Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lib teveel verwijderd :|  (gelezen 852 keer)

Lib teveel verwijderd :|
« Gepost op: 2009/06/04, 21:23:06 »
Met autoremove (sudo apt-get autoremove) toch iets teveel verwijderd, waardoor de non-KDE programma's er niet goed uit zien. Letters met een rode schaduw, kleurvlakken die gestreept zijn... Maar ik weet zo snel niet welke lib ik nodig heb om dit te corrigeren  :| Heeft iemand enig idee?

bvd
Op de chat te vinden als debiantux

Offline ivo

  • Lid
Re: Lib teveel verwijderd :|
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/04, 21:35:11 »
Het lijkt me niet dat het daaraan ligt:

autoremove is used to remove packages that were automatically installed
to satisfy dependencies for some package and that are no more needed.

Het zou betekenen dat autoremove iets weggegooid heeft wat nog WEL nodig was.

Waar het wel aan ligt........ daar heb ik zo 1-2-3 geen antwoord op.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: Lib teveel verwijderd :|
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/04, 21:39:13 »
autoremove kan inderdaad dingen verwijderen die nodig zijn. Bij mijn vader wil ie de laatste tijd constant kwin verwijderen. En ja, dan ben dus je window manager kwijt.

Offline MartijnB

  • Lid
    • http://www.mbastiaan.nl
Re: Lib teveel verwijderd :|
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/04, 21:41:00 »
Kwin is misschien een meta-pakket, dus dat zou heel goed kunnen zonder consequenties.

Kijk eens in /var/log/ en dan de bestanden dpkg*. Misschien kunnen je ze ergens naar uploaden, zodat we kunnen uitvissen welke dingen zijn verwijderd.

Re: Lib teveel verwijderd :|
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/04, 21:47:25 »
Kwin is misschien een meta-pakket, dus dat zou heel goed kunnen zonder consequenties.

Kijk eens in /var/log/ en dan de bestanden dpkg*. Misschien kunnen je ze ergens naar uploaden, zodat we kunnen uitvissen welke dingen zijn verwijderd.

Je hebt gelijk, ik neem mijn woorden terug.

Re: Lib teveel verwijderd :|
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/04, 22:06:10 »
Ik zal ze binnenkort ergens uploaden :)
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Lib teveel verwijderd :|
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/04, 22:31:42 »
Heb afgelopen week hetzelfde gehad met autoremove,dacht dat het ook geen bestanden zou verwijderen die ik nog nodig zou hebben,heb toen via var/log/dpkg de desbetreffende lib bestanden opgespoord en weer teruggezet.
Kubuntu 20.04

Re: Lib teveel verwijderd :|
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/05, 14:46:49 »
Diegene die een kijkje zouden willen nemen mogen mij een pm/mail sturen :) Ik weet namelijk niet of deze bestanden iets persoonlijks bevatten, dus zekerheid voor alles :p Ik stuur dan de bestanden via mail, of de link waar ze geupload zijn.

Maar als hier verzekerd wordt dat het veilig is, dan zet ik de link natuurlijk gewoon hier neer.

gek, hij doet weer normaal... Ondertussen is de xserver gefixt, broken packages zijn gerepareerd (pre-released updates aan, maar 4 updates voor de kernel worden achtergehouden :/), en ik heb 3 a 4 maal opnieuw opgestart. Terwijl hij de eerste herstart na het fixen van de xserver nog steeds raar deed. Raar :D
« Laatst bewerkt op: 2009/06/05, 15:08:39 door kebabfish »
Op de chat te vinden als debiantux