Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Open office calculater loopt telkens vast.  (gelezen 363 keer)

Offline mhweb

  • Lid
Open office calculater loopt telkens vast.
« Gepost op: 2012/05/03, 17:52:43 »
Sinds enkele dagen heb ik een probleem met open office calculator. Ik heb een tabel uit een ander document gekopieerd en in een nieuw document gezet.
Daarin moet ik enkele rijen verwijderen. Telkens ik die rijen selecteer en met de rechtermuisknop rijen verwijderen kies, loopt het programma vast.
Het hele werkblad wordt dan grijs, en ik kan nergens meer bij. Ik moet telkens geforceerd afsluiten.  Hetzelfde blijft gebeuren als ik de computer opnieuw heb opgestart.
Dan wil ik het programma terug openen, krijg eerst een kader met te herstellen bestanden. Die worden dan hersteld, maar de rijen die ik wou verwijderen zitten er dan wel nog op.
Waaraan kan dit liggen

Re: Open office calculater loopt telkens vast.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/03, 19:25:45 »
Open een terminal (onder hulpmiddelen) en type daar ooffice -calc   en geef een ENTER. Nu start Open office calc op, als het goed is en het programma loopt vast dan krijg je een melding in de terminal. Kan je deze hier plaatsen?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline mhweb

  • Lid
OPGELOST Re: Open office calculater loopt telkens vast.
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/03, 20:15:31 »
Ik had intussen computerschoonmaak laten lopen en nog maar eens opgestart. Heb het werkje kunnen afwerken, met een nieuw document.
Als mijn ander blad weer vastloopt meld ik wat er in de terminal verschijnt. ( zal niet meer vandaag zijn dat ik dit gebruik )
Alvast bedankt.

vervolg:
Vanmorgen opgestart via terminal.  De handelingen die vastliepen herhaaldelijk doorgevoerd. ( copy, paste, kolom verbergen, verwijderen, rijen verbergen en verwijderen.. ) Alles loopt vlot.  Misschien heeft de laatste update en de schoonmaak toch ergens iets positiefs gewijzigd.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/04, 09:26:56 door mhweb »