Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update kernel probleem  (gelezen 486 keer)

Update kernel probleem
« Gepost op: 2013/12/13, 15:45:11 »
Hallo iedereen

Onlangs deed ik een kernelupdate op mijn Ubuntu 12.04 LTS computer naar de raring-kernel. Maar wanneer ik opnieuw opstartte kreeg ik niets te zien en kon ik het probleem ook niet meer oplossen door de oude kernel terug te installeren.
Nu wou ik vragen of het nuttig is om te updaten naar de allerlaatste kernel? En wou ik ook nog vragen of het probleem na het opstarten kan opgelost worden?

Ik heb Ubuntu 12.04 LTS gewoon terug opnieuw geïnstalleerd nu.

Re: Update kernel probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/13, 22:56:05 »
Het is niet echt de bedoeling dat je zomaar een hogere versie van de kernel probeert te installeren dan degene die in de officiële repositories staat. Je krijgt dan allerlei afhankelijkheidsproblemen en zo...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Update kernel probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/14, 09:41:43 »
Een nieuwere kernel proberen moet je alleen doen als er problemen zijn met bepaalde hardware ondersteuning. Bijvoorbeeld een nieuwe videokaart die alleen door nieuwere kernels ondersteund wordt. Of wanneer je een functie uit een nieuwe kernel nodig hebt/belangrijk vindt natuurlijk, maar anders niet doen.
"If it works, don't fix it!"
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Update kernel probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2013/12/14, 11:05:48 »
Het is niet echt de bedoeling dat je zomaar een hogere versie van de kernel probeert te installeren dan degene die in de officiële repositories staat. Je krijgt dan allerlei afhankelijkheidsproblemen en zo...

Oei, in dat geval zal ik Canonical maar vragen om de raring-kernel te verwijderen uit de pakketbronnen. Akelig bedrijf, dat ze zomaar zorgen voor afhankelijkheidsproblemen in hun eigen pakketbronnen...

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Update kernel probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2013/12/14, 15:41:02 »
Het hangt er helemaal vanaf van met welke kernel je begonnen bent. Ubuntu 12.04.1 heeft een andere kernel dan 12.04.2 enz.
12.04.3 heeft standaard al de kernel van Raring aan boord dacht ik.

Kom je van een oudere versie van 12.04 dan krijg je niet direct ook een nieuwe kernel. Dat zal je zelf moeten doen en dan moet je ook in de gaten houden dat je alle Xorg-pakketten ook meteen naar een nieuwere versie brengt.
https://wiki.ubuntu.com/Kernel/LTSEnablementStack