Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beginnersvraag  (gelezen 1121 keer)

mauricenl

  • Gast
Beginnersvraag
« Gepost op: 2008/02/18, 15:03:44 »
Hallo,

Mijn zwager heeft me erg nieuwsgierig gemaakt over Ubuntu en na het zien van zijn Kubuntu omgeving ben ik ook erg enthousiast geworden. Het "wil ik ook" gevoel is erg sterk geworden. :-)

Hij vertelde me dat je met de Kubuntu omgeving niet bang hoeft te zijn voor virussen en Trojan Horses en daarom ook geen virus protectie nodig hebt. Is dat echt waar?

Alvast dank voor jullie reacties.

Groeten,

Maurice

Beginnersvraag
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/18, 15:06:04 »
zoek eens op het forum achter "virus" of "virusscanner"...er is laatst in het off-topic gedeelte nog een draadje over geweest met interessante antwoorden...

en het is niet alleen in de kde omgeving, kde is alleen maar het grafische wat ge ziet, ubuntu en kubuntu zijn in principe hetzelfde...

Beginnersvraag
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/18, 15:07:44 »
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline siegi

  • Lid
Beginnersvraag
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/18, 15:08:53 »
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/veiligheid/veiligheidinubuntu/
Hier vind je alles wat je wil weten volgens mij.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Beginnersvraag
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/18, 15:32:29 »
Mijn duit in het zakje: lees eerst deze korte samenvatting, om de hoofdlijn te zien:
http://computertip.googlepages.com/veiligheidinubuntu

Groet, Pjotr.

Offline jan11000

  • Lid
Beginnersvraag
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/18, 19:40:12 »
Geen virusscanner nodig, wel als je windows software download voor een windows pc, maar deze is dus gratis en loopt niet mee als de pc is opgestart.
Je hoeft dus niet wekelijks te scannen.

Je hoeft niet elke week te zoeken naar spyware, alweer tijd gespaard.

Alle(bijna) software staat op de server van ubuntu zelf, dus geen spyware en geen virussen.

Indien je van ander plaatsen installeerd is natuurlijk iets gevaarlijker.

Zoek eens in de nieuwsgroepen naar ubuntu daar vind je info over ubuntu, en natuurlijk forums.

RWU

  • Gast
Beginnersvraag
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/19, 10:53:20 »
Op scherm de mededeling kan opwaarderen naar 7.04; dit verliep goed maar in de finale bleef de boel steken op Engelstalig gedoe met het bericht  itramfs.. en vul in: ja maar wat dan. In het kort: er is in Ubuntu nu niet in te komen: een gebruikersnaam kan niet ingevuld worden.
Hoe nu verder?

Walter

Beginnersvraag
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/19, 10:55:34 »
Citaat van: RWU
Op scherm de mededeling kan opwaarderen naar 7.04; dit verliep goed maar in de finale bleef de boel steken op Engelstalig gedoe met het bericht  itramfs.. en vul in: ja maar wat dan. In het kort: er is in Ubuntu nu niet in te komen: een gebruikersnaam kan niet ingevuld worden.
Hoe nu verder?

Walter
start hier beter een nieuwe topic over...dan valt het meer op en heeft hier eigenlijk niks mee te maken met het oorspronkelijke bericht...

Offline Ubert

  • Lid
Beginnersvraag
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/19, 19:33:41 »
Citaat van: mauricenl
Hallo,

Mijn zwager heeft me erg nieuwsgierig gemaakt over Ubuntu en na het zien van zijn Kubuntu omgeving ben ik ook erg enthousiast geworden. Het "wil ik ook" gevoel is erg sterk geworden. :-)

Hij vertelde me dat je met de Kubuntu omgeving niet bang hoeft te zijn voor virussen en Trojan Horses en daarom ook geen virus protectie nodig hebt. Is dat echt waar?

Alvast dank voor jullie reacties.

Groeten,

Maurice
Heb je de ´gewone´ ubuntu ook al gezien? Het gaat om de versie met de menubalk bovenaan: http://cybernetnews.com/wp-content/uploads/2007/09/ubuntu-7.10-desktop.jpg

Deze vindt ik zelf de mooiste, maar dat is persoonlijk natuurlijk!

Veel plezier met ubuntu