Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een domme Ubuntu gebruiker ?  (gelezen 4398 keer)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Een domme Ubuntu gebruiker ?
« Reactie #25 Gepost op: 2011/10/30, 08:28:34 »
ik gebruik 11.10, 64bit, vers geïnstalleerd. maar hoe komen jullie in de compizconfig om die instelling te wijzigen?
Deze moet je eerst installeren, via het Softwarecentrum. Daarna de Unity-plugin selecteren.

Offline Suns

  • Lid
Re: Een domme Ubuntu gebruiker ?
« Reactie #26 Gepost op: 2011/10/30, 08:35:27 »
ik gebruik 11.10, 64bit, vers geïnstalleerd. maar hoe komen jullie in de compizconfig om die instelling te wijzigen?


compizconfig-settings-manager moet je installeren is te installeren via het Ubuntu softwarecentrum en dan naar de Unity plugin gaan daar op klikken en dan dit volgen

Je kan toch via compizconfig instellingen onder Unity-Behaviour-Edge Reveal Timeout de tijd instellen hoelang jij vind dat paneel moet verdwijnen links of niet  dat werk hier perfect.
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Re: Een domme Ubuntu gebruiker ?
« Reactie #27 Gepost op: 2011/10/30, 11:36:21 »
[off topic] En waar is de TS  na op pagina 2 te zijn aangekomen ??? [/off-topic]
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Re: Een domme Ubuntu gebruiker ?
« Reactie #28 Gepost op: 2011/11/01, 19:38:05 »
Helemaal mee eens, ik vind het ook erg irritant dat de unity balk tevoorschijn komt als je iets met de muis te ver naar links komt als je op het terug-pijltje wilt drukken.
Dus wat moet er gebeuren om dit op te lossen? Deze buttons moeten Rechts staan of de Unity balk zal geactiveerd moeten worden op slechts één punt, of inderdaad de balk onderin (de enige mogelijke optie nu)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Een domme Ubuntu gebruiker ?
« Reactie #29 Gepost op: 2011/11/01, 20:37:53 »
Helemaal mee eens, ik vind het ook erg irritant dat de unity balk tevoorschijn komt als je iets met de muis te ver naar links komt als je op het terug-pijltje wilt drukken.
Dus wat moet er gebeuren om dit op te lossen? Deze buttons moeten Rechts staan of de Unity balk zal geactiveerd moeten worden op slechts één punt, of inderdaad de balk onderin (de enige mogelijke optie nu)
* Vistaus zucht
Nogmaals: CompizConfig Instellingenbeheerder --> Unity Plugin --> Reveal Mode --> Always show

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Een domme Ubuntu gebruiker ?
« Reactie #30 Gepost op: 2011/11/01, 20:41:08 »
Helemaal mee eens, ik vind het ook erg irritant dat de unity balk tevoorschijn komt als je iets met de muis te ver naar links komt als je op het terug-pijltje wilt drukken.
Dus wat moet er gebeuren om dit op te lossen? Deze buttons moeten Rechts staan of de Unity balk zal geactiveerd moeten worden op slechts één punt, of inderdaad de balk onderin (de enige mogelijke optie nu)

In Firefox kan je de "terug"-knop zelf eenvoudig aan de rechterkant zetten, als je dat wilt. (Rechtermuisknop in de werkbalk -> aanpassen)

Offline Trudi

  • Lid
Re: Een domme Ubuntu gebruiker ?
« Reactie #31 Gepost op: 2011/11/09, 19:18:06 »
Markba en Suns,
 ik heb 'm op 550 gezet en idd werkt dat (een beetje) beter, maar ideaal is het niet.  ??? Ook ik hoop op 12.04 met een verbetering op dit punt. Overigens browse ik met Opera, en helaas voor ThomaN: geen Firefox. Klein is ook mooi, vind ik...

Offline vanadium

  • Lid
Re: Een domme Ubuntu gebruiker ?
« Reactie #32 Gepost op: 2011/11/09, 19:21:55 »
Een oplossing voor jou zou kunnen zijn ervoor zorgen dat de unity bar enkel zichtbaar wordt alsje met de muiscursor "hovert" over de linker beneden of linker bovenhoek. Je kan dat instellen in Compiz-config settings manager, Unity plugin, Behaviour, reveal mode.

Zelf vind ik Unity fijnst werken door de zijbalk nooit te verbergen: "hide launcher: never".

Re: Een domme Ubuntu gebruiker ?
« Reactie #33 Gepost op: 2011/11/10, 00:46:07 »
Markba en Suns,
 ik heb 'm op 550 gezet en idd werkt dat (een beetje) beter, maar ideaal is het niet.  ??? Ook ik hoop op 12.04 met een verbetering op dit punt. Overigens browse ik met Opera, en helaas voor ThomaN: geen Firefox. Klein is ook mooi, vind ik...

Ook in Opera kun je prima de terug-knop aan de rechterkant zetten :)