Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ideetje: tag-systeem voor het forum  (gelezen 5951 keer)

Ideetje: tag-systeem voor het forum
« Gepost op: 2010/01/30, 20:17:22 »
Waarom zou het een nuttige toevoeging zijn? Simpel: dit forum is vooral een forum waar veel problemen besproken en opgelost worden. Met een tag-systeem zou je al die oplossingen en problemen wat makkelijker kunnen ordenen dan bijv. nu met de search het geval is. Ik heb bijv. de Ati Xpress 1100 videokaart. Als ik daar een vraag over heb, dan tag ik die met bijv. X1100 of Ati Xpress o.i.d. klik ik dan op de tag hiervoor, dan krijg ik meteen een lijstje met topics die dezelfde tag hebben. Lijkt me een handige toevoeging.

Voordelen:
- sneller zoeken
- gerichter zoeken (zoekt alleen op de tags, dus relevantere zoekresultaten)
- relevantere zoekresultaten dus
- stoort niet

Nadeel:
- kost tijd om het te implementeren

't Is maar een idee, maar ik ben wel benieuwd of er meer mensen voor te vinden zijn.

Groet,
Crashit
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ideetje: tag-systeem voor het forum
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/30, 20:42:48 »
is dit te realiseren met de huidige forum software?

ik ben daar niet bekend mee maar jij mischien wel crashit,
anders iemand anders die dit weet.

lijkt me wel handig idd.

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Ideetje: tag-systeem voor het forum
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/30, 20:57:35 »
Goed idee. Helaas zijn zie hier gebonden aan forumsoftware. Het zal veel voordelen hebben, maar het is lastig zelf te beheren.

Re: Ideetje: tag-systeem voor het forum
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/30, 21:02:34 »
Het is volgens mij mogelijk met SMF 2.0, maar die komt later dit jaar pas uit...

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ideetje: tag-systeem voor het forum
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/30, 21:09:39 »
dus een idee om mee te nemen met de forum software upgrade die vast gaat plaatsvinden?

lijkt me de moeite waard.

Re: Ideetje: tag-systeem voor het forum
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/30, 21:19:42 »
ALS het kan hè. Ik dacht het ergens gelezen te hebben, maar zeker weten doe ik het niet... Maar zelfs dan zal er wel een mod voor zijn: http://custom.simplemachines.org/mods/

Re: Ideetje: tag-systeem voor het forum
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/30, 21:26:59 »
En die is er, heb m'n huiswerk gedaan  8)

http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=579

kWilde eerst zeker weten of er iets voor SMF bestond en dat bleek het geval :) Weet niet hoe makkelijk dit te implementeren is (zal eerst grondig getest moeten worden denk ik). Het lijkt me in ieder geval een handige mod.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ideetje: tag-systeem voor het forum
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/30, 21:30:22 »
+1 :)

Re: Ideetje: tag-systeem voor het forum
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/30, 21:30:40 »
Dat zal niet te moeilijk moeten zijn om te implementeren...

Voordeel is dat die mod die jij gevonden hebt ook compatibel is met 2.0, dus we kunnen mooi doorgaan met die mod op 2.0

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Ideetje: tag-systeem voor het forum
« Reactie #9 Gepost op: 2010/01/30, 21:31:29 »
Vet goed idee :)

Re: Ideetje: tag-systeem voor het forum
« Reactie #10 Gepost op: 2010/01/30, 21:44:03 »
Goed idee inderdaad, alleen dan wel hopen dat mensen die de topics plaatsen de tags toe gaat passen..
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Ideetje: tag-systeem voor het forum
« Reactie #11 Gepost op: 2010/01/30, 21:49:59 »
Goed idee inderdaad, alleen dan wel hopen dat mensen die de topics plaatsen de tags toe gaat passen..
Wie moet dan die tags toevoegen? Ik hoop dat iedereen dat kan.

Re: Ideetje: tag-systeem voor het forum
« Reactie #12 Gepost op: 2010/01/30, 21:53:56 »
Wie moet dan die tags toevoegen? Ik hoop dat iedereen dat kan.

De topicstarter?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline joop13

  • Lid
Re: Ideetje: tag-systeem voor het forum
« Reactie #13 Gepost op: 2010/01/30, 21:59:27 »
Wie moet dan die tags toevoegen? Ik hoop dat iedereen dat kan.

De topicstarter?
+1 Maar kan het systeem werken zoals bij delicious waarbij aan de hand van het onderwerp al een aantal tags wordt voorgesteld?
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Re: Ideetje: tag-systeem voor het forum
« Reactie #14 Gepost op: 2010/01/30, 22:12:55 »
Yep, blijkt uit het derde plaatje op de link van hierboven (bij het huiswerk van crashit XD )
Voel er ook wel iets voor, maar heb nog de vraag of de zoekmachine dan bijvoorbeeld

apache, apasj, appasje, apcahe,.. allemaal voor hetzelfde zal herkennen ???
                (waarschijnlijk niet, dus mensen zullen moeten leren tikken :(

partitie, schijfverdeling, formatteren,... automatisch met elkaar in verband zal brengen ?
                (waarschijnlijk ook niet, dus mensen zullen moeten leren zoeken "volgens tags"...)

Bestaat er geen "modus" zoals ergens op de bugzilla waarin hij een aantal topics voorstelt na het intikken van de korte beschrijving van jouw "bug", zodat je direct kunt zien of het al gemeld is ?? Zoals Sjoerd ook al voorstelde...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Ideetje: tag-systeem voor het forum
« Reactie #15 Gepost op: 2010/02/01, 16:01:04 »
Ik keek net op het forum van onze 'huurbaas' (check hier: http://ubuntuforums.org/search.php?do=process) dat zij daar al zo'n tagsysteem hebben. En ja, Prosper, als je daar begint met het intypen van een tag, dan geeft ie automatisch een lijstje tags die erop lijken.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Ideetje: tag-systeem voor het forum
« Reactie #16 Gepost op: 2010/02/01, 20:07:33 »
@chrashit: Maar zij gebruiken de betaalde vBulletin forumsoftware.

Re: Ideetje: tag-systeem voor het forum
« Reactie #17 Gepost op: 2010/02/02, 09:17:50 »
Hmm... dat wist ik niet... M'n huiswerk dit keer niet goed gedaan  XD
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Ideetje: tag-systeem voor het forum
« Reactie #18 Gepost op: 2010/05/03, 12:03:42 »
Vroeg me eigenlijk ff af of de beheerder van ons forum dit wel ziet zitten... ;) Wordt er nog wat met het idee gedaan?
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Ideetje: tag-systeem voor het forum
« Reactie #19 Gepost op: 2010/05/03, 16:13:54 »
Op dit moment wordt er niets mee gedaan. Als je een bug aanmaakt in launchpad wordt het in ieder geval niet vergeten :)


Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Ideetje: tag-systeem voor het forum
« Reactie #21 Gepost op: 2010/05/04, 17:43:01 »
Waarom zou het een nuttige toevoeging zijn? Simpel: dit forum is vooral een forum waar veel problemen besproken en opgelost worden. Met een tag-systeem zou je al die oplossingen en problemen wat makkelijker kunnen ordenen dan bijv. nu met de search het geval is. Ik heb bijv. de Ati Xpress 1100 videokaart. Als ik daar een vraag over heb, dan tag ik die met bijv. X1100 of Ati Xpress o.i.d. klik ik dan op de tag hiervoor, dan krijg ik meteen een lijstje met topics die dezelfde tag hebben. Lijkt me een handige toevoeging.

Voordelen:
- sneller zoeken
- gerichter zoeken (zoekt alleen op de tags, dus relevantere zoekresultaten)
- relevantere zoekresultaten dus
- stoort niet

Nadeel:
- kost tijd om het te implementeren

't Is maar een idee, maar ik ben wel benieuwd of er meer mensen voor te vinden zijn.

Groet,
Crashit

Ik had al een keer iets geopperd om het forum in te delen in categorieën en subcategorieën. Vonden ze niks. Maar het forum is wel 1 grote rommelzooi geworden. alles loopt door elkaar heen, is onoverzichtelijk en oogt chaotisch.
Het opsplitsen van een categorie, bv. hardware in subcategorieën, maakt het wat meer overzichtelijker en duidelijker. Een tag systeem zou helpen, maar dan nog wordt alles op 1 grote hoop gegooid. En de standaard zoekfunctie op deze forum werkt ook niet zoals het moet zijn. Als je een bepaalde steekwoord invult, dan worden alle postings met die steekwoord erin getoond, relevant of niet. Maakt het zoeken ook niet makkelijker op. En dan nog het feit dat alle postings van elke Ubuntu versie door elkaar heen lopen komt de overzichtelijkheid ook niet ten goede. Als je werk met 9.10, dan heb je weinig aan zaken die met 7.10 te maken hebben.

Ik ben van mening en blijf van mening dat de hele opzet en indeling van deze forum herzien moet worden en grondig aangepast moet worden.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Ideetje: tag-systeem voor het forum
« Reactie #22 Gepost op: 2010/05/04, 17:43:57 »
@chrashit: Maar zij gebruiken de betaalde vBulletin forumsoftware.

Is dat een probleem? Zijn er geen gratis open source vervangers ervoor?
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Ideetje: tag-systeem voor het forum
« Reactie #23 Gepost op: 2010/05/04, 17:46:59 »
Als je werk met 9.10, dan heb je weinig aan zaken die met 7.10 te maken hebben.
ONEENS! Sommige zaken zijn anders geworden, maar de systemen zijn grotendeels hetzelfde. Tutorials en oplossingen voor oudere versies zijn prima toe te passen op nieuwere versies.

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Ideetje: tag-systeem voor het forum
« Reactie #24 Gepost op: 2010/05/04, 18:07:33 »
In de Grub, alles met apt-get enzovoort is er geen verschil tussen 8.04 en 9.04. Ervaren gebruikers weten dat en kunnen dus een oudere handleiding raadplegen. Nieuwelingen zal dat iets minder makkelijk afgaan.