Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wine dragon naturally speaking 11 / USB microfoon installeren in Virtualbox (XP)  (gelezen 877 keer)

Offline mvsbab

  • Lid
Ik heb DNS 11.0 en ik wil volledig overstappen op Ubuntu.

Ik heb het geprobeerd via wine (http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=21199&iTestingId=64905)
inclusies het installeren van
winetricks gecko gdiplus fontfix fontsmooth-gray
install-gecko.sh (http://winezeug.googlecode.com/svn/trunk/ )
Maar nadat ik me productcode heb ingevoerd is die nog even bezig en dan krijg je de melding dat de installatie is afgebroken.
(Waarschijnlijk hetzelfde venster als wanneer je op annuleren drukt tijdens het installen.)

Dus zodoende heb ik via virtualbox win xp geinstalleerd om zo DNS aan de gang te krijgen, maar dan krijg ik mijn usb microfoon niet zichtbaar.  

Of ik heb nu aan de praat krijg via virtualbox of wine maakt me niet zo veel uit.  (lichte voorkeur toch voor wine)
Als ik het maar weer kan gebruiken.

Weet iemand en oplossing?

Alvast bedankt,
Martin
« Laatst bewerkt op: 2012/01/08, 13:31:39 door mvsbab »

Heb je gelezen wat hier staat?


as with eartlier versions, NatSpeak will dictate only into programs running under wine. So for right now the best options are the included DragonPad, wine's Notepad, or Notepad2.
Correction and other features work better with DragonPad and Notepad.
Some of the features features do not work. This product gets a good rating only because its core function ... recognizing lots of text fast ... works well.




Gaat dus enkel met Wine-toepassingen werken.


Overigens moet je, om USB-apparaten in VirtualBox te kunnen gebruiken, ze selecteren uit het menu van je virtuele machine. Zie hiervoor de documentatie van VirtualBox.

Offline mvsbab

  • Lid
ik heb het voor elkaar gekregen, dat de USB microfoon werkt onder Windows XP met virtualbox.
Ik kreeg het in eerste instantie niet voor elkaar, om de USB microfoon aan de praat te krijgen, maar als ik nu virtualbox opstart met 'sudo' dan worden wel de USB poorten herkent.

Ik heb geprobeerd om de USB rechten aan te passen via Fstab, maar dit zonder resultaat. Via gebruikers en groepen heb ik het ook nog niet voor elkaar gekregen.

Ik gebruik Ubuntu 11.10   Gnome 3.2.1
kan iemand mij vertellen waar ik deze rechten goed kan instellen?

Alvast bedankt

@Cumulus007
dank je wel voor je snelle reactie, ik had dat inderdaad gelezen. Maar of het nu alleen bij wine programma's werkt of in virtualbox,het gaat alleen maar werken in een afgebakend terrein. En dan was mij voor kort toch uitgegaan naar wine, omdat ik daarmee denkt een lagere systeembelasting te krijgen. Maar zo op de bovenstaande manier werkt het goed.




Je hoeft jezelf alleen maar toe te voegen aan de groep "vboxusers", ga naar Systeeminstellingen en dan naar Gebruikers en groepen om dit te doen, of doe:


sudo addgroup gebruikersnaam vboxusers

Offline mvsbab

  • Lid
Ik krijg als gewone gebruiker geen toegang tot de usb poorten.  
In virtualbox, als xp draait, bij Apparaten > Usb-apparaten > Geen USB apparaten gekoppeld

In virtualbox, als xp niet draait. Instellingen > Usb  > Usb +logo  = keine beschikbare apparatuur

resultaat:
~$ sudo addgroup (mijn gebruikersnaam) vboxusers
De gebruiker `(mijn gebruikersnaam)' is reeds lid van `vboxusers'.

Ik kom even niet meer verder, iemand een idee?

-Opgelost  Opnieuw opstarten en ze staan er wel in


« Laatst bewerkt op: 2012/01/08, 17:24:37 door mvsbab »