Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu booten van USB hard disk  (gelezen 1243 keer)

Ubuntu booten van USB hard disk
« Gepost op: 2009/05/27, 22:34:02 »
Dag mensen,

Vandaag al de hele dag bezig met een oud bakkie. De hdd die erin -zat- is eruit en werkt niet meer. Ik heb via de oude pc ubuntu geinstalleerd op de USB hard disk. Dat ging helemaal goed. De partities ook meteen goed gezet.

Echter, toen ik reboote liep de bios vast. Als ik de externe hdd uitzet start hij door..?

Probleem 2, als ik het first boot device heb gewijzigd in de bios naar USB-HDD en restart en na de bios de hdd aanzet doet hij het ook niet.

De grub loader is als het goed is wel ingesteld op de HDD, maar het lijkt alsof de bios de HDD niet ziet.

Wat kan een oplossing zijn?

Groet,
Peter

Re: Ubuntu booten van USB hard disk
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/28, 07:21:14 »
Iemand een idee??

DarkEra

  • Gast
Re: Ubuntu booten van USB hard disk
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/28, 09:51:13 »
http://forum.ubuntu-nl.org/offtopic/ubuntu-installeren-op-externe-usb-hard-disk/

Ik denk dat het moeilijk zal gaan trouwens en lijkt het beter om in die oude pc van je gewoon een nieuwe hdd in te zetten, zo duur zijn ze tegenwoordig ook niet meer.

Re: Ubuntu booten van USB hard disk
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/31, 00:58:14 »
Ik heb het inmiddels werkend op de volgende manier:

* Booten van een 20 gb hdd waar alleen het os op staat
* Alle andere bestanden gewoon netjes op slaan op de usb hard drive waardoor als de oude hdd crasht alle data nog bewaard blijft.

Offline track

  • Lid
Re: Ubuntu booten van USB hard disk
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/02, 16:52:30 »
Yep Peter,

jouw probleem was meest waarschijnlijk dat dat oude BIOS niet (goed) vanaf de USB kan booten.
Dan heb je zo'n verhaal.  (hoe oud is die bak trouwens ?)

track