Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toepassingen in de nieuwste versie 18.04  (gelezen 1654 keer)

Toepassingen in de nieuwste versie 18.04
« Gepost op: 2019/05/22, 15:04:59 »
Hoewel ik erg content ben met het werken van de nieuwste lts-versie mis ik toch een aantal apps in het Ubuntu Software Centrum. Kan dat kloppen?
Ik werkte in de vorige versie bijvoorbeeld met de TUX Commander en die mis ik nu. Zijn er meer programma´s bij de laatste lts-versie uit het Softwarecentrum verwijderd?
Kun je ook niet meer op trefwoord zoeken in het Softwarecentrum?
« Laatst bewerkt op: 2019/05/22, 15:06:33 door Johan Joost »
Joost van Daalen, De Dulf 96, 8918 EG Leeuwarden
I : - M : 0612506765 E : johanjoostvandaalen@gmail.com

Re: Toepassingen in de nieuwste versie 18.04
« Reactie #1 Gepost op: 2019/05/22, 16:02:25 »
Als ik tuxcmd invoer in Ubuntu software kan ik Tuxcommander installeren
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

DarkEra

  • Gast
Re: Toepassingen in de nieuwste versie 18.04
« Reactie #2 Gepost op: 2019/05/22, 16:06:49 »
Installeer synaptic, dat Software center gebeuren werkt niet zo lekker als je een app zoekt.

sudo apt install synaptic

Re: Toepassingen in de nieuwste versie 18.04
« Reactie #3 Gepost op: 2019/05/22, 17:25:38 »
Hoezo niet?

Je voert een paar letters in en je krijgt allerlei suggesties te zien.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Joshua Orbit

  • Gast
Re: Toepassingen in de nieuwste versie 18.04
« Reactie #4 Gepost op: 2019/05/26, 08:17:53 »
instellingen van de softwarebronnen nagekeken ? Misschien eens de hoofdserver kiezen ipv de lokale .
Het moet iets zijn met je instellingen, het softwarecentrum werkt wel naar behoren op al mijn computers en 18.04.2 installatie(s).

Op 10.04 LTS had ik iets gelijkaardigs ...... maar toen was het softwarecentrum echt een kwakkel van een programma.

Je hebt natuurlijk ook apt install via de terminal, maar ik zou de bronnen grondig overlopen als ik jou was.

DarkEra

  • Gast
Re: Toepassingen in de nieuwste versie 18.04
« Reactie #5 Gepost op: 2019/05/26, 08:26:02 »
Hoezo niet?

Je voert een paar letters in en je krijgt allerlei suggesties te zien.
In sommige gevallen niet dus en vind je een bepaald programma niet, vandaar dat ik synaptic gebruik als ik iets niet gevonden krijg. De meeste software die ik uit m'n hoofd ken installeer ik via de terminal.
« Laatst bewerkt op: 2019/05/26, 08:34:48 door Maik »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Toepassingen in de nieuwste versie 18.04
« Reactie #6 Gepost op: 2019/05/26, 10:46:06 »
Hoezo niet?

Je voert een paar letters in en je krijgt allerlei suggesties te zien.
In sommige gevallen niet dus en vind je een bepaald programma niet, vandaar dat ik synaptic gebruik als ik iets niet gevonden krijg. De meeste software die ik uit m'n hoofd ken installeer ik via de terminal.
Zelfde ervaring met Programmabeheer in Linux Mint.... Die klikkerdeklik-programmawinkeltjes zijn misschien leuk voor beginners, maar vergeleken met Synaptic zijn ze minderwaardige rotzooi.  :evil:

De terminal als je de exacte naam van het installatiepakket kent, want de terminal werkt altijd het snelste. En anders Synaptic!  =D

Re: Toepassingen in de nieuwste versie 18.04
« Reactie #7 Gepost op: 2019/05/26, 15:18:46 »
Als ik tuxcmd invoer in Ubuntu software kan ik Tuxcommander installeren
Door jouw tip kon ik nu Tux Commander geinstalleerd krijgen. Mis nu alleen nog de optie om bestanden te kunnen delen met mijn laptop, zodat ik de bestanden daarop kan overstappen naar de desktop en zodoende de laptop helemaal schoon heb om een verse lts-versie daarop te kunnen installeren.
Joost van Daalen, De Dulf 96, 8918 EG Leeuwarden
I : - M : 0612506765 E : johanjoostvandaalen@gmail.com

Re: Toepassingen in de nieuwste versie 18.04
« Reactie #8 Gepost op: 2019/05/26, 15:20:41 »
Hoezo niet?

Je voert een paar letters in en je krijgt allerlei suggesties te zien.
In sommige gevallen niet dus en vind je een bepaald programma niet, vandaar dat ik synaptic gebruik als ik iets niet gevonden krijg. De meeste software die ik uit m'n hoofd ken installeer ik via de terminal.
Zelfde ervaring met Programmabeheer in Linux Mint.... Die klikkerdeklik-programmawinkeltjes zijn misschien leuk voor beginners, maar vergeleken met Synaptic zijn ze minderwaardige rotzooi.  :evil:

De terminal als je de exacte naam van het installatiepakket kent, want de terminal werkt altijd het snelste. En anders Synaptic!  =D
Inmiddels ook maar synaptic geinstalleerd. Heb ik 2 mogelijkheden om toepassingen te kunnen installeren.
Joost van Daalen, De Dulf 96, 8918 EG Leeuwarden
I : - M : 0612506765 E : johanjoostvandaalen@gmail.com