Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bluetooth  (gelezen 1653 keer)

Offline juup

  • Lid
Bluetooth
« Gepost op: 2011/04/14, 10:34:08 »
ubuntu 9.04 netbook remix. Eeepc-1000
Als ik mijn mobiel (Motorola-defy) en laptop contact laat maken zijn ze wel gekoppeld maar niet verbonden binnen Ubuntu. (met Windows wel daar doet alles het gewoon) Stuur ik een foto met ubuntu naar de mobiel gaat het wel, maar van de mobiel naar de Ubuntu laptop niet. ik krijg ook helemaal geen bericht of ik die foto op de laptop wil accepteren o.i.d. Alleen de melding op de mobiel dat het mislukt is. Het pictogram van bluetooth wordt ook niet blauw als ik iets van de mobiel verstuur. In het bluetoothmenu heb ik de laptop wel vindbaar gemaakt door het vinkje. Ook 'ziet' de laptop mijn mobiel wel. Wat moet ik nog meer doen? Ik heb (denk ik) ook nergens een map met zoiets als; met bluetooth ontvangen bestanden' gevonden.
gr Juup

Offline juup

  • Lid
Re: Bluetooth
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/14, 10:42:36 »
ik zie wel in het bluetoothmenu dat er bij  'bluetooth voorkeuren' .> apparaten > type een héél klein slotje bij het bluetoothteken staat.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Bluetooth
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/14, 10:43:59 »
Stap eens over naar 10.10 of zo? 9.04 is allang dood en begraven. Krijgt al een half jaar geen veiligheidsupdates meer, en is dus inmiddels hardstikke onveilig.

Dikke kans dat je probleem door de overstap meteen is opgelost.

Offline juup

  • Lid
Re: Bluetooth
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/14, 13:39:55 »
Ik ben juist weer tergugegaan naar 9.04 omdat de hogere ubuntus mijn lappie erg traag maakten, misschien met de komende nieuwe Ubuntu lukt het.
Maar wat is het met mijn probleem? Waarom reageert mijn lappie onder ubuntu niet op inkomende berichten via bluetooth. En wat is dat kleine slotje?