Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: GEEN draadloos probleem, maar mening gevraagd  (gelezen 1422 keer)

GEEN draadloos probleem, maar mening gevraagd
« Gepost op: 2007/05/22, 07:09:36 »
Eerst...
Ik heb zowel op de Mac, als op de twee andere pjoeters die Ubuntu draaien dezelfde voor mij rare instelling.
- Een aansluiting onder wifi49, dit is mijn aansluiting welke ik gewoon altijd al gebruik bij Telenet.
- Doch ook een aansluiting onder USR8054 in plaats van wifi49. Deze geeft ook een bepaalde signaalsterkte aan, zo'n 60%, en de wifi49 een 95% en meer.
Ik heb daarvoor gebelt naat mijn provider en daar zeggen ze dat dit absoluut normaal is, die USR8054 zou komen van een of ander robotica ??? in mijn pjoeters. Zal dus wel... Geloof er natuurlijk geen moer van.
Het enige verschil is dat ik op die USR8054 niet het internet opkan met mijn wepkey, alleen met wifi49, zoals het moet.
WAT betekend deze tweede aansluiting, soms verdwijnd deze ook, maar komt steeds terug, ik heb ze zeker niet geactiveerd.
Kent iemand van jullie dit fenomeen ? Laat maar horen.
Groetjes,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
GEEN draadloos probleem, maar mening gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/22, 07:48:48 »
USR8054 is een populaire router van US Robotics. Dit betekent gewoon dat die USR8054 router zich ergens in de buurt bevindt. MIsschien wel bij je buurman ofzo. En dus ontvang je logischerwijze ook zijn internet. Maar natuurlijk heb je geen toegang tot die router indien er WEP of WPA of andersoortige beveiliging op zit. Dus gewoon blijven verbinden met wifi49.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

GEEN draadloos probleem, maar mening gevraagd
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/22, 08:13:35 »
Citaat van: profoX
USR8054 is een populaire router van US Robotics. Dit betekent gewoon dat die USR8054 router zich ergens in de buurt bevindt. MIsschien wel bij je buurman ofzo. En dus ontvang je logischerwijze ook zijn internet. Maar natuurlijk heb je geen toegang tot die router indien er WEP of WPA of andersoortige beveiliging op zit. Dus gewoon blijven verbinden met wifi49.
Bedankt, had mijn twijfels, hadden ze mij reeds gezegd, doch heb geen buren met internet, wel misschien op grote afstand van mijn deur.
Daarom twijfelde ik. Met draadloos moet men zich wel goed beveiligen vindt ik.
Groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline vanadium

  • Lid
GEEN draadloos probleem, maar mening gevraagd
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/22, 10:21:02 »
Citaat
Met draadloos moet men zich wel goed beveiligen vindt ik.
Misschien juist niet. Moest iedereen zijn draadloos internet gewoon openstellen, dan zouden we allemaal op zeer veel plaatsen zzonder meer vrij kunnen internetten.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
GEEN draadloos probleem, maar mening gevraagd
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/22, 11:36:37 »
Citaat van: vanadium
Citaat
Met draadloos moet men zich wel goed beveiligen vindt ik.
Misschien juist niet. Moest iedereen zijn draadloos internet gewoon openstellen, dan zouden we allemaal op zeer veel plaatsen zzonder meer vrij kunnen internetten.
Mischien is Fonera dan iets voor jou:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/10828

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
GEEN draadloos probleem, maar mening gevraagd
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/22, 13:32:55 »
Citaat van: vanadium
Citaat
Met draadloos moet men zich wel goed beveiligen vindt ik.
Misschien juist niet. Moest iedereen zijn draadloos internet gewoon openstellen, dan zouden we allemaal op zeer veel plaatsen zzonder meer vrij kunnen internetten.
En dan zou iedereen ook vrij netwerkverkeer kunnen onderscheppen en desgewenst ook manipuleren... dus beter toch maar WPA beveiliging instellen :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

GEEN draadloos probleem, maar mening gevraagd
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/22, 15:10:49 »
Citaat van: profoX
Citaat van: vanadium
Citaat
Met draadloos moet men zich wel goed beveiligen vindt ik.
Misschien juist niet. Moest iedereen zijn draadloos internet gewoon openstellen, dan zouden we allemaal op zeer veel plaatsen zzonder meer vrij kunnen internetten.
En dan zou iedereen ook vrij netwerkverkeer kunnen onderscheppen en desgewenst ook manipuleren... dus beter toch maar WPA beveiliging instellen :)
Dacht ik ook.
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline mcgyver

  • Lid
GEEN draadloos probleem, maar mening gevraagd
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/22, 15:21:01 »
Lees mijn post eens in offtopic (Fon / Fonera). Volg ook de links die ik gaf.