Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Website online  (gelezen 2054 keer)

Offline wiert

  • Lid
Website online
« Gepost op: 2008/04/12, 18:27:10 »
Hallo,

Na een tijd van puzzelen staat dan eindelijk mijn knutselproject online (ook dankzij de reacties op dit forum): www.dealpen.nl. Het onderwerp spreekt wel voor zich denk ik.

De site (gemaakt met Dupal) is op dit moment nog niet af. Ik ben blij dat iig "de basis"  daadwerkelijk online staat. Verder ga ik nog het nodige aanpassen en toevoegen. Hier en daar loop ik nog tegen een aantal dingen van Drupal aan waar ik nog niet helemaal uit ben.

Nu ben ik wel benieuwd naar jullie reacties, opmerkingen, tips, etc etc.

Alvast bedankt.

Offline idefix

  • Lid
Website online
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/12, 19:11:17 »
hey Wiert,

ik vind het een prachtige site! De layout is m.i. perfect: overzichtelijk, aantrekkelijk (maar niet met aandacht-afleidende elementen) en functioneel.
Ik vind dat hoofdmenu rechts boven met de submenu's links heel mooi gedaan! (Vooral het feit dat je links nog eens herhaalt welk hoofdmenu het is, maakt het systeem van j site meteen duidelijk)
Moest ik zelf een site maken, ik zou ook proberen tot een dergelijk resultaat te komen.

m.a.w.: 10/10
Support bacteria. They're the only culture some people have.

Calimerubuntu

  • Gast
Website online
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/12, 19:23:59 »
Ik kan me volledig aansluiten bij idefix


cali

phalkone

  • Gast
Website online
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/12, 20:29:23 »
Desondanks de site zeer overzichtelijk is, moet je nog een aantal dingen bijschaven.

Het grootste probleem situeert zich in de header en footer. Deze hebben namelijk beiden een vaste grootte. Mijn resolutie staat ingesteld op 1920x1200 en daarvoor is zowel je header als je footer veel te kleine. Dus ofwel zorg je ervoor dat ook de inhoud van je site een vaste breedte krijgt ofwel zorg je ervoor dat de header en footer zich aanpassen.

Voorts vind ik persoonlijk het felle groen van de menutiteltjes niet mooi en dit groen past ook niet bij de rest van de kleuren.

Voor de rest is het een prima site!

Offline joop905

  • Lid
Website online
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/12, 22:04:26 »
dit probleem had ik ook header en footer  1280x1024
deze staat er 2 x (Geen verbod straaljagers in de Alpen)
hier kan ik me ook in vinden: overzichtelijk, aantrekkelijk
dit vind ik een te gekke sport Eiger ski-gliding

Offline idefix

  • Lid
Website online
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/12, 23:35:33 »
Citaat van: phalkone
Desondanks de site zeer overzichtelijk is, moet je nog een aantal dingen bijschaven.

Het grootste probleem situeert zich in de header en footer. Deze hebben namelijk beiden een vaste grootte. Mijn resolutie staat ingesteld op 1920x1200 en daarvoor is zowel je header als je footer veel te kleine. Dus ofwel zorg je ervoor dat ook de inhoud van je site een vaste breedte krijgt ofwel zorg je ervoor dat de header en footer zich aanpassen.

Voorts vind ik persoonlijk het felle groen van de menutiteltjes niet mooi en dit groen past ook niet bij de rest van de kleuren.

Voor de rest is het een prima site!
Wat betreft de kleuren vertrouw ik op DEZE SITE (ben zelf namelijk kleurenblind): je  geeft  een kleur op  en je krijgt de bijhorende kleuren.

En die header en footer met vaste grootte.:Ik denk dat dat net het eeuwige probleem is van web-design: wat in de ene (versie van een) browser werkt, gaat niet in de andere. IE, wat toch geldt als dé referentie, ondersteunt  ook niet altijd de recommendations van w3.org.
Ik weet uit eigen ervaring dat het quasi onmogelijk is een site te maken die er perfect uitziet in alle browsers. En voor ons Linuxers is he tnog moeilijker omdat de standaard browser (IE) niet op ons systeem zit en toch soms afwijkend gedrag vertoont.
Support bacteria. They're the only culture some people have.

phalkone

  • Gast
Website online
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/13, 16:53:05 »
Je header en footer renderen fout door de resolutie die ik gebruik. Met om het even welke browser ik gebruik, zal deze fout blijven. Je kan trouwens wel een site maken die in de meeste browser correct weergegeven wordt door aparte style sheets te gebruiken voor IE.
Voor mijn eigen site volg ik zelf alle w3c richtlijnen voor alle gewone browsers en wijk ik ervan af voor mijn IE versie. Ik ga natuurlijk volledig akkoord dat het niet simpel is om een site te ontwerpen die voor alle browsers goed werkt.
Je header probleem is echter wel eenvoudig op te lossen door deze te verdelen in 2 delen: het blauwe gedeelte dat je constant herhaalt en het deel met de bergen dat je rechts uitlijnt. Op deze manier zal je header zich aanpassen aan de breedte van de browser.
Voor je footer neem je ofwel een langer stuk gras. Er zijn schermen die tot 2560 pixels weergeven in de breedte. Ofwel zoek je naar een patroon dat je dat je naast elkaar kan laten herhalen.

Offline wiert

  • Lid
Website online
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/13, 17:19:45 »
De bedoeling was eigenlijk dat de site gewoon maximaal 1024px breed zou zijn. Helaas wordt dus bij breedbeeld de volldige ruimte benut. Moet nog kijken hoe ik dit oplos. Ik heb wel het nodige zitten rommelen aan de bestaande stylesheet die ik gebruik, dus eens kijken of ik een aantal instellingen terug kan draaien.

phalkone

  • Gast
Website online
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/13, 21:25:41 »
Een vaste breedte is inderdaad ook een oplossing. Hou er wel rekening mee dat er nog steeds mensen zijn die 800x600 gebruiken en dat 1024 mogelijk te breed is.