Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grub - 2x Ubuntu (1 niet zichtbaar)  (gelezen 503 keer)

Offline Nollie

  • Lid
Grub - 2x Ubuntu (1 niet zichtbaar)
« Gepost op: 2012/07/02, 10:44:21 »
Ik heb gisteravond 12.10 Alpha 2 op een testpartitie geinstalleerd naast Win7 en 11.10. De laatste staat niet meer in Grub.

Ik heb aangegeven dat Grub geinstalleerd moest worden. Had ik dit niet moeten doen omdat dit al gebeurd was door 11.10 ?

Kan ik 11.10 weer zichtbaar maken door Grub aan te passen ? Is dit voor een beetje leek te doen ?

Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

Offline Nollie

  • Lid
Re: Grub - 2x Ubuntu (1 niet zichtbaar)
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/02, 10:52:53 »
Laat maar. Ga eerst zelf vogelen: https://sites.google.com/site/computertip/grub

Maar Grub niet overschrijven de volgende keer ?
Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Grub - 2x Ubuntu (1 niet zichtbaar)
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/02, 11:00:46 »
Een ontwikkelingsversie van Ubuntu, zoals op dit moment 12.10, kun je beter niet op een productiemachine installeren. Zelfs niet op een proefpartitie. Je kunt voor allemaal rare onaangename verrassingen komen te staan.... Zoals bijvoorbeeld met een half functionerende Grub.

Alfa's en bèta's rammelen van de fouten. Installeer ze daarom alleen op een aparte proefbak....

Offline Nollie

  • Lid
Re: Grub - 2x Ubuntu (1 niet zichtbaar)
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/02, 11:14:30 »
Ik snap jouw redenatie, maar zoals ik op 30-6 schreef over vastlopers bij opstart:

Maakt niet uit welke kernel. De ene keer gaat het goed, dan andere keer kan ik hem keihard uitzetten. Zwaar irritant en niet goed voor het systeem. Hardware ? Ik geloof er niks van. Plymouth aan/uit maakt ook geen verschil. Terwijl dat andere OS is zo stabiel als de pest (iets met een W). Zou bijna teruggaan. Bijna... dus niet  ;)

Ik ben dus bang dat m'n videokaart/moederbord voor de 4e maal in de vernieling gaan. Met 12.10 zijn meer drivers in beeld, waaronder Nvidia Riva/TNT/Geforce standaard (geen Current). Tot nu toe gaat opstarten vlekkeloos. Alleen opstart dan.

Maar het voorval komt niet door de nieuwe Grub installatie ?
Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.