Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gui Probleem  (gelezen 855 keer)

yellowgalacticsun

  • Gast
Gui Probleem
« Gepost op: 2007/08/05, 05:13:56 »
Hallo daar

Ik draai op Ubuntu 7.04, en heb Gnome als mijn GUI....

Ik vind  het heel raar.....Heb net wat updates geïnstalleerd, en heb ook een antivirus geïnstalleerd (avscan klamav), hoewel ik die niet nodig heb (linux weet je wel) maar had het in een e-book gelezen en wilde het wel eens testen.... ineens deed mijn pc zeer raar....Ik kreeg een resolutie van 640x480 terwijl die normaal veel hoger is...Toen heb ik de antivirus verwijderd en opnieuw gestart...toen kon ik kiezen en heb het terug op 832x624 gezet....maar er is nog iets vreemd....Mijn prullenmand staat plots 10 cm van de rand en mijn netwerkverbindingicoon staat helemaal rechts bovenaan waar normaal het icoon voor afsluiten staat.....Zeer bizar allemaal...

Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt!

yellowgalacticsun

  • Gast
Gui Probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/05, 05:28:12 »
ok het is volgens mij nu in orde.....Heb heel gnome trug geïnstalleerd maar daaraan lag het niet.....Heb het gewoon grafisch opgelost door "verwijderen van paneel", en "toevoegen aan paneel" te gebruiken......Ok sorry mensen...Ik ben slechts enkele maanden bezig met linux dus kan je me wel een newbie noemen.....maar het probleem is dus opgelost!

yellowgalacticsun

  • Gast
Gui Probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/05, 20:39:46 »
DAMN! Nu heb ik hetzelfde probleem als ik opstart....schermresolutie 640x480.....

Aan wat ligt dat? Kan er iemand mij helpen????

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Gui Probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/05, 20:42:05 »
OK. Doe eens dit:

Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
zoekterm: xresprobe
aanvinken en druk op knop Toepassen

Daarna in terminal (Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster):
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

Maak in die vragenriedel geen enkele eigen keuze, ga meteen akkoord met alle voorgestelde antwoorden.
Toetsgebruik: Tabtoets, spatiebalk, *binnenste* entertoets, pijltjestoetsen.

Daarna volledige herstart van je PC (!!).

Daarna in terminal:
sudo gedit /etc/X11/xorg.conf

en wis alle resoluties die te laag zijn: in elk geval 640x480 en 800x600

Opslaan, sluiten, volledig herstarten.

Helpt dit?

yellowgalacticsun

  • Gast
Gui Probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/28, 16:33:07 »
Hey pjotr

Bedankt voor de uitleg! Ik zit nu op mijn kot in Gent, maar het probleem doet zich voor op mijn pc thuis....Als ik thuis ben zal ik zo snel mogelijk iets laten weten!

Grtz en bedankt!

Dries

PS: heb nog ander probleem ook, namelijk als ik skype of gaim start, dat er dan geen icoon op mijn werkbalk komt (rechtsboven) terwijl dat vroeger wel was......