Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu alternate CD  (gelezen 978 keer)

Offline Bitbuntu

  • Lid
Xubuntu alternate CD
« Gepost op: 2007/03/07, 19:38:03 »
Hallo

Weet er of heeft er iemand een originele CD van XBUNTU alternate CD . De Latop waar ik XBUNTU op wil zetten doet raar. ALs ik de opstartcd gebruik, en ik laat hem de CD controleren dan geeft hij geen fout aan. Maar als ik aan het installeren ben dan krijg ik foutmeldingen zoals: Waring: file://.cdrom/........./xxxxxx.deb was corrupt.
Ik zou zeggen dat ik een andere CDRomdrive zou gebruiken, maar dat is helaas geen optie.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Xubuntu alternate CD
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/07, 19:43:28 »
Nieuwe ISO binnenhalen van de webstek van Ubuntu, MD5 checksum controleren, ISO branden op zeer lage snelheid (8 x of zo), en brandprogramma eindresultaat laten controleren. Gaat dat goed, dan is je CD zeker goed. Installeren maar!

Offline Bitbuntu

  • Lid
Xubuntu alternate CD
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/07, 19:56:34 »
Die CD is goed. Het is mijn CDROMdrive van mijn laptop die niet geod meer is. Andere zelfgebrande CD's doen het ook niet. Enkel de zilvere gkochte CD's doen het nog.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Xubuntu alternate CD
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/07, 20:01:58 »
Wat nog wel eens wil helpen bij CD-stations met zulke kuren: gebruik eens andere CD-R's om te fikken. Goudkleurige doen het soms beter dan zilverkleurige. Goudkleurige Kodak CD-R's zijn heel goed, doen het eigenlijk altijd.

Offline Bitbuntu

  • Lid
Xubuntu alternate CD
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/07, 20:14:46 »
Ik had nou een blauwe van TDK. En dat was de laaste. Ik heb wel nog een stapel CD\RWs Maar die hebben het nooit gedaan in die drive.