Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opensuse installatie.  (gelezen 986 keer)

Offline Rene1979

  • Lid
opensuse installatie.
« Gepost op: 2013/01/14, 19:40:06 »
Hallo Allemaal,

Ik zou graag willen wat mensen zou doen.

Ik wil graag Openesuse 12.2 opnieuwinstalleren volgens deze site https://sites.google.com/site/computertip/opensuse

Nu heb ze het daar over Xfce-werkomgeving deze lijkt erg op windows maar ik zou graag de KDE werkomgeving willen.

Nu is mijn vraag als deze handleiding wil volgen maakt het dan iets uit voor welke werkomgeving ik selecteer of kan ik gewoon de Xfce kiezen en naderhand omschakelen naar KDE?

Offline Bloom

  • Lid
Re: opensuse installatie.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/14, 20:05:33 »
Dit forum gaat over Ubuntu, niet over OpenSuSE. Maar je kunt met elke distributie kiezen welke desktopomgeving je wil draaien. Net als Ubuntu ondersteunt OpenSuSE er meerdere. Als je later wil afwijken van de desktopomgeving die je tijdens de installatie koos, dan kan dat. Gewoon de gewenste desktopomgeving erbij installeren vanuit de softwarerepo's en dan kun je bij het inlogscherm kiezen welke desktopomgeving je wil hebben. Degene die je niet meer wil hebben, kun je deïnstalleren zodra de gewenste desktopomgeving de actieve is en dus draait.

Re: opensuse installatie.
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/14, 20:07:59 »
Dit forum gaat over Ubuntu, niet over OpenSuSE. Maar je kunt met elke distributie kiezen welke desktopomgeving je wil draaien. Net als Ubuntu ondersteunt OpenSuSE er meerdere. Als je later wil afwijken van de desktopomgeving die je tijdens de installatie koos, dan kan dat. Gewoon de gewenste desktopomgeving erbij installeren vanuit de softwarerepo's en dan kun je bij het inlogscherm kiezen welke desktopomgeving je wil hebben. Degene die je niet meer wil hebben, kun je deïnstalleren zodra de gewenste desktopomgeving de actieve is en dus draait.

Pardon? "ANDERE DISTRIBUTIES"
OpenSuse is hier dus gewoon welkom.

Offline Rene1979

  • Lid
Re: opensuse installatie.
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/14, 20:12:11 »
Waar het mij meer omgaat is de handleiding die gaat over een xfce omgeving en ik weet dus niet of die handleding dan kan als ik bij de installatie voor kde kiest

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: opensuse installatie.
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/14, 20:42:09 »
De pagina op de site van Pjotr is toegespitst op een Suse-installatie met Xfce, dus die kan je niet zonder meer toepassen op Suse met KDE. Als je info wilt over installeren van openSuse met KDE, dan heeft de site van openSuse een bibliotheek aan gebruikersinformatie: http://doc.opensuse.org/ .

OpenSuse heeft de KDE desktop standaard aan boord, bij de installatieprocedure komt dit vanzelf langs en als je niet iets anders kiest, krijg je gewoon KDE.
Je kan ook kiezen voor een installatie van een CD ipv een DVD, wellicht werkt dit voor jou wat overzichtelijker.

Realiseer je, dat het (voor het eerst) installeren van openSuse een ietsje bewerkelijker is dan bv. Ubuntu of Mint. Je van tevoren inlezen kan best helpen, anders weet je bij het installeren misschien niet wat je moet invullen en waarom. Al vermoed ik, dat je bij al de voorafgekozen antwoorden een  deugdelijk systeem zou moeten krijgen.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Rene1979

  • Lid
Re: opensuse installatie.
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/14, 21:05:50 »
Dus als ik het goed begrijp zijn die instellingen die in de handleiding niet van toepassing op kde werk omgeving?
Want ik dacht namelijk dat de instellingen voor opesuse zou zijn en het niet uit maak welke werkomgeving en dat de instelling in kde ergens anders zouden zitten als ik de Xfce omgeving.

Alleen is mijn engels erg laag om te lezen en te begrijpen

Re: opensuse installatie.
« Reactie #6 Gepost op: 2013/01/14, 21:10:42 »
Die instellingen zijn wel toepasbaar alleen sommige dingetjes zitten op een andere plek in KDE.

Offline Rene1979

  • Lid
Re: opensuse installatie.
« Reactie #7 Gepost op: 2013/01/14, 21:12:52 »
dat bedoel ik maar daar kom ik wel beetje zoeken.

bedankt voor je reactie