Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: "Powered by Ubuntu" op je PC?  (gelezen 9768 keer)

Offline Double12

  • Lid
"Powered by Ubuntu" op je PC?
« Gepost op: 2009/04/24, 13:58:53 »
Jaunty Jackalope vers geinstalleerd, en wil je nu een mooie "Powered by Ubuntu"-sticker op je PC? Armedking kan daarvoor zorgen, hij is het nieuwe teamlid dat de verdeling van deze stickers, ter beschikking gesteld door www.system76.com, regelt.

Lees meer over wie Armedking is, en hoe jij die stickers thuis kan krijgen, in het interview op het prikbord:
http://prikbord.ubuntu-nl.org/blog/2009/04/04/nieuw-teamlid-armedking/

Re: "Powered by Ubuntu" op je PC?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/24, 14:36:32 »
Jaunty Jackalope vers geinstalleerd, en wil je nu een mooie "Powered by Ubuntu"-sticker op je PC? Armedking kan daarvoor zorgen, hij is het nieuwe teamlid dat de verdeling van deze stickers, ter beschikking gesteld door www.system76.com, regelt.

Lees meer over wie Armedking is, en hoe jij die stickers thuis kan krijgen, in het interview op het prikbord:
http://prikbord.ubuntu-nl.org/blog/2009/04/04/nieuw-teamlid-armedking/

Heel leuk initiatief, heel positief. Maar dan toch een vraagje.

Tot dusverre heeft dit forum, volgens mij, de lijn gehad om geen reclame te maken voor bedrijven etcetera, ook niet als deze zich met Ubuntu-gerelateerde activiteiten bezig houden. Niet-commercieel dus. Betekent dit een koerswijziging, want ik denk dat er meer bedrijven zijn die zich zakelijk met de Ubuntu-NL gemeenschap willen verenigen?

Offline Double12

  • Lid
Re: "Powered by Ubuntu" op je PC?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/24, 14:55:53 »
Het is inderdaad niet de bedoeling dat er op het forum reclame wordt gemaakt of vacatures worden aangeboden. Het forum is hoofdzakelijk bedoeld voor ondersteuning.

Maar Ubuntu NL zelf heeft weldegelijk een aantal zakelijke partners, te vinden op de website.
http://www.ubuntu-nl.org/partners
Op deze pagina staat een link om je als bedrijf aan te melden als partner. Bedrijven die al een tijdje Ubuntu producten/diensten verkopen en dit ook duidelijk uitdragen, kunnen zich aanmelden als partner. Als je wordt goedgekeurd, kom je op één van de partner-pagina's te staan, te bereiken via het menu aan de linkerkant. (de navigatie kan misschien iets beter)

Bij system76.com is er niet echt sprake van een partner op deze manier. System76 heeft zelf het initiatief genomen voor het weggeven van stickers en Armedking heeft zich aangemeld voor de verdeling van deze stickers in Nederland.
Armedking is sinds kort in het Ubuntu NL team opgenomen zodat hij gebruik kan maken van een Ubuntu NL emailadres en zodat de verspreiding van stickers afgestemd kan worden met evenementen als release parties. Het uitgeven van de stickers gebeurd echter nog steeds door System76.
« Laatst bewerkt op: 2009/04/24, 14:57:44 door Double12 »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: "Powered by Ubuntu" op je PC?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/24, 15:09:14 »
Er staat verder ook geen reclame voor system76 op die stickers, dus het valt wel mee qua reclame :)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: "Powered by Ubuntu" op je PC?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/24, 15:28:12 »
Dit lijkt mij geen wijziging van het beleid idd. Double 12 geeft de juiste kanalen aan.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: "Powered by Ubuntu" op je PC?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/24, 16:12:13 »
Jammer dat je er geen Ubuntu toetsenbordding bij krijgt in Nederland.
Gaat dit nog wel komen?

Trouwens, als je het gefrankeerd moet verzenden kosten die "gratis" stickers nog best veel.. :(

Offline Luuk58

  • Lid
Re: "Powered by Ubuntu" op je PC?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/24, 16:36:54 »
€ 0,88 + 2 enveloppen
Vind ik best veel. Vind ik.

Offline mrGee

  • Lid
Re: "Powered by Ubuntu" op je PC?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/24, 17:36:49 »
Je hebt natuurlijk keuze; (zoals zo vaak in linux)

1. Je maakt ze na, drukt ze af en raakt wat dure inkt kwijt en je stikker is niet zolang houdbaar
2. je stapt op je fiets en haalt ze op
3. je ziet er vanaf.

Kijk die stickers blijven gratis, dat de post er in jouw ogen teveel voor neemt tsja, en ook de mate
van 'uniekheid' mag wel iets kosten, toch  ;)

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: "Powered by Ubuntu" op je PC?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/24, 19:50:12 »
Komen die stickers ook te liggen op de install party's?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: "Powered by Ubuntu" op je PC?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/24, 20:12:07 »
Deze stickers heb ik 2 weken geleden nog besteld, ontvangen en nu zit er een mooie sticker op mijn laptop en op mijn vaders PC :)

Re: "Powered by Ubuntu" op je PC?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/04/24, 20:23:59 »
De stickers al geplakt op de desktop PC en mijn netbook. Nu nog iets bedenken om op de toets van het vlaggetje  :'( te plakken/lijmen, de sticker is te groot hiervoor.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: "Powered by Ubuntu" op je PC?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/04/24, 20:27:39 »
De stickers al geplakt op de desktop PC en mijn netbook. Nu nog iets bedenken om op de toets van het vlaggetje  :'( te plakken/lijmen, de sticker is te groot hiervoor.

Nooit zo over na gedacht, maar leuk idee ja :)

Misschien vind je hier een sticker tussen die je kan gebruiken? (moet je wel zelf uitprinten, maar goed)

http://forum.ubuntu-nl.org/offtopic/echt-mooi-linuxgnufree-software-stickers/

Re: "Powered by Ubuntu" op je PC?
« Reactie #12 Gepost op: 2009/04/24, 20:39:38 »
Cherry heeft een toetsenboord met een pinguin

en anders een Happy Hacking Keyboard kopen :)

Ghehe, ja dat Happy Hacking Keyboard is leuk :)

Cherry ken ik niet. Wat is dat precies voor toetsenbord?

Re: "Powered by Ubuntu" op je PC?
« Reactie #13 Gepost op: 2009/04/24, 20:46:39 »
Cherry heeft een toetsenboord met een pinguin

en anders een Happy Hacking Keyboard kopen :)
Het toetsenbord ben ik verder tevreden over, maar niet over dat vlaggetje. Heeft asus netter opgelost daar staat een huisje op. Het vlaggetje lijkt op een rondje van doorzichtig plastic te zitten. Ik zal eens kijken of ik het uit de toets kan halen. Wordt het misschien toch een ander toetsenbord. ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/04/25, 09:20:59 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: "Powered by Ubuntu" op je PC?
« Reactie #14 Gepost op: 2009/04/24, 20:54:27 »
Ja, maar hoeveel toetsenborden zijn er zonder vlaggetje ;)

Voor zover ik weet 3:

-Apple Aluminium USB keyboard (welke ik ook gebruik, wat een heerlijk toetsenbord is dit toch! :))
-Happy Hacking Keyboard (daar staat een Legonza-teken op)
-Cherry Keyboard (heb geen idee wat dat is, maar als Arie zegt dat er een pinguin op zit... ;))

Re: "Powered by Ubuntu" op je PC?
« Reactie #15 Gepost op: 2009/04/24, 21:02:01 »
Jammer, maar het idee is leuk :)

Offline Double12

  • Lid
Re: "Powered by Ubuntu" op je PC?
« Reactie #16 Gepost op: 2009/04/24, 21:11:19 »
Komen die stickers ook te liggen op de install party's?
Jazeker, alle organisatoren van install parties krijgen er een aantal opgestuurd van Armedking.

Re: "Powered by Ubuntu" op je PC?
« Reactie #17 Gepost op: 2009/04/25, 01:11:25 »
Dus je moet gewoon een envelop (in een envelop) sturen naar

"Hyacintstraat 13
4587 AV Kloosterzande
The Netherlands"

(Op de envelop in de envelop natuurlijk je eigen adress en een postzegel)

Dan zal ik er wel een sturen :) (Of aanvragen, ligt eraan hoe je het ziet)
« Laatst bewerkt op: 2009/04/28, 19:49:43 door Sjoerd Broekhuijsen »
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: "Powered by Ubuntu" op je PC?
« Reactie #18 Gepost op: 2009/04/25, 11:02:17 »
Ja zo moet het Sjoerd :) Alleen dat The Netherlands kun je wel weghalen, we zitten al in Nederland ;)

Re: "Powered by Ubuntu" op je PC?
« Reactie #19 Gepost op: 2009/04/25, 14:50:56 »
Dit is dat Cherry toetsenbord


Re: "Powered by Ubuntu" op je PC?
« Reactie #20 Gepost op: 2009/04/25, 17:11:14 »
Dat is best een leuk toetsenbord :)

Hoe kom je aan dat plaatje? Heb je er zelf een of heb je gewoon gegoogled?


Re: "Powered by Ubuntu" op je PC?
« Reactie #22 Gepost op: 2009/04/27, 13:35:43 »
Lol, zo'n raar toetsenbord heb ik nog nooit gezien XD En ik vond die oprolbare al zo raar XD
http://www.maltron.com/images/press/maltron-righthand-keyboard1.jpg

Offline frits1954

  • Lid
Re: "Powered by Ubuntu" op je PC?
« Reactie #23 Gepost op: 2009/04/27, 14:21:51 »
De stickers al geplakt op de desktop PC en mijn netbook. Nu nog iets bedenken om op de toets van het vlaggetje  Cry te plakken/lijmen, de sticker is te groot hiervoor.

Maak er een ;) toets van Misschien kan je hem wel programmeren voor smileys ;):) :O
Anders is er vast wel iemand die dat al heeft gedaan en is het alleen nog maar Googelen
Frits
Linux ook voor morgen
ik ben leesblind 
Mvg
Frits1954

Re: "Powered by Ubuntu" op je PC?
« Reactie #24 Gepost op: 2009/04/27, 14:27:38 »
De stickers al geplakt op de desktop PC en mijn netbook. Nu nog iets bedenken om op de toets van het vlaggetje  Cry te plakken/lijmen, de sticker is te groot hiervoor.

Maak er een ;) toets van Misschien kan je hem wel programmeren voor smileys ;):) :O
Anders is er vast wel iemand die dat al heeft gedaan en is het alleen nog maar Googelen
Frits

Zie ook dit: http://forum.ubuntu-nl.org/offtopic/echt-mooi-linuxgnufree-software-stickers/
Daar zitten ook wat kleinere stickertjes tussen.