Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: openoffice.org Presentation  (gelezen 1182 keer)

schoapd

  • Gast
openoffice.org Presentation
« Gepost op: 2006/09/26, 11:13:54 »
Hoi ben als beginnend Ubuntuman al aardig tevreden over het werken met Word Processor, doet volgens mij niet veel onder tov Word in Windows en vind het leuker om mee te werken op de een of andere manier....

Spreadsheet daarentegen lijkt me toch beduidend minder dan het programma Powerpoint. Met name de keuzes voor een mooie opmaak van de presentatie lijkt me te wensen over laten... Weinig dia's met een mooie lay-out waaruit je kan kiezen...
Kan iemand mij overtuigen waarom Spreadsheet toch beter is dan Powerpoint en hoe kom ik aan mooie dia's?


SchoapD

Saamelainen

  • Gast
openoffice.org Presentation
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/26, 11:20:49 »
Gebruik je wel het goede programma voor presentaties? Kijk eens bij Toepassingen > Kantoor > OpenOffice.org Presentation. Dat programma (Impress) is vergelijkbaar met Powerpoint.

schoapd

  • Gast
openoffice.org Presentation
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/26, 11:32:57 »
MMMhhh, het is nog vroeg denkk...... natuurlijk ik bedoelde Presentation.... beetje jammer van de kop van dit onderwerp...

Als je een presentatie wilt maken vanaf de sjabloon, dan heb je weinig keuze voor mooie lay-outs, en dat is bij powerpoint toch beter volgens mij....of kun je nog ergens anders dia' lay-outs weghalen..?

moderator edit: heb even de titel voor je aangepast; veranderd naar presentation

Offline eendje

  • Lid
openoffice.org Presentation
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/26, 12:55:49 »
Dat is een klacht die ik wel vaker op internet lees, dat er weinig templates zijn.

heb je misschien wat aan onderstaande link:

http://ooextras.sourceforge.net/downloads/simpress/
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

schoapd

  • Gast
openoffice.org Presentation
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/26, 17:19:05 »
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd.... Kijk en dat is nou een extra voordeel van UBUNTU, het forum, waardoor je door een soort van versnelde cursus door verschillende cursusleiders, binnen een paar week veel meer van computeren afweet en vooral vele nieuwe trucjes en mooie extra's ter beschikking hebt....

Eendje bedankt, de site opende zeer traag, maar heb 'm als bladwijzer, dus ga'm zeker een keer beter bekijken!