Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geluidsrecorder werkt niet (ubuntu 10.04  (gelezen 1836 keer)

geluidsrecorder werkt niet (ubuntu 10.04
« Gepost op: 2011/09/08, 00:09:44 »
Hoi muziekliefhebbers,

Mijn geluidsrecorder werkt niet. Als ik op de rode opnameknop klik, start de secondenteller, maar de voortschrijdingsknop van de opname blijft staan.
In xp werkt de geluidsrecorder wel, maar die neemt maximaal 60 seconden op. Ik wil de geluidsrecorder legaal gebruiken voor het digitaliseren van mijn lp's. Ik heb nog nooit iets illegaal gedownload en ben dit ook niet van plan.
Wie kan me helpen. Ik heb audacity eens geïnstalleerd maar die krijg ik ook niet aan het werk. Heb de linken voor de installatie aangeklikt in het desbetreffende topic maar die werkten niet meer. In xp werkt audcity wel, maar daar kan ik de digitale opnames niet branden. Ik krijg dan een melding van licentie of zo. In ieder geval denkt xp dat ik illegaal bezig ben.
Ik heb een realtek geluidskaart. Zou het daaraan kunnen liggen? Bij uitzending gemist in moonlight heb ik ook  geen ssgeluid. Onder xp in Silverlight wel. En in ubuntu moet de koptelfoon in de microfoon -ingang (rose) in plaats van in de groene.
Na het lezeni van een topic heb ik de geluidsrecorder opgestart vanuit de terminal; kreeg het volgende te zien:

ali@ali-desktop:~$ gnome-sound-recorder

(gnome-sound-recorder:1906): GStreamer-CRITICAL **: gst_implements_interface_cast: assertion `gst_element_implements_interface (GST_ELEMENT (from), iface_type)' failed
/tmp/gsr-record-Naamloos-1906.RPRP1VSegmentatiefout

Heel graag jullie hulp en liefst zo eenvoudig mogelijk verwoord, zodat deze beginneling er iets mee kan.
Waar vind ik in ubuntu overigens de eigenschappen van de geluidskaart en andere hard- en software?
Bij voorbaat dank.

In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Re: geluidsrecorder werkt niet (ubuntu 10.04
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/12, 03:18:49 »
De beste manier om vrij gemakkelijk op te nemen in Ubuntu is toch wel met Audacity, deze zou je zonder problemen met software-center moeten kunnen installeren en het werkt hetzelfde als in Windows.

Als ik het goed lees heb je dus de opnamen al wel gemaakt in Windows, je kan dus ook de bestanden branden onder Linux. Je windows schijf zou gewoon zichtbaar moeten zijn vanuit ubuntu.

Moonlight en Silverlight kan je niet vergelijken want Moonlight loopt heel veel achter op silverlight en heeft nogal wat kuren.

Dat je de koptelefoon in de roze input moet stoppen heb ik nog nooit gehoord.... dan kan er toch wel eens iets mis zitten in de driver.

Om meer informatie te vinden over je hardware kan je het programma lshw-gtk installeren.
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Re: geluidsrecorder werkt niet (ubuntu 10.04
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/13, 21:39:45 »
Dank je. Heb al een paar mooie opnames gemaakt in xp met audacity en ben nu de uitgeprinte handleiding aan het doorspitten. Met sommige af/instellingen weet ik nog geen raad.
Je raad omtrent de hardware ga ik nu opvolgen.
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk