Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloze oordopjes + muziek + cloud  (gelezen 2441 keer)

draadloze oordopjes + muziek + cloud
« Gepost op: 2023/08/17, 14:55:03 »
Ik ben op zoek naar iets waarvan ik niet weet of het bestaat ;). Op internet kan ik het niet zo snel vinden.

Voor tijdens het sporten ben ik op zoek naar draadloze in-ear oordopjes (geen Apple producten en het liefst evt software die open source is) waarmee ik muziek die in mijn cloud staat kan afspelen. Dus geen aparte smartphone of mp3 speler meer die ik altijd moet meenemen, maar dopjes die rechtstreeks verbinding maken met cloud.

Wanneer dit (nog?) niet bestaat, wat zou dan de beste oplossing in mijn geval kunnen zijn die ook nog een beetje betaalbaar is? Het is ook belangrijk dat de oordopjes goed blijven zitten! Tijdens het sporten beweeg ik natuurlijk veel.

Wellicht dat iemand hier al ervaring mee heeft. Thx!

Een boek doet het altijd...

Offline h2o

  • Lid
Re: draadloze oordopjes + muziek + cloud
« Reactie #1 Gepost op: 2023/08/17, 16:36:38 »
Geen idee, maar je moet dan wel altijd online zijn. Dat kan alleen via wifi of via een telefoon met een netwerkverbinding. Hoe je dat wil doen zonder ander apparaat???
Misschien een smartwacht met bluetooth verbinding?
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: draadloze oordopjes + muziek + cloud
« Reactie #2 Gepost op: 2023/08/17, 17:32:31 »
Volgens mij kan dat met een smartwatch (??) wat ik ervan begreep van bekenden.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline bart85

  • Lid
Re: draadloze oordopjes + muziek + cloud
« Reactie #3 Gepost op: 2023/08/17, 19:29:41 »
Can you play Spotify on smartwatch?
If you have subscribed to Spotify Premium, you will have the option to download music directly to your watch to listen to music offline. Additionally, you can also use YouTube music to listen to music offline directly from your smartwatch.

Can you play Spotify on smartwatch without phone?
You can use Spotify on a Galaxy Watch without a phone, but only if you have a premium account and Bluetooth earbuds. Since the Spotify app isn't designed to play music through the built-in watch speaker, you need to have Bluetooth earbuds paired to listen without your phone.21 feb 2022

Dit weergeeft Google
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline vanadium

  • Lid
Re: draadloze oordopjes + muziek + cloud
« Reactie #4 Gepost op: 2023/08/18, 09:21:26 »
Lijkt me inderdaad dat je toch wel ergens een apart toestelletje nodig hebt, smartwatch of smartphone. Oordopjes alleen trekken dat (op dit moment voor zover ik weet) niet.

Om muziek van een eigen server te streamen zou je dan een app voor de smartphone moeten vinden als zoiets bestaat. Als je Android gebruikt,  blader dan eens door de Play store. Er bestaat ook de app store F-Droid. Als er zoiets open source bestaat, dan is de kans grootst dat je dat daar vindt.

Offline MKe

  • Lid
Re: draadloze oordopjes + muziek + cloud
« Reactie #5 Gepost op: 2023/08/18, 18:26:56 »
Een smartwatch heeft normaal een smartphone nodig dacht ik.

Re: draadloze oordopjes + muziek + cloud
« Reactie #6 Gepost op: 2023/08/19, 18:08:43 »
Bedankt voor de reacties. Wat ik al verwachtte, dit wordt voor mij iets te complex =D.

Tegenwoordig kunnen ze alles zo piepklein maken, dat ik mij afvraag of er ook oordopjes bestaan die ingebouwde data-opslag hebben? Zodat ik die oordopjes aan m'n pc koppel, er een lading mp3's op zet en deze dan kan afspelen. Voor de rest niets nodig.

Mocht dat er ook (nog) niet zijn, wat zouden jullie aanraden als alternatief om toch draadloos muziek in m'n flappers te krijgen. Ik heb in het verleden een smartphone met mp3's via bluetooth gekoppeld aan een paar in-ear oordopjes, maar dat was toch wel knap irritant, aangezien er om de haverklap een korte stop was >:(. Met audio vind ik dat echt hoogst irritant! Of de verbinding viel voor langere tijd weg....zucht. Bluetooth...excusez le mot, maar ik vind het doorgaans ruk. Verder vind ik een smartphone toch nog tamelijk groot tijdens sporten. Persoonlijke mening uiteraard.

Of toch maar de aloude oordopjes met draadje met een kleine mp3-speler.
Een boek doet het altijd...


Offline Oesje

  • Lid
Re: draadloze oordopjes + muziek + cloud
« Reactie #8 Gepost op: 2023/08/19, 20:22:34 »
Een smartwatch heeft normaal een smartphone nodig dacht ik.

Een smartphone heb je alleen nodig om de app te installeren van de smartwatch.
https://www.trendjuwelier.nl/blog/wat-is-een-smartwatch-en-wat-kan-je-ermee-doen/

« Laatst bewerkt op: 2023/08/19, 20:28:14 door Oesje »
PC1 :Dualboot  Ubuntu 20.04 /Debian 12 Cinnamon
PC2:  Multiboot  :Windows 10  Ubuntu 22.04/  Linux Mint 21 Xfce/ LMDE6 /Manjaro 23 Mate

Offline rico70

  • Lid
Re: draadloze oordopjes + muziek + cloud
« Reactie #9 Gepost op: 2023/08/19, 20:59:17 »
Of toch maar de aloude oordopjes met draadje met een kleine mp3-speler.
Of een oude smartphone als muziek speler gebruiken met al of niet bedrade oortjes

Offline vanadium

  • Lid
Re: draadloze oordopjes + muziek + cloud
« Reactie #10 Gepost op: 2023/08/22, 12:37:16 »
Het zal toch met bluetooth moeten als je draden wil vermijden. Tegenwoordig werkt dat wel goed. Ik kan gerust tien, vijftien meter weglopen naar een andere kamer vooraleer er haperingen beginnen.

Re: draadloze oordopjes + muziek + cloud
« Reactie #11 Gepost op: 2023/08/22, 13:46:56 »
Mocht dat er ook (nog) niet zijn, wat zouden jullie aanraden als alternatief om toch draadloos muziek in m'n flappers te krijgen. Ik heb in het verleden een smartphone met mp3's via bluetooth gekoppeld aan een paar in-ear oordopjes, maar dat was toch wel knap irritant, aangezien er om de haverklap een korte stop was >:(

Met MIXXX kun je een afspeellijst maken.
Met MIXXX heb je naadloze overgangen.
In MIXXX kun je afspelen.
In MIXXX kun je wat je afspeelt opnemen (mp3).

Je kunt dus een lijstje maken precies lang genoeg zoals je het wilt hebben, deze naadloos afspelen alsof het door een dj gedaan wordt, en dan opnemen.
En die opname plemp je in je spelertje.
« Laatst bewerkt op: 2023/08/24, 16:09:44 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: draadloze oordopjes + muziek + cloud
« Reactie #12 Gepost op: 2023/08/23, 14:17:14 »
Bedankt voor alle info! Ga me erin verdiepen en dat moet gaan lukken =D.

Een boek doet het altijd...