Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: ActiveX op Linux? Dat kan nu met de Pipelight npactivex-plugin  (gelezen 2959 keer)

http://fds-team.de/cms/pipelight-installation.html#section_2_7

Ik zie nog wel eens voorbij komen op dit forum dat mensen ergens ActiveX voor nodig hebben. Het is nog wel experimentele ondersteuning maar hee, het kan nu dus al wel! Als je het echt nodig hebt kan het dus.
En het mooie is: Pipelight's plugins (alle genoemde) werken in zowel Firefox, Chrome als zelfs QupZilla! :)

Re: Tip: ActiveX op Linux? Dat kan nu met de Pipelight npactivex-plugin
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/03, 11:10:12 »
 pipe-light. werk zeer goed

hier heb ik hem vandaan. ook van het FDS- TEAM. het staat er iets duidelijker dan bij de andere side vindt ik.
http://fds-team.de/cms/pipelight-installation.html

ik zelf heb gewoon pipelight geïnstalleerd via de terminalvenster . en daar na silver-light plug-in.
« Laatst bewerkt op: 2014/04/03, 11:14:16 door lachendearend »
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw

Re: Tip: ActiveX op Linux? Dat kan nu met de Pipelight npactivex-plugin
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/03, 11:43:03 »
Andere site? Ja, maar ik verwees naar een stukje op hun site omdat ik het hier over een specifieke plugin van Pipelight heb, *niet* over de Silverlight-plugin. Daar hebben we een ander topic over.

Re: Tip: ActiveX op Linux? Dat kan nu met de Pipelight npactivex-plugin
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/03, 12:52:14 »
sorry misverstand- door iets wat ik niet goed had gelezen. :P
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw

Re: Tip: ActiveX op Linux? Dat kan nu met de Pipelight npactivex-plugin
« Reactie #4 Gepost op: 2014/04/03, 13:11:55 »
Citaat
Pipelight consists out of two parts: A Linux library which is loaded into the browser and a Windows program started in Wine. The Windows program, called pluginloader.exe, simply simulates a browser and loads the Silverlight DLLs

met andere woorden (zoasl ik het lees) installeer je een windows tooltje onder linux?

Re: Tip: ActiveX op Linux? Dat kan nu met de Pipelight npactivex-plugin
« Reactie #5 Gepost op: 2014/04/03, 13:59:54 »
Nee. Je installeert een Linux-tool met eigen Linux-code die een Windows-pluginlader onder Wine aanstuurt. Die pluginlader laadt alleen maar de DLLs, de rest van de aansturing is native Linux-code. Maar nogmaals: je citeert iets over Silverlight en daar gaat dit topic helemaal niet over. Dit gaat over de Active X-plugin van Pipelight. Voor Silverlight i.c.m. Pipelight hebben we al een ander topic.

Re: Tip: ActiveX op Linux? Dat kan nu met de Pipelight npactivex-plugin
« Reactie #6 Gepost op: 2014/04/03, 16:58:05 »
Active X moet je niet willen gebruiken want het is onveilig.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Tip: ActiveX op Linux? Dat kan nu met de Pipelight npactivex-plugin
« Reactie #7 Gepost op: 2014/04/03, 20:15:25 »
Active X moet je niet willen gebruiken want het is onveilig.

Klopt, maar wat moet dat moet hè. Er zijn helaas websites die het vereisen en soms is er echt geen alternatief voor die website dusja...

Re: Tip: ActiveX op Linux? Dat kan nu met de Pipelight npactivex-plugin
« Reactie #8 Gepost op: 2014/04/03, 20:31:44 »
Active X moet je niet willen gebruiken want het is onveilig.

Klopt, maar wat moet dat moet hè. Er zijn helaas websites die het vereisen en soms is er echt geen alternatief voor die website dusja...

Volgens mij is zelfs Microsoft al gestopt met Active X dus dat zegt genoeg.

Websites die niet zonder Active X kunnen zijn gewoon slecht ontworpen en gebouwd in het stenen tijdperk zonder na te denken over de toekomst.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Tip: ActiveX op Linux? Dat kan nu met de Pipelight npactivex-plugin
« Reactie #9 Gepost op: 2014/04/03, 20:41:38 »
Dat laatste klopt, maar dit topic moet geen discussietopic worden over sites die wel of niet stenen tijdperk zouden zijn. Feit is: er zijn sites die ActiveX vereisen en deze plugin voor Pipelight maakt dat mogelijk :)

Offline bjeli

  • Lid
Re: Tip: ActiveX op Linux? Dat kan nu met de Pipelight npactivex-plugin
« Reactie #10 Gepost op: 2014/04/03, 21:46:55 »
Hier ben ik inderdaar erg blij mee. Bedankt!!!

Ik log namelijk op mijn werk in via een VPN verbinding (als ik het goed heb en goed uitleg) die wordt opgezet via Active X of JAVA. Haha laat dat nou net beiden zijn wat door de meeste wordt afgeraden :D

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit

Offline bjeli

  • Lid
Re: Tip: ActiveX op Linux? Dat kan nu met de Pipelight npactivex-plugin
« Reactie #11 Gepost op: 2014/09/30, 09:58:32 »
*Oude koeien uit de sloot halen*

Is dit nog steeds het best werkbaar voor/met Active X?
Wat adviseren jullie overigens, deze manier van Active X of gebruik maken van Java?

Want zoals ik hierboven aangaf, heb ik voor mijn werk twee keuzes om in te loggen. Via Active X OF Java.

Overigens, als ik een specifieke webbrowser gebruik (bijv. FireFox of anders dan Chrome) en daarmee uitsluitend Java gebruik en alleen daar altijd heb aanstaan, is dat "veilig" te noemen?

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit

Re: Tip: ActiveX op Linux? Dat kan nu met de Pipelight npactivex-plugin
« Reactie #12 Gepost op: 2014/09/30, 11:51:04 »
Veiligheid met Java in de browser is nooit een garantie. ActiveX kan volgens mij alleen kwaad op Windows (als het misbruikt wordt, bedoel ik). En ja, deze ActiveX=plugin wordt nog steeds ondersteunt door Pipelight. Geen idee hoe goed ie precies werkt, ik heb niks om het mee uit testen ;) Let er wel op dat Pipelight niet werkt in Chrome/Chromium; alle andere browsers die plugins ondersteunen wel (Firefox, QupZilla, Jumanji, etc.).

Offline bjeli

  • Lid
Re: Tip: ActiveX op Linux? Dat kan nu met de Pipelight npactivex-plugin
« Reactie #13 Gepost op: 2014/09/30, 12:03:42 »
Top, dan test ik het uit en laat ik het weten.

Overigens: ik heb Java of Active X nodig om een RDP connectie op te starten. Daarna kan ik feitelijk de webbrowser afsluiten.

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit