Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: iTunes voor Linux  (gelezen 78332 keer)

Calimerubuntu

  • Gast
iTunes voor Linux
« Gepost op: 2008/07/19, 17:53:07 »
Ik ben, zoals velen, een enorme fan van itunes, en ik wil geen windows gebruiken, die 2 dingen  botsen, m.a.w. ik wil itunes voor linux.

teken de petitie hier: http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?itmslin


cali
« Laatst bewerkt op: 2009/05/21, 17:02:50 door Vistaus »

Offline BMF

  • Lid
    • The Rock Temple
itunes voor linux
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/19, 18:54:33 »
Ik heb weliswaar een Sony Walkman 8Gb, maar ik teken toch maar even mee uit solidariteit 14132.
Ubuntu user#: 24352

BroodjeUbuntu

  • Gast
itunes voor linux
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/19, 18:55:02 »
Ik heb ook getekend, ik heb dan wel geen ipod maar ik gebruik wel gewoon itunes voor men podcasts.

itunes voor linux
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/19, 19:15:23 »
Er zijn anders genoeg goede alternatieven. Ik vind iTunes wel een goed programma, daar niet van. Maar ik hoef niet zo'n zwaar programma op Linux en zeker niet als er genoeg goede alternatieven zijn.

Offline BailHope

  • Lid
    • Techneut
itunes voor linux
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/19, 19:29:36 »
Op Windows gebruik ik ook uitsluitend iTunes als mijn mediaspeler dus ik teken de petitie met plezier. Om makkelijke synchronisatie met mijn iPod Nano en zo nog gebruikersvriendelijker te laten gebeuren!
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

samuhe

  • Gast
itunes voor linux
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/19, 19:45:04 »
Itunes is het enige programma dat mij aan windows bindt. Ik vind dat er geen enkel degelijk alternatief is voor Itunes.
Geen enkel open source programma heeft evenveel mogelijkheden als Itunes.

itunes voor linux
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/19, 20:00:20 »
Ik denk dat een van de redenen waarom Apple geen iTunes voor Linux wil maken is omdat Linux geen DRM heeft. De tweede reden is de incompatibiliteit tussen verschillende distro's, Apple is verplicht om een debje, een rpm'etje, een tgz'tje, etcetera etcetera voor iedere verschillende distro te maken, of ze moeten met een nieuwe methode komen (een tar.gz installer). En ik denk niet zo direct dat ze iTunes open source gaan maken. (Als ze het al doen, zal het in ieder geval geen GPL zijn, eerder APSL of zoiets). Ten derde: welke toolkit moeten ze gebruiken? Natuurlijk het gemakkelijkste is GNUstep ;). Maar even de humor aan de kant, ze zouden al bijna Cocoa moeten gaan porten naar Linux. En dan is er nog een probleem: als ze het voor i386 enkel maken, dan gaan de 64-bits freaks weer grommelen. Om niet de PPC-gebruikers te vergeten. Op Mac OS X is het heel eenvoudig om al deze tegelijk te distribueren (DMG's en Universal Binaries), maar op Linux? Dat betekent twee of drie keer zoveel .deb'jes, .rpm'etjes, .tgz'tjes, .wtf'jes, ... ;).

Ik denk persoonlijk dat het eerder de technische moeilijkheden zijn dan het feit dat ze zouden doen alsof Linux niet bestaat. Ze maken namelijk veel gebruik van GNU en opensource programma's in het algemeen. Om een paar voorbeelden te geven: gcc, bash, WebKit (KHTML). Ze hebben hier wijzigingen en verbeteringen aan aangebracht, en deze zitten nu in de officiële versies. Ze hebben ook veel van hun zelfgeschreven software uitgebracht onder de APSL en de Apache License.

Bovendien heb ik geen enkel probleem hier met het ik-wil-iTunes-draaien-maar-geen-Windows-fenomeen ;). Ik vraag me af waarom jullie dan wel? ;)

Maar ik ga de petitie toch tekenen. :)

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

kurosaki_ichigo

  • Gast
itunes voor linux
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/19, 20:04:14 »
Ik heb getekend maar ben op hoogte dat er spelers zijn zoals juk die ongeveer werken zoals itunes maar toen ik mijn vriendin zag werken met itunes dat ze daar direct liederen mee naar haar hd kon zetten was ik wel verbaast van.

itunes voor linux
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/19, 20:14:52 »
Ik heb ook getekend ik bedoel straks als ik Iphone in me bezit heb wil ik niet HELEMAAL NIET!! terug vallen op windows

Offline joop905

  • Lid
itunes voor linux
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/19, 21:29:06 »
Ik heb ook getekend

Calimerubuntu

  • Gast
itunes voor linux
« Reactie #10 Gepost op: 2008/07/20, 01:08:14 »
Citaat van: samuhe
Itunes is het enige programma dat mij aan windows bindt. Ik vind dat er geen enkel degelijk alternatief is voor Itunes.
Geen enkel open source programma heeft evenveel mogelijkheden als Itunes.
+1,  steve jobs had geen ongelijk toen hij zei dat itunes de beste jukebox voor windows is.

itunes voor linux
« Reactie #11 Gepost op: 2008/07/20, 01:35:52 »
Citaat van: arie
Citaat van: shinger
Ik heb ook getekend ik bedoel straks als ik Iphone in me bezit heb wil ik niet HELEMAAL NIET!! terug vallen op windows
2e hands Mac is ook een optie
Weetje wat het probleem is. Ik ben in 2-3 maanden tijd enorm gegroeid kwa werking van linux omdat ik me alleen concentreer op linux helemaal niks meer met windows en om een mac weer bij te halen moet ik weer even wat tijd door heen halen om het goed te leren.

De Iphone heb ik nog niet dus hebben we nog even tijd en observeren we hoe apple met de inschrijvingen omgaat of ze toch dan gaan maken.

Offline ubby

  • Lid
itunes voor linux
« Reactie #12 Gepost op: 2008/07/20, 10:32:10 »
Dit is ook een alternatief voor Itunes.
http://www.yamipod.com/main/modules/home/

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
itunes voor linux
« Reactie #13 Gepost op: 2008/07/20, 11:05:09 »
Arie heeft 'm zelfs 2 keer getekend :)

14142.   Arie de Jonge
*knip*
14130.   Arie de Jonge  

Hij wil 'm echt graag hebben denk ik .... :D
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline lordnoid

  • Lid
itunes voor linux
« Reactie #14 Gepost op: 2008/07/20, 13:05:45 »
Ik teken ook. Niet omdat ik iTunes goed vind of het ooit zal gebruiken in Linux, maar omdat als er iTunes voor Linux is, hiermee weer een softwareprobleem van veel mensen is opgelost.

itunes voor linux
« Reactie #15 Gepost op: 2008/07/20, 14:56:59 »
Heb momenteel dan wel windows,maar zie de noodzaak van itunes voor linux wel in.petitie getekend nr 14160.
Kubuntu 20.04

kurosaki_ichigo

  • Gast
itunes voor linux
« Reactie #16 Gepost op: 2008/07/20, 16:59:25 »
Worden die ipods niet herkend als verwisselbare schijven?

Offline ubby

  • Lid
itunes voor linux
« Reactie #17 Gepost op: 2008/07/20, 17:28:46 »
Ik kwam yamipod voor een hele tijd terug een keer ergens tegen als alternatief voor Iphone voor linux.
Zelf heb ik geen Ipod.

itunes voor linux
« Reactie #18 Gepost op: 2008/07/20, 20:01:30 »
itunes werkt de software bij van de ipod,andere programma's kunnen veel maar de ipod up to date houden kunnen ze niet.Dit is natuurlijk geen probleem als je de ipod niet wil updaten.Zelf gebruikte ik altijd gtkpod.
Kubuntu 20.04

itunes voor linux
« Reactie #19 Gepost op: 2008/07/21, 11:48:17 »
14178

Naast Ubuntu(worshipper) ben ik absoluut een Macfan. En dat komt mede door de manier hoe apple over software denk en 't maakt.
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

itunes voor linux
« Reactie #20 Gepost op: 2008/07/31, 20:15:32 »
Getekend.

14322
Laptop HP DV2116ea | HDD 160 GB | GeForce 7200 | 2Gb intern | Intel core duo 1,6 Mhz
Ubuntu 8.10 | dual boot | XP Home mce
NAS | 1TB | Eminent sharebox Em4070

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
itunes voor linux
« Reactie #21 Gepost op: 2008/07/31, 20:27:35 »
Itunes? Bah. Ik hoef die DRM troep niet.
Daarom zal ik ook nooit een Ipod kopen.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
itunes voor linux
« Reactie #22 Gepost op: 2008/07/31, 21:16:04 »
Het blijft wel belachelijk dat je allerlei dingen moet uithalen om muziek op je Ipod te zetten.
Waarom kan dat niet gewoon op dezelfde manier als een usb stick?

Bij iedere nieuwe Ipod of een firmware update kan je weer moeite doen om je muziek erop te zetten.
Nee dank je.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
itunes voor linux
« Reactie #23 Gepost op: 2008/07/31, 21:25:00 »
Nog erger: Is er eindelijk een plugin voor Gstreamer die ervoor zorgt dat je je GEKOCHTE muziek af kan spelen, wil Apple dat met man en macht tegenhouden.
http://digg.com/linux_unix/Apple_tried_and_failed_to_screw_over_Linux_users
http://vadi-blog.com/2008/07/30/apple-tries-to-shut-down-el-tunes-viva-la-el-tunes/

Blegh.

Skilltone

  • Gast
itunes voor linux
« Reactie #24 Gepost op: 2008/07/31, 21:32:17 »
Goede avond,

Even voor de leek, maar dacht dat je updates kon halen van hun website. En dat er programma's zijn die "look a like" waren aan i tunes? Dat is dus niet zo?

MvG

Martin