
Hallo,

ik wil een dvd van region 1 afspelen en rippen maar dat lukt niet. Ik krijg altijd te zien dat ik libdvdcss moet installeren. Ik heb op internet al gezocht maar het wil niet lukken. Weet iemand er stap voor stap raad mee?

Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp.

Vriendelijke groeten,

Els

Offline Tom

  • Lid
Re: Hulp gevraagd met libdvdcss
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/14, 10:23:04 »
ftp://ftp.videolan.org/pub/debian/stable/

Die gebruik ik al een hele tijd ,word onderhouden door het Kubuntu team.  :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Hulp gevraagd met libdvdcss
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/14, 11:14:24 »
Dag Tom,

 bedankt voor die link, alleen heb ik geen flauw benul wat ik daarmee moet doen.

Ondertussen is het dan toch gelukt om libdvdcss te installeren. De dvd van region 1 kan ik nu wel afspelen, maar het is eigenlijk de bedoeling om hem te rippen en dan op usb stick te zetten zodat we de film op de tv kunnen afspelen.

Heeft iemand een idee hoe je dat juist moet doen en met welk programma?

Groetjes,

Els

Re: Hulp gevraagd met libdvdcss
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/14, 11:57:36 »
ftp://ftp.videolan.org/pub/debian/stable/

Die gebruik ik al een hele tijd ,word onderhouden door het Kubuntu team.  :)

Oops! Unable to display this website.
The site at “ftp://ftp.videolan.org/pub/debian/stable/” seems to be unavailable. The precise error was:

URL cannot be shown

It may be temporarily unavailable or moved to a new address. You may wish to verify that your internet connection is working correctly.


Offline Tom

  • Lid
Re: Hulp gevraagd met libdvdcss
« Reactie #5 Gepost op: 2014/10/14, 12:13:50 »
Hier gaat hij prima open hoor @Vistaus !.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

  • Lid
Re: Hulp gevraagd met libdvdcss
« Reactie #6 Gepost op: 2014/10/14, 12:15:01 »
Dag Tom,

 bedankt voor die link, alleen heb ik geen flauw benul wat ik daarmee moet doen.

Ondertussen is het dan toch gelukt om libdvdcss te installeren. De dvd van region 1 kan ik nu wel afspelen, maar het is eigenlijk de bedoeling om hem te rippen en dan op usb stick te zetten zodat we de film op de tv kunnen afspelen.

Heeft iemand een idee hoe je dat juist moet doen en met welk programma?

Groetjes,

Els

Met het Program Asunder ,staat in de repro´s.
« Laatst bewerkt op: 2014/10/14, 12:17:14 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Hulp gevraagd met libdvdcss
« Reactie #7 Gepost op: 2014/10/15, 08:30:27 »
Als ik Asunder open doe, zie ik: Album artist, Album title en Genre/year. Dat lijkt mij eerder over muziek te gaan dan om een dvd te rippen.

Ik kan de dvd (een film) nu wel afspelen op de laptop omdat ik libdvdcss dan toch heb kunnen installeren, maar ik weet niet met wel programma en hoe ik een dvd film van region 1 kan rippen en omzetten zodat ik hem op een usb stick kan zetten om op de tv af te spelen.

Offline Tom

  • Lid
Re: Hulp gevraagd met libdvdcss
« Reactie #8 Gepost op: 2014/10/15, 09:53:22 »
Ja mijn fout zat bij CD´s sorry ,het geeft dvd rippers maar heb die nog nooit gebruik.

Als ik al eens een film (dvd) wil opnemen ,neem ik die op met VLC die kan de film opnemen terwijl de dvd speelt.
Ik wil met behulp van >   v l c  <  een video opnemen.
Zet in vlc "views"  "advanced controls" aan ,dan krijg je een extra rijtje knoppen ,voor o.a Videosnapshots , beeld per beeld etc.
De meest linkse daarvan is start opnemen.
De video wordt in je /home gedumpt.
« Laatst bewerkt op: 2014/10/15, 10:28:54 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.


Re: Hulp gevraagd met libdvdcss
« Reactie #10 Gepost op: 2014/10/16, 08:47:07 »
Bedankt allemaal voor de hulp. Ik ga zeker met Handbrake aan de slag proberen te geraken. Hopelijk lukt het zo. We hebben een paar originele dvd films gekocht jaren geleden van region 1 en het is plezanter om die op de tv te kunnen afspelen dan op de laptop.

Vriendelijk bedankt allemaal voor de hulp, ik hoop dat het zo lukt.

Re: Hulp gevraagd met libdvdcss
« Reactie #11 Gepost op: 2014/10/16, 10:29:58 »
Mocht het niet erg goed lukken, kan je nog altijd Thogen nemen om die DVD te rippen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort