Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kunnen alle Visualbasic programma's echt in Virtualbox uitgevoerd worden  (gelezen 508 keer)

Offline ronaldron

  • Lid
kunnen alle Visualbasic programma's echt  in Virtualbox uitgevoerd worden

Re: kunnen alle Visualbasic programma's echt in Virtualbox uitgevoerd worden
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/27, 00:42:04 »
Dat hangt af van hoe zwaar de applicatie is die je ontwikkelt lijkt me, en vooral of het applicatie is die sterk leunt op de GPU.

Voor de duidelijkheid je hebt het over de programmeertaal Visual Basic (VB.Net?) en je wilt weten hoe programma's hiervoor draaien in een virtuele Windows (welke versie?) ?

Offline ronaldron

  • Lid
Re: kunnen alle Visualbasic programma's echt in Virtualbox uitgevoerd worden
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/27, 16:50:27 »
Dus er zijn meerdere opties ,heb getracht Robolinux te installeren, dit is me echter nog niet gellukt, ben pas met Ubunto bezig, heb ook een begin gemaakt om Windows toepassingen in Gambas 2 te herschrijven maar daar kom ik zonder hulp niet uit,

Re: kunnen alle Visualbasic programma's echt in Virtualbox uitgevoerd worden
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/27, 17:20:57 »
kunnen alle Visualbasic programma's echt  in Virtualbox uitgevoerd worden
Mijn ervaring is: Als je Windows in VirtualBox hebt geïnstalleerd dan kun je dat gebruiken zoals je dat doet op een PC.
Ooit ontwikkelde ik Boeket, een Boekhoudprogramma geschreven in VBA (Visual Basic for Applications) binnen MS-Access   
- voor de geïnteresseerde:  hier gratis te downloaden *)   -
en dat werkt ook in VirtualBox prima, zelfs met een gekoppelde data-database die zich bevindt in een aan Linux gekoppelde partitie. Het lijkt me dat, als Visual Basic for Applications werkt, jouw Visual Basic ook in VirtualBox zou moeten kunnen werken.

Old man

*) en trek je niks aan van de waarschuwing This type of file could be harmful. Only download this file from a trusted source.
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.