Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen geluid via creative soundblaster x-fi icm nvidia 210gt  (gelezen 1192 keer)

Offline hans30

  • Lid
geen geluid via creative soundblaster x-fi icm nvidia 210gt
« Gepost op: 2011/01/30, 16:02:21 »
hallo

ik heb een uitdaging waar ik al dagen mee bezig ben en helaas niet uitkom hoop dat jullie kunnen helpen.

ik hem sinds 2 maanden xbmc live geinstalleerd (dharma ubuntu 10.4) op een hp desktop

gegevens zijn:  hp dc7700
4gb ram   geluidskaart: creative soundblaster x-fi xtreme gamer,  videokaart asus nvidia 210 gt.

als ik xbmc live installeer zonder de videokaart heb ik geluid, als ik de videokaart installeer heb ik geen geluid.

heb al vanalles geprobeerd,

de kaart is te zien via aplay -l , in alsamixer staat alles op unmute(via f6 de geluidskaart geselecteerd en master op 100 gezet en alles ook ge unmute maar geen geluid)

denk zelf dat het iets te maken heeft met een asound.conf file of iets op de blacklist zetten? ( de drivers van de x-fi zijn toegevoegd in alsa)

dit soort dingen ben ik tegengekomen via het internet, begrijp er alleen niet zo veel van helaas, uiteraard veel dingen geprobeerd en gedaan maar ben helaas een leek met dit soort dingen en hoop dat iemand een oplossing heeft

alvast bedankt