Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Filter "rastertogutenprint.5.0" for printer "iP520t available:  (gelezen 1111 keer)

PieterUbuntu

  • Gast
Mmm, wat moet ik met deze melding voor mijn printerstatus:
Filter "rastertogutenprint.5.0" for printer "iP5200" not available: No such file or directory

Mijn computer vindt het in ieder geval voldoende reden om niet af te drukken. Iemand een suggestie?
« Laatst bewerkt op: 2008/11/28, 14:58:28 door PieterUbuntu »

Zoek eens cups-driver-gutenprint op in Synaptic en installeer deze eens, tenminste als je van cups gebruik maakt. Anders zoek op gutenprint, deze is er ook voor foomatic en voor de gimp.
rastertogutenprint is een filter en maakt deel uit van gutenprint, althans wat ik er van begrijp. Succes

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

PieterUbuntu

  • Gast
Tx.  Ik heb via Synaptic cups-driver-gutenprint geinstalleerd. Levert echter nog niets meer op.

Eigenlijk heb ik geherinstalleerd, want CUPS was er al. Ik heb afgelopen weekend via Tasksel zo ongeveer mijn hele ubuntu-desktop verwijderd en ben nu aan het herstellen daarvan. Het aan de praat krijgen van mijn printer is daar onderdeel van.

Er staat in Synaptic dus al heel wat aangevinkt rond CUPS, maar misschien ontbreekt er ergens nog een vinkje wat te maken heeft met CUPS?

PieterUbuntu

  • Gast
Systeem>Beheer>Afdrukken daar Hulp>Troubleshooting, vervolgens daar de suggestie om de printer op enable te zetten. Toen werkte mijn printer weer.

Ik blijf dit wel vreemd vinden:
1) Het is een superonduidelijke melding, tenminste als bovenstaande de oplossing is.
2) In usr/lib/cups/filter staat wel een rastertogutenprint.5.2 en geen rastertogutenprint.5.0 dus is er nu toch iets fout of niet?

Zo te zien is rastertogutenprint geupdate naar versie 5.2, of dit effect zou hebben op de foutmelding weet ik niet.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

PieterUbuntu

  • Gast
Ik dacht dus ook dat het zo iets was en zocht wat op het Internet wat er dan in cups-driver-gutenprint zat. Maar ik kwam er niet uit. Nu via system-config-printer wel, maar het blijft vaag, want ik kan nu niet meer terug naar mijn foutmelding...

Tx voor je reactie trouwens!