Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen draadloos netwerk in virtualmachine  (gelezen 2216 keer)

ivarveen

  • Gast
geen draadloos netwerk in virtualmachine
« Gepost op: 2008/04/26, 17:43:48 »
hallo,

ik draai sinds gisteren ubuntu linux in een virtual machine (van microsoft), maar waar ik nu tegenaan loop is dat ik geen draadloos netwerk kan selecteren terwijl ik wel kan internetten via een bedraad netwerk.

dus mijn vraag is nu, hoe maak ik m'n draadloos netwerk werkend in de virtual machine?

ik heb in de instellingen van de virtual machine al én de draadloos- én de bedraad-netwerk adapter geselecteerd.

ik heb ook al iets gelezen over parprouted, maar ik zou niet weten hoe ik deze kan installeren daar deze niet bij 'add/remove' van de programma's staat.

bvd,
Ivar

PS leg alles wel een beetje uit in 'Jip en Janneke' taal, want ik ben dus een totale beginneling binnen (ubuntu-)linux!

Offline siegi

  • Lid
geen draadloos netwerk in virtualmachine
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/26, 18:11:32 »
De vraag is natuurlijk of je vanuit je virtuele os toegang hebt tot je draadloze netwerkkaart;
Normaal gesproken zie je alleen een virtueel netwerk adapter, welke je kan instellen je virtual machine.
Hoogst waarschijnlijk is alleen je draad verbinding doorgelinkt naar de virtuele netwerk adapter die ubuntu te zien krijgt.

Je draait waarschijnlijk ubuntu gewoon virtueel om het te testen. Kan je dan niet evengoed de live cd functie gebruiken?

Als je toch ubuntu virtueel wil draaien denk ik dat je onder virtualbox betere ondersteuning hebt.

Offline brunod

  • Lid
geen draadloos netwerk in virtualmachine
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/27, 09:47:35 »
Dag,
Op mijn draadlos laptop Xp met Vmware draai ik Ubuntu. Maar Ubuntu is gezet op "gewonne" netwerk, niet draadlos.
Het is in de settings van vmware dat er een soort bridge bestaat die de "netwerk" uitgang van ubuntu naar de physiesche draadlos card van Xp omzet.
Virtueel systeem van MSoft heb ik nooit geprobeerd, maar ik verdacht dat het min of meer het zelfde moet zijn.
BD
U.B.U.N.T.U : U Better Use New Technics : UBUNTU
>>>------------------<3------------------->
Vergeef mijn fouten, ik ben franstalig...

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
geen draadloos netwerk in virtualmachine
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/27, 10:17:20 »
Dat heb ik nooit gezien, een virtuele machine draadloos. Ik zeg niet dat het niet kan, maar zelf weet ik niet hoe het moet.

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

ivarveen

  • Gast
geen draadloos netwerk in virtualmachine
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/27, 18:48:09 »
probleem opgelost!

ik had idd de verkeerde netwerkkaart geselecteerd :P