Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mac4Lin  (gelezen 25567 keer)

Re: Mac4Lin
« Reactie #50 Gepost op: 2010/04/14, 18:14:34 »
Mijn desktop momenteel :)


Re: Mac4Lin
« Reactie #51 Gepost op: 2010/04/15, 10:32:01 »
@Winterbase,

Wauw wat een diepte voegt de wallpaper aan je desktop toe! Ook ben ik zeer te spreken over de ingestelde fonts en het Apple logootje! Ook het Docky thema vind ik mooi donker, wat goed past icm de wallpaper.

Kleine tip, de icoontjes op het bureaublad kunnen (volgens mij) beter allemaal aan de rechterkant geplaatst worden. Dat is namelijk typisch mac.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/15, 10:34:23 door Samuel Rave »
Mijn Kubuntu 22.04 PC
Check Screenshot met specs

Re: Mac4Lin
« Reactie #52 Gepost op: 2010/04/15, 18:49:06 »
Zeer mooi, vette achtergrond ook!
Ik gebruik Sans, maar dat ziet er in vergelijking met deze shot toch anders uit. Welke font is dat in je menu balk?

Re: Mac4Lin
« Reactie #53 Gepost op: 2010/04/18, 11:50:48 »
Mijn font settings zijn als volgt;



;)

Re: Mac4Lin
« Reactie #54 Gepost op: 2010/04/18, 13:59:20 »
Thanks,

Ik heb nu via Renderen --> Details de optie Hinting uitgezet, dat geeft net dat beetje extra.  ;)

Re: Mac4Lin
« Reactie #55 Gepost op: 2010/04/19, 19:23:16 »
Hallo allemaal,

Ik heb ook eens 'gemac4Linuxt'. Aanschouw hieronder Karmic OS X  XD

Booting...



Finder



Bureaublad



Firefox



Wat vinden jullie ervan? Iemand nog tips ofzo?

Ik heb nog een paar vragen:

-In Firefox heb ik het Mac OS X thema geïnstalleerd, maar de scrolbar rechts is niet afgerond aan de onderkant. (zie screenshot) Is dit normaal, kan je er iets aan doen?
-Ik heb op mijn bureaublad 'Macintosh HD' gezet. Dat zou gekoppeld moeten worden aan 'Bestandssysteem'. Nu is het slechts schijn: eigenlijk is het gewoon een lege map.  ;) Kan je geen starter voor 'Bestandssysteem aanmaken ofzo?  ???

Thx
"Free as in freedom"

Offline rings

  • Lid
Re: Mac4Lin
« Reactie #56 Gepost op: 2010/04/19, 20:00:37 »
Zeer mooi  =D, kwou dat ik het ook kon ...

Re: Mac4Lin
« Reactie #57 Gepost op: 2010/04/19, 20:47:35 »
Zeer mooi  =D, kwou dat ik het ook kon ...

Thx! Zo moeilijk is het niet hoor. Ik ken er niet zoveel van en bij mij ist gelukt  ;)
"Free as in freedom"

Re: Mac4Lin
« Reactie #58 Gepost op: 2010/04/20, 15:54:44 »
Ik had het ook eens gemaakt, op een uurtje of 2 was dit gelukt... De site (begin topic) legt het goed uit, gewoon puntje per puntje volgen en klaar...

Was het echter wel al na een halve week beu en heb het terug veranderd. Nu heb ik 10.04 standaard thema, al zéker 2 weken, dit is nog nooit gebeurd  :D.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Mac4Lin
« Reactie #59 Gepost op: 2010/04/20, 19:12:07 »
ik ben niet zo van het mac, maar ik heb wel een 2e account aangemaakt waar ik dit op heb losgelaten.
heb hier al vele mensen mee in de maling genomen. zo zit er bij ons in de studiegroep een enorme windows en mac fan (vind alles dat gratis is troep, omdat het gratis is). heb hem dit toen laten zien.
zijn reactie: goh heb je eindelijk iets fatsoenlijks genomen? mac is gewoon veel beter. maar sinds mijn uitleg dat linux veel flexibeler is (en de onthulling dat hij toch echt naar linux zat te staren) heeft hij niets meer gezegd over gratis=slecht.

ik mis alleen nog de OSX geluidjes (of zijn die er niet).

Offline daido

  • Lid
Re: Mac4Lin
« Reactie #60 Gepost op: 2010/05/09, 17:11:38 »
Dit is is niet helemaal hetzelfde, maar wel binnen 10 minuten geinstalleerd.
Het enigste wat je nodig hebt is Mac4Lin_Install_v1.0
Op install drukken, uitvoeren terminal en verder. Zodra je je wachtwoord in moet vullen moet je stoppen, want dat heb je niet echt nodig.
Vervolgens de panelen wat verbouwen en het cairo-dock via ubuntusoftwarecentrum installeren. In het cairodock kan je bij de thema ś mac-os-look selecteren. Ik zou zeker geen AWN-dock gebruiken, want dat gaf bij mij een hoop problemen.
De gadgets kan je toevoegen via screenlets (ook via ubuntu-softwarecentrum)
Ik heb deze versie (op 10.04, werkt ook op 9.10) niet helemaal hetzelfde gemaakt als een echte mac, omdat ik het zo prettiger vind werken.



« Laatst bewerkt op: 2010/05/10, 19:40:46 door daido »

Offline rings

  • Lid
Re: Mac4Lin
« Reactie #61 Gepost op: 2010/05/12, 15:23:33 »
Die van mij:







mikebas

  • Gast
Re: Mac4Lin
« Reactie #62 Gepost op: 2010/07/12, 16:26:55 »
Gooi dit erin met alt+F2: gksudo nautilus /usr/share/images/xsplash

Dan kan je daar een plaatje naar keuze plaatsen. Wel even hernoemen naar dezelfde naam als die er al staat. Bij mij was het bg_2560x1600.jpg.

De afbeelding zelf komt van gnome-look.org

Hoi Sander, ik net nieuw hier, draai w7 maar wil eigenlijk naar ubuntu, reden? Mac4lin en lekker puzzelen.
vraagje, als ik Mac4lin wil draaien en ook de boot etc wil veranderen moet ik dan perse 8 serie draaien of kan dat ook hoger. Zoals bovenstaande wil ik ook mbt opstarten, ziet er erg goed uit! ;-)

Groet, mike

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Mac4Lin
« Reactie #63 Gepost op: 2010/07/16, 20:32:10 »
Mike, Je kan het jezelf heel erg gemakkelijk maken. Ga naar http://like.homelinux.com/osx-like en kijk er ff rond. Dan kan je vervolgens vanaf die site een van te voren aangepaste Ubuntu downloaden, met Mac4lin en Global-menu voorgeinstalleerd. Handig!!!

Torrent download: http://like.homelinux.com/linux-osx-10.04-RC.iso.torrent . Ik heb hem ff bekeken in Virtualbox en volgens mij is ie verder standaard. Alleen het uiterlijk is ver-appled...


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Re: Mac4Lin
« Reactie #64 Gepost op: 2010/07/17, 09:21:04 »
Met Cairo-Dock kunt je ook leuk spelen.
Hardware, T23 - P3 1,1 Ghz met 512 MB ram.
Ubuntu 9.04



Let niet op de vervorming van de 458. Is vanuit een breedbeeld plaatje 16/10 naar 4/3 plaatje.
Wat ik toen heb gedaan om mijn dekstop zo te krijgen:
- Onderste balk verwijderd:

- Standaard panel aangepast met gcont-editor:
  GConf-Editor -> Desktop -> Gnome -> Session -> Required_Componets -> panel = cairo-dock -ca ipv gnome-panel

- Voor een Menu + Icons onder Applicaties:
  Deze twee regels uitvoeren in een terminaal of bewerken in gconf-editor
    gconftool-2 --type bool --set /desktop/gnome/interface/menus_have_icons true
  gconftool-2 --type bool --set /desktop/gnome/interface/buttons_have_icons true
 

- Dan heb je  xcompmgr nodig op de T23 voor transparatie
  Dit alles in de bash-script en zorgen dat het bij het inloggen wordt uitgevoerd

    #!/bin/bash
 
  exec xcompmgr &
  exec cairo-dock -c &
 


 
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556