Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Electronic Arts] Games op Ubuntu: de feiten  (gelezen 2377 keer)

[Electronic Arts] Games op Ubuntu: de feiten
« Gepost op: 2012/07/17, 17:17:24 »
Post hier feitelijk nieuws en vorderingen aangaande het uitgeven van games van Electronic Arts (EA) op Ubuntu.

8 Mei 2012: Electronic Arts stelt twee games beschikbaar
EA stelt twee games genaamd 'Lord of Ultima' en 'Command & Conquer Tiberium Alliances'. Deze zijn weliswaar web-gebaseerd maar zijn specifiek in het Ubuntu Software Center, wat aan zou kunnen duiden dat Electronic Arts de kat uit de boom kijkt door eerst te kijken hoe populair deze games zijn op Ubuntu.

19 Juli 2012: EA games veroveren toppositie in de Top 10 downloads
In de maand mei en juni hebben de twee gratis uitgebrachte web-gebaseerde spellen een koppositie veroverd en behouden op de Top 10 van meest gedownloade gratis toepassingen. In mei stond Lord of Ultima bovenaan, voor C&C Tiberium Alliances. De twee spellen ruilden van plek in de Top 10 van juni. Bron: Top 10 Mei 2012 & Top 10 Juni 2012
« Laatst bewerkt op: 2012/07/19, 20:06:18 door Dooitze de Jong »

Re: Electronic Arts Games op Ubuntu: de feiten
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/19, 16:28:38 »
Jammer dat ze niet gratis zijn alleen...
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Electronic Arts Games op Ubuntu: de feiten
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/02, 17:03:10 »
Jammer dat ze niet gratis zijn alleen...

Niet gratis?
Ik heb C&C gratis binnen gehaald.

Re: [Electronic Arts] Games op Ubuntu: de feiten
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/04, 10:26:40 »
Ja, maar ze staan voor $0,00 en dat is niet gratis.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: [Electronic Arts] Games op Ubuntu: de feiten
« Reactie #4 Gepost op: 2012/08/04, 14:14:34 »
Ja, maar ze staan voor $0,00 en dat is niet gratis.

Dit heeft te maken met de manier waarop deze programma's worden toegevoegd aan het USC. Hierover is een keer een vraag geweest op askubuntu.com, maar ik kan die niet meer terug vinden. Maar de applicaties zijn dus gewoon gratis, en die 0 dollar staat er alleen maar bij door de manier waarop deze applicaties in de softwarebronnen worden toegevoegd.
Op de chat te vinden als debiantux

Re: [Electronic Arts] Games op Ubuntu: de feiten
« Reactie #5 Gepost op: 2012/08/04, 20:02:13 »
Ja, maar ze staan voor $0,00 en dat is niet gratis.

0 dollar = geen bedrag. Dus jij wilt zeggen dat ze ondanks dat ze niks kosten betaald zijn?

Re: Electronic Arts Games op Ubuntu: de feiten
« Reactie #6 Gepost op: 2012/08/06, 11:25:33 »
Jammer dat ze niet gratis zijn alleen...

En waarom zouden ze gratis moeten zijn? Het gelijkstellen van open source(wat de spellen overigens niet zijn) = gratis is al een tijdje achterhaald en zorgt ook zeker niet voor continuïteit.

Re: [Electronic Arts] Games op Ubuntu: de feiten
« Reactie #7 Gepost op: 2012/08/06, 11:30:33 »
@Jan: Nogmaals: ze zijn wel gratis, alleen ze staan gelist voor 0 dollar, maar 0 dollar=gratis.

Re: [Electronic Arts] Games op Ubuntu: de feiten
« Reactie #8 Gepost op: 2012/08/06, 15:54:03 »
@Jan: Nogmaals: ze zijn wel gratis, alleen ze staan gelist voor 0 dollar, maar 0 dollar=gratis.

Sorry Vistaus, maar je leest niet goed. Ik ging op een ander punt in, namelijk de teleurstelling dat ze (vermeend) niet gratis zouden zijn.

Re: [Electronic Arts] Games op Ubuntu: de feiten
« Reactie #9 Gepost op: 2012/08/06, 20:06:08 »
Ik haat die term 'gratis' echt... in open source communities heeft het twee betekenissen...

Re: [Electronic Arts] Games op Ubuntu: de feiten
« Reactie #10 Gepost op: 2012/08/07, 08:43:33 »
Ik haat die term 'gratis' echt... in open source communities heeft het twee betekenissen...

Wat ook precies de reden is waarom FSF c.s. nu over 'software freedom' spreken in plaats van 'free software'. ;-)