Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PDF print niet meer vanuit windows na upgrade?  (gelezen 1336 keer)

Offline tigger

  • Lid
PDF print niet meer vanuit windows na upgrade?
« Gepost op: 2012/09/06, 21:48:01 »
Ik heb twee weken geleden mijn server van 10.04LTS naar 12.04LTS ge-upgrade. Na wat rare zaken die achteraf veroorzaakt werden doordat ongevraagd apparmor geinstalleerd en geactiveerd werd, loop ik nog tegen één probleem aan.

Na de upgrade kan ik (beter gezegd mijn vrouw) geen pdf's meer printen vanaf haar windows 7 machine. In eerste instantie bijna geen enkele print, maar een herconfig van cups deed daar wel wonderen.
Vanaf mijn laptop met F16 (Sorry, maar ben tegenwoordig RHCE, dus ben dat aan mijn stand verplicht) na de herconfig van cups geen problemen meer.
Ik zie in de logs (/var/log/cups/*,  /var/log/syslog en /var/log/samba/*) geen meldingen, niet dat het fout gaat, maar ook niet dat het aankomt.
Vanaf de betreffende windows laptop kan ik dus wel zonder problemen een jpeg, document, of test-pagina printen, maar die pdf's dus niet meer printen.

Iemand enig idee waar ik verder moet gaan met troubleshooten?

Server:
12.04LTS met samba en cups. Printer is gedeeld via samba.

Laptop:
Windows 7 64-bit met de laatste updates en de laatste acrobat reader.
LPI-1, NCLA, RHCE, RHCVA

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: PDF print niet meer vanuit windows na upgrade?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/06, 23:15:44 »
Hier krijg ik van beide kakelnieuwe Windows 7 Home Premium machines helemaal niks geprint op de op mijn Ubuntu 12.04 desktop via Samba gedeelde Canon Pixma MP160 all-in-one printer. Ook niet op een MP150, ook niet op een HP photosmart 7350.

Dat printen lukt echter wél vanaf mijn 12.04 laptop en vanaf de Windows XP SP3 laptop van mijn zoon.

Dus ik vind het eigenlijk al heel wat dat jij alleen met de pdf's problemen hebt. Mijn twee W7 machines ZIEN die gedeelde CANON printer helemaal niet, niet als ik de URL er met het handje inzet en alle andere opties die ik maar bedenken kan.

[ Nou kan me die functionaliteit  ook niet schelen. Maar in de praktijk print het gezin zo weinig dat we altijd mot hebben met een printer aan de Windows bakken. Dus voordat we die nieuwe PC's heel recent kochtten printte iedereen op mijn gedeelde Canon, die zo lekker op gang bleef. Ergo: probleem over - alleen wat vaker bijvullen. En nou zijn we terug bij af]

Maar wat als je nou eens wat anders gebruikt om die pdf's te printen? PDF995 bijvoorbeeld? Het is natuurlijk van de zotte, maar het benieuwt me toch.

Groeten,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021