Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wifi ontvanger uitschakelen??  (gelezen 4844 keer)

Wifi ontvanger uitschakelen??
« Gepost op: 2008/11/17, 14:43:21 »
Beste Mensen,

Na een nieuwe schone installatie van 8.10 staat mijn wifi onvanger constant aan.
De computer is via een bekabeld netwerk aangesloten op internet en hoewel er een wifi ontvanger in de computer zit gebruik ik deze nu niet.

Het constant irritant brandend en knipperend lampje (hp pavilion) wil ik uit. Hoe doe ik dat??

Hartelijk dank van een enthousiaste 'ubuntu-beginner'.

Robin

Re: Wifi ontvanger uitschakelen??
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/17, 14:47:23 »
In het bios van de computer zou ge uw wifi kunnen uitzetten.

Er zal ook wel een toetsencombinatie zijn. fn+?. Zoek eens op uw toetsenbord achter een toets waar een antenne ofzo staat op afgebeeld.

Offline woteb

  • Lid
Re: Wifi ontvanger uitschakelen??
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/17, 15:10:14 »
In het bestandje /etc/network/interfaces zie je waarschijnlijk een aantal regels waar iets van wlan0 staat.
In ieder geval komen in dat bestandje regels voor met lo en eth0. Die laat je ongemoeid. Als je wlan0 auto ziet staan, verander je dat door wlan off.

Het bestandje /etc/network/interfaces kun je het makkelijkst veranderen (in een terminal) met het commando sudo gedit /etc/network/interfaces
Door wlan0 (die niet de etho en lo) uit te zetten, zet je de draadloze verbinding uit. Succes!!
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline siegi

  • Lid
Re: Wifi ontvanger uitschakelen??
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/17, 23:58:04 »
@woteb
Mij lijkt het dat er standaard geen interfaces in /etc/network/interfaces staan aangezien networkmanager alle netwerk apparaten die erin staat negeert.
Dus gaat hij ook geen eth0 en wlan0 erin vinden.

Volgens mij is het simpelste wifi uit te zetten via de toetsencombinatie.

Re: Wifi ontvanger uitschakelen??
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/18, 09:49:10 »
Heel hartelijk bedankt voor het mee denken!!

Er standaard bij mij idd geen interfaces in /etc/network/interfaces. Ik vind er geen eth0 en wlan0.

Een toetsencombinatie is natuurlijk super simpel..... maar welke (niet een van de standaard die ik vind onder Systeem/Voorkeuren/Sneltoetsen).... ik heb mijn hele toetsenbord afgezocht naar mogelijke combinaties (net de goede combinatie gemist, en nog een heel (dom) werk als je het probeert een beetje geordend aan te pakken, haha) en al zeker geen antenne te vinden.

Bij het icoontje rechtsboven in het scherm van netwerken heb ik natuurlijk het draadloos netwerk uitgevinkt en bij de netwerkverbindingen vind ik alleen info bij de Kabel verbinding (Auto eth0).

Jullie begrijpen het lampje brand nog en ik heb nog geen oplossing.  Het toetsenbord is trouwens een HP 5187URF.

Hebben jullie nog ideeen, (toetsen combinaties??)

vriendelijke groet Robin.