Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gezocht: Ubuntu of andere gemakkelijke versie van Linux voor computer uit 2006  (gelezen 844 keer)

Offline livino

  • Lid
Een vriendin van me heeft een bakje staan uit 2006 dat nog draait op het ter ziele gegane XP.

Een programma opstarten duurt een kwartier, een map aanmaken 3 minuten en een wordbestand verplaatsen 5 minuten. Swat, je kent dat wel, daarom zit je hier  O0

De specificaties:





Harde schijf is een Maxtor 6L080P0.

Zij gebruikt de computer alleen nog voor tekstbewerking, afdrukken van documenten en overweegt hem ook weer voor internet te gebruiken als het ding wat sneller gaat  :P

Welke gebruiksvriendelijke versie van linux (ubuntu? kubuntu? xubuntu?) raden jullie aan?

Lieven


Offline jan11000

  • Lid
Of
http://distrowatch.com/table.php?distribution=bodhi

En zp had je al lang niet meer mogen gebruiken ivm veiligheids updates.

Ik ga met Jan mee en adviseer Bodhi :)

Offline PKing

  • Lid
Ik denk dat een eerste keer Linux gebruiker Lubuntu net wat makkelijker zal vinden dan Bohdi.
Moet er wel bijzeggen dat mijn ervaring niet verder gaat als twee installaties waarbij beide gebruikers voor Lubuntu kozen i.p.v. Bohdi.
Live dvd's heeft zo zijn voordelen.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Geheugen kopen (2e hands) en de PC voorzien van 1GB RAM,
hierna Xubuntu er op zetten, dat werkt als een speer!
Mijn desktop is een 1GHz PC en daar werkt het prima op........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline PKing

  • Lid
Lubuntu draait best op zo een configuratie als de OP aangeeft.
Kennis van mij draait het met een oud laptopje met 512 mb geheugen heel erg goed.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline PKing

  • Lid
Lol ik heb nog wel een cpu AMD 3700+ liggen, als de voet klopt...als we toch aan het weggeven zijn.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline livino

  • Lid
Bedankt voor de reacties.

Aan moederborden begin ik niet, daarvoor ken ik er te weinig van.

Ik denk dat ik voor Lubuntu ga. Ik neem aan dat dat werkt zoals Ubuntu en dan kan ik ook steun geven als ze er niet mee kan werken.

Lieven

Offline DeBaas

  • Lid
Lubuntu
Xubuntu
Mint LXDE
Mint XFCE
Mint MATE
PCLinuxOS LXDE (nl versie in het pclinuxos.nl/Forum)
PCLinuxOS MATE
Bovenstaanden zijn eenvoudig in het NL te installeren of naderhand in het NL te zetten.
De L(XDE) versies zijn het minst geheugen hongerig, gevolgd door X(FCE) en MATE.
Ik zou voor de test maar een paar CD/DVD rewritables gebruiken ;) als de PC deze goed leest.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Ik heb hier volgens mij ook nog wel wat geheugenlatjes, probeer even te kijken welk type je nodig zou hebben of post hier wat meer info over de pc. Met iets meer geheugen wordt internetten etc ook wel weer haalbaar met die kast...

Offline sidonia

  • Lid
Ik hoor niemand over Linux Lite,  is heb al een aantal oude PC's met Linux Lite geïnstalleerd, werkt goed, maar ik hoor hier verder weinig van.