Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: programma's starten niet op: softwarecentrum, brasero, totem  (gelezen 1373 keer)

Offline minifrank

  • Lid
programma's starten niet op: softwarecentrum, brasero, totem
« Gepost op: 2010/03/07, 10:05:26 »
Ik heb ubuntu 9.10
alle updates bijgehouden.
ik kom er nu  (omdat ik die minder vaak gebruik) achter dat ik een aantal programma's wel kan aanklikken, dat ze wel opstarten maar daarna meteen weer van het scherm verdwijnen. En niets doen.
Brasero reageert zelfs helemaal niet.
Wie heeft er een goed idee? Al wel proberen te zoeken, maar ik zou niet weten waar ik naar moet zoeken. Het lijkt me een algemener probleem dan binnen de individuele programma's.

Re: programma's starten niet op: softwarecentrum, brasero, totem
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/07, 10:11:08 »
Start ze eens op via de terminal. En kopieer/plak hier de output van de commando's.

Dit zijn ze (1 voor 1 intypen):
brasero
totem
software-center

Offline minifrank

  • Lid
Re: programma's starten niet op: softwarecentrum, brasero, totem
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/07, 10:42:37 »
brasero en software-center en totem gedaan:
dit is de output. Mijn kennis schiet gewoon tekort. hier kan ik niet mee verder. Op mijn minilaptop met de netbookremix werkt alles naar behoren.
frank@frank-desktop:~$ brasero
Please type brasero --help to see all available options

frank@frank-desktop:~$ software-center

(software-center:3005): GStreamer-WARNING **: adding type GstFourcc multiple times

(software-center:3005): GStreamer-WARNING **: adding type GstIntRange multiple times

(software-center:3005): GStreamer-WARNING **: adding type GstDoubleRange multiple times

(software-center:3005): GStreamer-WARNING **: adding type GstFractionRange multiple times

(software-center:3005): GStreamer-WARNING **: adding type GstValueList multiple times

(software-center:3005): GStreamer-WARNING **: adding type GstValueArray multiple times

(software-center:3005): GStreamer-WARNING **: adding type GstFraction multiple times

(software-center:3005): GStreamer-WARNING **: adding type gdouble multiple times

(software-center:3005): GStreamer-WARNING **: adding type gfloat multiple times

(software-center:3005): GStreamer-WARNING **: adding type gchararray multiple times

(software-center:3005): GStreamer-WARNING **: adding type gboolean multiple times

(software-center:3005): GStreamer-WARNING **: adding type GEnum multiple times

(software-center:3005): GStreamer-WARNING **: adding type GFlags multiple times

(software-center:3005): GStreamer-WARNING **: adding type gint multiple times

(software-center:3005): GStreamer-WARNING **: adding type gint64 multiple times

(software-center:3005): GStreamer-WARNING **: adding type glong multiple times

(software-center:3005): GStreamer-WARNING **: adding type guint multiple times

(software-center:3005): GStreamer-WARNING **: adding type guint64 multiple times

(software-center:3005): GStreamer-WARNING **: adding type gulong multiple times
Could not initialize GStreamer: Fout bij het herdoorlopen van de registry , child terminated by signal
frank@frank-desktop:~$ totem
Fout bij het herdoorlopen van de registry , child terminated by signal
Gebruik 'totem --help' voor een lijst met alle beschikbare opdrachtregelopties.
frank@frank-desktop:~$

« Laatst bewerkt op: 2010/03/07, 23:14:40 door Wanda »

Offline jan11000

  • Lid
Re: programma's starten niet op: softwarecentrum, brasero, totem
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/07, 10:59:06 »
Je kan proberen om foute programma's te verwijderen, daarna de ".map naam" in je home map(dus de verborgen map) verwijderen, en daarna weer installeren.
Probeer met synaptic package manager of in textmode.

Offline minifrank

  • Lid
Re: programma's starten niet op: softwarecentrum, brasero, totem
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/07, 12:33:49 »
ik kan geen dir's vinden van die toepassingen.
Moet ik misschien gstreamer opnieuw doen? Die dir staat er wel.
Maar binnen synaptic krijg ik een heleboel gstreamer-zaken. Welke moet ik dan uninstallen? Of allemaal?

Re: programma's starten niet op: softwarecentrum, brasero, totem
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/07, 13:09:56 »
Is er geen map in /home/gebruikersnaam/.brasero ?

Je moet wel ff alle verborgen bestanden zichtbaar maken. Druk op F3 (geloof ik) of vink het aan in een van de menu's van Nautilus.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline minifrank

  • Lid
Re: programma's starten niet op: softwarecentrum, brasero, totem
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/07, 13:26:13 »
Dat had ik al gedaan. Daarbinnen vind ik wel zaken als virtualbox, gimp etc (pakketten die ik erop heb gezet).
Kan het zijn dat die dir's al weg zijn agv het verwijderen?
En wat moet ik met gstreamer?
Gezien de meldingen zit daar iig iets niet lekker, denk ik zo. Zou niet weten wat, maar de meldingen komen wel daarvandaan.

kan onderhand beter opnieuw installeren. De data staat toch op een aparte partitie.
Of kan ik beter even wachten op de nieuwste release. Zou trouwens ook een LTS worden dacht ik.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/07, 13:34:44 door minifrank »

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: programma's starten niet op: softwarecentrum, brasero, totem
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/07, 13:57:30 »
kan onderhand beter opnieuw installeren. De data staat toch op een aparte partitie.
Inderdaad; veel sneller.
Citaat
Of kan ik beter even wachten op de nieuwste release. Zou trouwens ook een LTS worden dacht ik.
Moet je nog wel twee maanden wachten. De 10.04 komt op 23-04 en de eerste paar weken worden er meestal nogal wat kinderziekten genezen zodat het beter is om hem niet op 23-04 te installeren.
(Ik doe dat wel omdat ik ook Mint 8 ernaast heb staan, dus ik heb altijd een volwaardig systeem).

Offline minifrank

  • Lid
[OPGELOST] Re: programma's starten niet op: softwarecentrum, brasero, totem
« Reactie #8 Gepost op: 2010/03/07, 15:26:37 »
Dan zet ik 9.10 er opnieuw op.
Oorzaak storing niet opgelost, had het graag geweten, maar draadje gaat voor opgelost

Re: programma's starten niet op: softwarecentrum, brasero, totem
« Reactie #9 Gepost op: 2010/03/07, 17:49:44 »
Sorry, maar ik heb sinds vandaag ook dit probleem op de PC van mijn ouders (het waren de updates van gister), na volgens mij een UPDATE van het softwarecenter. Gewoon via Updatebeheer. Ik dacht dat hij naar versie 1.3 werd geupdate. Op mijn eigen laptop heb ik de update van vandaag nog niet uitgevoerd. Maar Pidgin Messenger en Empathy IM Client werken ook niet meer, net als de genoemde programma's.

Er is bij mij een klein verschil, in de codes van minifrank staat 3005 en bij mij 2394. De foutmeldingen zien er verder hetzelfde uit.

[EDIT] Bericht iets aangepast
« Laatst bewerkt op: 2010/03/07, 18:51:34 door van Hoi »
Mijn website over Ubuntu:
http://ubuntufan.org

Offline minifrank

  • Lid
Re: programma's starten niet op: softwarecentrum, brasero, totem
« Reactie #10 Gepost op: 2010/03/07, 19:32:29 »
kennelijk toch nog niet opgelost.
Als het mede door de update komt is het maar de vraag of ik het oplos door opnieuw te installeren. Daar draai ik normaal gesproken toch een update achteraan.
Misschien moet ik er maar even de netbookremix opzetten. Daar gaat alles nog steeds prima.

Re: programma's starten niet op: softwarecentrum, brasero, totem
« Reactie #11 Gepost op: 2010/03/07, 19:36:12 »
Daarvoor dacht ik ook dat een herinstallatie niet werkt, maar zou jij even Pidgin Messenger en Empathy IM Client willen bekijken als die er bij jouw op zitten? Ik het dit probleem sinds ik de computer opnieuw op heb gestart na de update. ???

Voor de duidelijkheid, dit probleem zit op de computer van mijn ouders, een desktop.

Mijn computer, een laptop, werkt nog alles goed.

Op de PC van mijn ouders staat sinds gister Ubuntu 9.10, en we hebben de hele harde schijf gewist. Vandaag heb ik de update uitgevoerd, en toen moest ik herstarten, sinds dien werken de aangegeven programma's niet meer.

Ubuntu softwarecentrum, Brasero cd's branden, Totem mediaplayer, Pidgin Internet Messenger, Empathy IM Client
« Laatst bewerkt op: 2010/03/07, 20:41:36 door van Hoi »
Mijn website over Ubuntu:
http://ubuntufan.org

Re: programma's starten niet op: softwarecentrum, brasero, totem
« Reactie #12 Gepost op: 2010/03/17, 13:17:45 »
*BUMP*

Toch wachten op 29 april? Als momenteel niemand een oplossing heeft is het jammer, maar helaas. :|
Mijn website over Ubuntu:
http://ubuntufan.org