Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internet "gefilterd"?  (gelezen 4919 keer)

Offline gusteman

  • Lid
Internet "gefilterd"?
« Gepost op: 2015/10/29, 15:45:42 »
Een kluifje voor de experts dacht ik zo.

Sinds eergisteren kan ik middels Forefox niet meer op internet (vast, ik gebruik geen WiFi).

Ik heb een desktop van packard Bell met een AMD moederbord /processor en Realtek ethernetchp.

Ik heb twee SATA schijven, één van 160Gb en één van 1Tb.
Op de eerste heb ik drie partities: 1 ext4 met Mint 17 - 1 ext4 met Mint 17.2 - 1 ntfs voor data opslag
Op de tweede heb ik drie partities: 1 met Xubuntu 14.04 - 1 met Mint 17.1 - 1 ntfs voor data opslag

Standaard werk ik met Mint 17.1.

Zoals gezegd kon ik eergisteren na het opstarten met Firefox niet meer op internet: elke pagina welke ik wilde openen kreeg als reactie dat de server onbereikbaar was.

Heb middels Softwarebeheer Midori geïnstalleerd. De installatie gaf op dat die geslaagd was, echter bij het opstarten van Midori kreeg ik de melding dat een bestand ontbrak
Citaat
De pagina 'file:///usr/share/ubuntu-artwork/home/index.html' kan niet worden geladen

Thunderbird email kon ik probleemloos openen, mail ontvangen en versturen.
MiniTube kon ik probleemloos openen en YouTube video's bekijken.
Met Firefox kon ik op geen enkel webadres.

Heb daarna de twee andere Mint versies (op hun diverse partities) opgestart en ook daar het zelfde fenomeen: Thunderbird en MiniTube kwamen probleemloos op het net, met Firefox raakte ik nergens binnen.
Idem voor Xubuntu.

Onder Mint 17.1 heb ik daarnet, via Synaptic, Chromium geïnstalleerd.

In eerste instanie lukte het mij niet om toegang te verkrijgen tot de mij vertrouwde websites zoals Ixquick Startpage. Heb dan maar Google.com ingetikt in de zoekbalk en die deed het wel.

Zo kon ik nu via Google op het Ubuntu Forum, echter bij het Mint Forum krijg ik weer de melding dat de server niet bereikbaar is.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak is van deze vreemde vorm van "filteren"?

En, als het effe kan, liefst ook één of andere vorm van oplossing voor dit probleem.  ???

P.S. hoop dat ik lang genoeg online kan blijven om eventuele vragen te beantwoorden  :rolleyes:

Offline gusteman

  • Lid
Re: Internet "gefilterd"?
« Reactie #1 Gepost op: 2015/10/29, 15:58:45 »
Nog snel even mee geven: aangezien ik zowat uitsluitend Mint 17.1 gebruik heb ik op geen van de andere distro's de afgelopen drie maanden een update uitgevoerd dus de oorzaak kan ook niet schuilen in een update of upgrade, zowel voor wat betreft Firefox of de kernel versies.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Internet "gefilterd"?
« Reactie #2 Gepost op: 2015/10/29, 16:26:57 »
Zou zeggen dat het aan je provider ligt, misschien dns server.(storing/hacken).

Trek alle apparaten los van het stroom, daarna weer opstarten na 10 minuten. Ook router en switch etc).
Indien nog niet weg, wacht 1 dag en test weer.

Offline gusteman

  • Lid
Re: Internet "gefilterd"?
« Reactie #3 Gepost op: 2015/10/29, 16:58:03 »
Citaat van: jan11000
Zou zeggen dat het aan je provider ligt, misschien dns server.(storing/hacken).
Dat had het kunnen zijn, echter zowel de echtgenote als de twee zoons hebben geen problemen. Zij werken met respectievelijk een laptop en twee desktops met Win8 en kunnen probleemloos op het volledige internet.

De router kan dus niet de oorzaak zijn.

Je verwijst naar hacken maar dan veronderstel ik dat het een gerichte hack zou zijn, dus specifiek naar mijn desktop (IP adres) en niet naar de drie andere apparaten die ook via dezelfde router het net op gaan.

Een (recursieve) scan met ClamAV heeft wel 47 UAP's opgeleverd maar daar vind ik niet echt iets tussen wat verdacht lijkt. Er steken wel acht bestanden tussen die ik niet onder quarantaine krijg geplaatst.

Offline gusteman

  • Lid
Re: Internet "gefilterd"?
« Reactie #4 Gepost op: 2015/10/29, 17:39:40 »
In mijn vorige reactie had ik geschreven
Citaat
De router kan dus niet de oorzaak zijn.
Dat geldt meteen ook voor de server van de provider, aangezien de andere apparaten geen problemen ondervinden.
Ook smartphones hebben er geen last van.

Ik had het ook over UAP's, dat moet natuurlijk PUA's zijn, Possible Unwanted Application. :-[
« Laatst bewerkt op: 2015/10/29, 17:42:02 door gusteman »

Re: Internet "gefilterd"?
« Reactie #5 Gepost op: 2015/10/29, 20:02:12 »
Dus het probleem ligt alleen maar aan Firefox?Dan die eens verwijderen en opnieuw installeren?
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline gusteman

  • Lid
Re: Internet "gefilterd"?
« Reactie #6 Gepost op: 2015/10/29, 20:48:37 »
Niet enkel Firefox vertoont dit probleem.

Midori raakt niet eens opgestart en Chromium laat enkel een paar websites toe, het merendeel krijgt de melding "server niet bereikbaar".

En Firefox heb ik al meerdere keren (via Synaptic) verwijderd en opnieuw geladen.

Ik was van plan om eens handmatig te proberen Firefox te downloaden en vers te installeren maar ik kijg geen toegang tot de website.

Zo te zien is dit inderdaad een uniek probleem, hoop dat iemand een antwoord zal kunnen bieden vroeg of laat. :|

Interessant: indien ik klik op de optie [meer] om extra emoticons te bekijken krijg ik een klein zwart venstertje met in de locatiebalk als adres: "about:blank". Ook die pagina wordt dus geweigerd terwijl ik wel op het forum kan.

Doet me een beetje denken aan de Trojan "about:blank" die een tiental jaren geleden stevig heeft huis gehouden op internet-land.
Maar die zou niet kunnen op vier verschillende partities terecht  komen (denk ik toch ???).

Re: Internet "gefilterd"?
« Reactie #7 Gepost op: 2015/10/29, 21:18:04 »
Heeft daar misschien windows opgestaan?Want Packerd Bell heeft altijd een stuk op de HD waar mee je windows weer terug kan zetten..Misschien staat dat malware daar op.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline gusteman

  • Lid
Re: Internet "gefilterd"?
« Reactie #8 Gepost op: 2015/10/29, 23:21:59 »
Had mogelijk kunnen zijn maar is hier niet het geval.

De twee harde schijven komen uit een andere PC (geen merkproduct) waar ook een AMD moederbord en Realtek ethernet chipset in staken.
Na een blikseminslag waren de ethernet chipset en voeding defect waarna ik de harde schijven heb verkast naar een Packard Bell met een onbeschadigd moederbord.
Beide harde schijven waren oorspronkelijk nieuw en er heeft nooit een Windows OS op gestaan.
Deze combinatie werkt nu al twee maanden probleemloos en plots doet zich dit voor.
Met uitzondering van de optie "SATA herkennen als IDE" werd er niets veranderd aan de BIOS instellingen.

Offline gusteman

  • Lid
Re: Internet "gefilterd"?
« Reactie #9 Gepost op: 2015/10/29, 23:38:26 »
Ik zie net dat een moderator dit onderwerp heeft verplaatst naat "andere distributies" en veronderstel dat dit zijn oorsprong vindt in het feit dat ik dit probleem het eerst heb ondervonden onder Mint 17.1.

Ik heb nochtans hetzelfde probleem onder Xubuntu wat toch ook een Cannonical product is waardoor het niet specifiek gerelateerd is aan een andere distributie maar ook aan Ubuntu. Tevens is Mint 17.1 gebaseerd op Ubuntu 14.04 waardoor er sowieso een causaal verband blijft bestaan.

Dit behandelen onder "andere distributies" verkleint, bij het aankaarten van een probleem, dus de doelgroep binnen de community wat, naar mijn mening, toch niet de bedoeling kan zijn.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Internet "gefilterd"?
« Reactie #10 Gepost op: 2015/10/29, 23:57:14 »
Dat hacken bedoel ik, dat de provider gehacked/ddos is, dit was laatst het geval met ziggo.
En dan kwamen sommige websites wel door en sommige niet, en internet was ook langzaam.

Boot vanaf een bootable linux cd, dan weet je direct of het de installatie is.

Je dns server wijzigen kun je ook proberen.


Offline gusteman

  • Lid
Re: Internet "gefilterd"?
« Reactie #11 Gepost op: 2015/10/30, 01:02:20 »
Citaat van: jan11000
Dat hacken bedoel ik, dat de provider gehacked/ddos is, dit was laatst het geval met ziggo.
En dan kwamen sommige websites wel door en sommige niet, en internet was ook langzaam.
Ach, zo dus, ja. Had ik even verkeerd opgevat.
Denk je niet dat ook de andere PC's en smartphones er problemen zouden mee hebben indien het aan de provider lag? En die hebben er dus geen problemen mee, als ik de laptop van mijn echtgenote op zet kan ik probleemloos het volledige internet op.

De tip met de live CD zal ik eens uitproberen en laat hier weten hoe ik ben uitgespeeld.
Alvast dank om mee te denken rond dit probleem.

Re: Internet "gefilterd"?
« Reactie #12 Gepost op: 2015/10/30, 09:34:51 »
Zelf ben ik geen voorstander om spullen over te zetten van een computer waarbij blikseminslag is geweest..  Zelfs statische spanning kan vroeg of laat voor  hele vreemde problemen veroorzaken. Mijn advies is zet de harde schijven uit in het bios (of nog beter ontkoppel deze) en start de computer op met een livecd. Werkt het dan zonder problemen dan zou ik links of rechts eens kijken wat er gebeurd wanneer er een andere harde schijf is aangesloten.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline gusteman

  • Lid
Re: Internet "gefilterd"?
« Reactie #13 Gepost op: 2015/10/30, 09:53:33 »
Citaat van: Theo1971
Zelf ben ik geen voorstander om spullen over te zetten van een computer waarbij blikseminslag is geweest..  Zelfs statische spanning kan vroeg of laat voor  hele vreemde problemen veroorzaken. Mijn advies is zet de harde schijven uit in het bios (of nog beter ontkoppel deze) en start de computer op met een livecd. Werkt het dan zonder problemen dan zou ik links of rechts eens kijken wat er gebeurd wanneer er een andere harde schijf is aangesloten.
Ja, dat zou kunnen een mogelijkheid zijn.
Ik heb net een opstart gedaan via live CD en het probleem is identiek: Firefox kan geen enkele webpagina benaderen.

Zal even de tijd nemen om je voorstel uit te werken en kom hier zeker terug met de resultaten.

Re: Internet "gefilterd"?
« Reactie #14 Gepost op: 2015/10/30, 10:16:31 »
Citaat van: Theo1971
Zelf ben ik geen voorstander om spullen over te zetten van een computer waarbij blikseminslag is geweest..  Zelfs statische spanning kan vroeg of laat voor  hele vreemde problemen veroorzaken. Mijn advies is zet de harde schijven uit in het bios (of nog beter ontkoppel deze) en start de computer op met een livecd. Werkt het dan zonder problemen dan zou ik links of rechts eens kijken wat er gebeurd wanneer er een andere harde schijf is aangesloten.
Ja, dat zou kunnen een mogelijkheid zijn.
Ik heb net een opstart gedaan via live CD en het probleem is identiek: Firefox kan geen enkele webpagina benaderen.

Zal even de tijd nemen om je voorstel uit te werken en kom hier zeker terug met de resultaten.

Staan de harde schijven wel uit in het bios?  Veel live distributies detecteren namelijk wel een harde schijf en ze wijzigen er wel niets aan maar willen het wel eens gebruiken om te swappen ;) Kortom dan zit je nog met een probleem.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline gusteman

  • Lid
Re: Internet "gefilterd"?
« Reactie #15 Gepost op: 2015/10/30, 10:48:53 »
Heb, zoals aangeraden, de harde schijven volledig ontkoppeld en opgestart via live CD.
Ik werk trouwens nu via live CD.
Het resultaat blijft echter identiek: in Firefox krijg ik geen toegang tot internet.
Heb via Synaptic Chromiun geinstalleerd.
Op de standaard startpagina kon ik niet op het forum maar ik kon wel Google opstarten en via Google kon ik dan weer wel op het forum.

Opvallend is dat ik, wanneer ik in het forum op een onderwerp klik er automatisch een nieuw tabblad open gaat met daarin het gekozen onderwerp. Als ik echter met rechter muisknop klik op het vakje reactie krijg ik een nieuw leeg tabblad.

Andere webpagina's kan ik niet benaderen maar YouTube dan weer wel (dat vormt wel een onderdeel van Google, misschien is dat de reden dat het lukt).

Zo, tot zover  is dat het zo'n beetje.

Het kan bijna niet anders of het moet wel een hardware probleem zijn.

De vraag is dan nu: WELK stukje hardware is de pedalen kwijt?

Een lshw opdracht in de terminal geeft (voor de ethernet chipset) het volgende resultaat
Citaat
*-pci:1
             description: PCI bridge
             product: IXP SB4x0 PCI-PCI Bridge
             vendor: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI]
             physical id: 14.4
             bus info: pci@0000:00:14.4
             version: 00
             width: 32 bits
             clock: 66MHz
             capabilities: pci subtractive_decode bus_master
             resources: ioport:8000(size=4096) memory:ff300000-ff3fffff memory:be000000-be0fffff
           *-network
                description: Ethernet interface
                product: RTL-8100/8101L/8139 PCI Fast Ethernet Adapter
                vendor: Realtek Semiconductor Co., Ltd.
                physical id: 3
                bus info: pci@0000:02:03.0
                logical name: eth0
                version: 10
                serial: 00:13:d3:be:86:8f
                size: 100Mbit/s
                capacity: 100Mbit/s
                width: 32 bits
                clock: 33MHz
                capabilities: pm bus_master cap_list rom ethernet physical tp mii 10bt 10bt-fd 100bt 100bt-fd autonegotiation
                configuration: autonegotiation=on broadcast=yes driver=8139too driverversion=0.9.28 duplex=full ip=192.168.2.7 latency=64 link=yes maxlatency=64 mingnt=32 multicast=yes port=MII speed=100Mbit/s
                resources: irq:15 ioport:8000(size=256) memory:ff300000-ff3000ff memory:be000000-be00ffff
           *-firewire
                description: FireWire (IEEE 1394)
                product: VT6306/7/8 [Fire II(M)] IEEE 1394 OHCI Controller
                vendor: VIA Technologies, Inc.
                physical id: 4
                bus info: pci@0000:02:04.0
                version: 80
                width: 32 bits
                clock: 33MHz
                capabilities: pm ohci bus_master cap_list
                configuration: driver=firewire_ohci latency=64 maxlatency=32
                resources: irq:9 memory:ff3fe800-ff3fefff ioport:8c00(size=128)
Voor zover ik er kan over oordelen zie ik geen foutmeldingen of defecten.

Blijft voor mij een raadsel.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Internet "gefilterd"?
« Reactie #16 Gepost op: 2015/10/30, 18:51:04 »
Lijkt nog steeds erg op dns probleem.
Koppel je pc een los van het stroom, dan de start knop 6 seconde indrukken en vasthouden, dan pc weer proberen te starten, met stroom. Heel soms kan het zijn dat hardware vast loopt en pas los komt als de pc zonder stroom komt te staan.
Andere, losse netwerkkaart kun je ook proberen.(lenen).

Sluit je pc op een andere poort aan, van je
switch
router, of andere router indien je er 2 hebt. Sluit zo dicht mogelijk bij je internet die uit de muur komt.
Of probeer je pc bij iemand anders.

Er zijn ook cd's met een xp livecd, misschien die proberen.

Offline gusteman

  • Lid
Re: Internet "gefilterd"?
« Reactie #17 Gepost op: 2015/10/31, 11:13:11 »
Nou, beste jan11000, alvast dank om mee te dubben met mij.
Ik zie dat dit al 170 keer bekeken is en blijkbaar hebben weinigen er iets zinvols over te zeggen.
Is natuurlijk ook een onzinnig probleem. ???

Ik heb het kneepje met de stroomuitschakeling eens uitgeprobeerd maar dit gaf geen resultaat.
Voor het proberen met een andere ethernetkaart of op een andere locatie zal ik nog even vooraf een paar mensen moeten contacteren.

Een andere router poort heb ik ook geprobeerd en er verandert niks. De router bevindt zich op 15cm van het muurkastje en de PC staat er 20 cm vanaf. Dus veel korterbij kan het niet vrees ik.

Ik heb via de laptop van mijn echtgenote al één en ander kunnen vinden over DNS problemen maar alles wat wordt aangekaart is bij mij niet van toepassing.

Blijft dus zoeken.

Offline jolo

  • Lid
Re: Internet "gefilterd"?
« Reactie #18 Gepost op: 2015/10/31, 12:45:00 »
Had je ook al gecheckt of Firefox nog wel werkt, als je in de plaats van het webadres een ip adres typt in Firefox' adresbalk? Voor google.nl is dat 74.125.136.94

En had je verder al de website van Mozilla al gecheckt https://support.mozilla.org/en-US/kb/troubleshoot-and-diagnose-firefox-problems
en https://support.mozilla.org/nl/kb/server-niet-gevonden-verbindingsproblemen

Check eventueel welke updates er binnenkwamen rond de datum dat Firefox nog wel werkte. Ubuntu' Softwarecentrum > Geschiedenis. 

Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline gusteman

  • Lid
Re: Internet "gefilterd"?
« Reactie #19 Gepost op: 2015/10/31, 14:33:27 »
Citaat van: jolo
Had je ook al gecheckt of Firefox nog wel werkt, als je in de plaats van het webadres een ip adres typt in Firefox' adresbalk? Voor google.nl is dat

74.125.136.94
Interessant is het alleszins.

Wanneer ik het IP adres van Google ingeef in Firefox krijg ik een melding "Kan geen verbinding maken".

Wanneer ik hetzelfde doe in Chromium krijg ik dezelfde melding alhoewel ik verder wel met Chromium op Google kan en ook op dit forum.
In Chromium kan ik ook (via de optie "Afbeeldingen") foto's bekijken, ik kan echter niet naar de websites waar de foto's vandaan komen.

Website van Mozilla kan ik nu niet checken, de echtgenote geeft elke zaterdag bijlessen aan kinderen met een leerachterstand en zij heeft de laptop mee. De twee zonen zijn niet thuis en ik kan niet op hun PC.
Dit zal iets voor later op de dag zijn.

Voor wat betreft de updates: waar je schrijft "Ubuntu Softwarecentrum > Geschiedenis" veronderstel ik dat je Updatebeheer bedoelde?

Ik heb inderdaad op 20 oktober een update voor Firefox binnen gehaald.

Maar dat verklaart niet waarom ik dezelfde problemen heb in 3 andere distributies op 3 andere partities waar ik de afgelopen vier maanden geen enkele update heb op uitgevoerd.
Het verklaart ook niet waarom ook Chromium die problemen heeft en zeker niet waarom Midori zelfs niet wil installeren via het Softwarecentrum.

Updatebeheer geeft dan weer aan dat bepaalde pakketbronnen niet konden gevonden worden.

Rare joingens, die internetverbindingen. ???

Offline gusteman

  • Lid
Re: Internet "gefilterd"?
« Reactie #20 Gepost op: 2015/10/31, 21:36:52 »
Citaat van: jan11000
Lijkt nog steeds erg op dns probleem.
Ik denk ook nog altijd in die richting, maar ergens klopt het niet.
Wanneer het echt een DNS probleem is dan zou dit moeten gelden voor alle zoekopdrachten richting internet.

Maar ik kan via Chromium naar Google en dit forum. Het mag een wonder heten dat ik dit forum kan bereiken want alle ander zoekopdrachten die ik al heb ingevoerd via Google geven "Server niet bereikbaar".

Synaptic slaagt er in om via de ubuntu main pakketten op te halen en te installeren.
Kan Synaptic dan verbindingen maken zonder DNS?
Hoe gaat dit dan en kan die werkwijze ook worden toegepast op een browser?

Offline jolo

  • Lid
Re: Internet "gefilterd"?
« Reactie #21 Gepost op: 2015/10/31, 22:12:49 »
Om mee te beginnen zijn Ubuntu Softwarecentrum en Updatebeheer twee verschillende applicaties. Met Ubuntu Softwarecentrum kun je zien welke software geïnstalleerd is. Maar ook wanneer welke updates of applicaties geïnstalleerd zijn. Met Updatebeheer update je alleen de al geïnstalleerde software.

Als Updatebeheer bepaalde pakketbronnen niet kan vinden, zou dat wellicht te maken kunnen hebben met zelf toegevoegde PPA's.

Als het een DNS probleem zou zijn, dan had ik verwacht dat het ip adres van google.nl in het adresbalk van Firefox, wel een verbinding zou opleveren.

Over DNS is nog wel wat info te vinden op https://nl.wikipedia.org/wiki/Domain_Name_System
En info over Synaptic https://help.ubuntu.com/community/SynapticHowto al is dat na 14 december 2013 niet meer bijgewerkt.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline gusteman

  • Lid
Re: Internet "gefilterd"?
« Reactie #22 Gepost op: 2015/10/31, 22:48:16 »
Citaat van: jolo
Om mee te beginnen zijn Ubuntu Softwarecentrum en Updatebeheer twee verschillende applicaties
Inderdaad, echter aangezien ik werk vanop Mint heb ik geen Ubuntu Softwarecentrum, enkel Softwarebeheer en Updatebeheer.

Citaat van: jolo
Als Updatebeheer bepaalde pakketbronnen niet kan vinden, zou dat wellicht te maken kunnen hebben met zelf toegevoegde PPA's.
Ik heb geen PPA's zelf toegevoegd.
De pakketbronnen welke niet gevonden worden zijn die welke worden aangeboord door in Updatebeheer de keuze Softwarebronnen > Extra pakketbronnen > Getdeb in te schakelen.

De hyperlinks die je meegeeft had ik voorheen al geraadpleegd maar ik vind het wel fijn dat je mee zoekt naar een oplossing.
Waarvoor dank  :)

Offline gusteman

  • Lid
Re: Internet "gefilterd"?
« Reactie #23 Gepost op: 2015/11/01, 12:34:46 »
Nog een stukje extra info (je weet maar nooit):

Daarnet heb ik de PC opgestart en heb gekozen voor een "gast" sessie en niet de sessie met admin rechten.

Ook daar slaagde Firefox er niet in een webpagina/server te benaderen.

In Synaptic heb ik dan Chromium aangeduid voor installatie.
Synaptic kon verbinding maken met internet en het downloaden begon ..... aan een snelheid van 16,3kB/s met een voorziene downloadtijd van 11u12m en dit voor een totaal van ongeveer 750MB.

Volgens de info uit lshw zou de Ethernet chipset een download capaciteit moeten hebben van 100MB/s.

Dus lijkt het mij dat de Realtek chipset aan vervanging toe is.

Heeft iemand daar ervaring mee?


P.S. heb het even nagegaan: om dit bericht te plaatsen had de PC (na het klikken op "opslaan") tweeënhalve seconde nodig voor het als geplaatst op het scherm verscheen.
Dit lijkt me dan weer een normale uploadsnelheid te zijn.
« Laatst bewerkt op: 2015/11/01, 12:37:28 door gusteman »

Re: Internet "gefilterd"?
« Reactie #24 Gepost op: 2015/11/01, 13:26:43 »
Vraagje:Heb je misschien ook last van een te hete processor?
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.