Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] w7 & grub error:cannot get C/H/S values  (gelezen 2317 keer)

[opgelost] w7 & grub error:cannot get C/H/S values
« Gepost op: 2010/02/02, 21:28:09 »
Bedankt voor het mee denken.

ik gebruik normaal dualboot xp met ubuntu.

Probleem 1;
w7 gekocht en geinstalleerd (via school dat scheelde financieel maar mijn comp doet natuurlijk niet meer wat ik wil...). Geinstalleerd op sda2 na deze partitie geformatteerd te hebben met gparted van de ubuntu cd.
W7 werkte goed, maar grub natuurlijk niet.
Via "computertip/grub", grub hersteld. Bij het opstarten via grub werkt ubuntu maar w7 word niet "gevonden"; error: cannot get C/H/S values.

Probleem 2;
Ik dacht dat ik een foutje gemaakt had met de installatie van w7, dus met gparted sda2 wederom geformatteerd, geprobeerd w7 te installeren maar nu word mijn "product key" niet meer geaccepteerd.


Heeft iemand een idee hoe alles weer werkend te krijgen?

bedankt, Robin
« Laatst bewerkt op: 2010/02/08, 17:39:08 door lekkeropreis »

Offline timosha

  • Lid
Re: w7 & grub error:cannot get C/H/S values
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/03, 09:50:40 »
Wat moet er opgelost worden ? Probleem 1 of probleem 2?

Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Re: w7 & grub error:cannot get C/H/S values
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/03, 12:26:38 »
I.v.m. probleem 1: Ik heb ook een probleem met de C/H/S values. Dit probleem is (nog) niet opgelost, maar op dit (http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/multiboot-met-grub/) topic wordt het besproken.
"Free as in freedom"

Re: w7 & grub error:cannot get C/H/S values
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/03, 21:20:52 »
fijn dat jullie altijd zo willen helpen op het ubuntu forum.

Ik zal mijn vraag wat duidelijker stellen; Wat kan ik nu het beste doen om op mijn pc w7 in dual boot te krijgen met ubuntu. Gegevens zijn gesaved dus er kan zonder probleem geformatteerd worden.

Schijf indeling is nu;

sda1; FAT, recovery oude xp
sda 2; NTFS, leeg voor w7 (was xp)
sda 5; Ext4, ubuntu
sda 6; swap
sda 7; Ext4, ubuntu

Ik kan natuurlijk ubuntu met grub opnieuw installeren en hopen dat grub w7 en ubuntu dan zonder probleem vind.  Als dat een oplossing is moet ik alleen nog w7 aan de praat krijgen met mijn productkey. Maar mogelijk is er iets mis met de geomerie van mijn hard disc???

Weet iemand hoe dat zit me de productkey van w7? Ik heb een echte windows dvd met productkey, vers uit het folie. Zou toch moeten werken...

Wie heeft goede raad.

Offline timosha

  • Lid
Re: w7 & grub error:cannot get C/H/S values
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/03, 21:41:19 »
1) Alle partities wissen;
2) Een NTFS partitie aanmaken voor Windows 7
3) Windows 7 Installeren
4) Ubuntu installeren
5) Kiezen voor de grootste vrije ruimte

Als alles goed is heb je na de installatie:
sda1 - 100 MB - System Protected
sda2 - Windows 7
sda3 - Ubuntu
sdax - Ubuntu swap

Als Win 7 die product key tijdens de installatie niet aanneemt, gewoon installeren zonder product key. Je hebt dan 30 dagen om te activeren. Maar ik zie niet in waarom die product key niet zou aangenomen worden, tenzij het een upgrade is.

Met een upgrade kan je ook een nieuwe installatie doen maar dat ga ik hier niet uitleggen hoe dat moet.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Re: w7 & grub error:cannot get C/H/S values
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/03, 23:03:42 »
ja bedankt! ga ik proberen!

Het is een upgrade dvd, maar er heeft windows op de pc gestaan en dan zou die upgrade moeten werken.
Als het niet werkt zou het op de volgende manier moeten lukken; http://community.winsupersite.com/blogs/paul/archive/2009/10/23/clean-install-windows-7-with-upgrade-media-the-answer.aspx

Jullie horen of het gelukt is.

Re: w7 & grub error:cannot get C/H/S values
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/08, 17:38:36 »
Bedankt voor de hulp; gelukt.

Probleem 1.
Opgelost met grove methode; alles wissen en opnieuw beginnen (kan vast mooier maar dit is wel clean).
HD gewist en naar ntfs met gparted cd, makkelijk en snel.
w7 geïnstalleerd maar product key werd niet herkend dus zonder nummer geïnstalleerd.
Ubuntu erop, zonder probleem, grub werkt als vanouds.
Alles werkt zo als het moet.

Probleem 2. Product key is voor update en pc is in de tussentijd schoon.

Dit recept gevolgd; http://community.winsupersite.com/blogs/paul/archive/2009/10/23/clean-install-windows-7-with-upgrade-media-the-answer.aspx

Enkele opmerkingen;

1. ga met regedit.exe naar; HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Setup/OOBE/
klik op MediaBootInstall, dan enter en nu de nul in vullen op de plaats van de 1

2. vergeet niet rechts te klikken op de "shortcut to the Command Line utility" en te kiezen voor "Run as administrator.", dat staat duidelijk in het web stukje (deed ik dus fout.. lezen he).

Veel plezier, bedankt voor de hulp.