Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met Wireless in Ubuntu  (gelezen 15357 keer)

Ahlfie

  • Gast
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #50 Gepost op: 2007/02/12, 20:36:02 »
idd heb ik gedaan maar steeds blijft hij zeggen dat hij geen verbinding kan maken met het netwerk. Maar toch kan hij dit wel terug vinden.

Zijn er misschien dingen die er nog moeten gewijzigd worden ofzo?

Kgaan mij nu is aanmelden in ubuntu maar dan zal ik ff via utp op het net gaan. Dit zal iets makkelijker werken.

Ahlfie

  • Gast
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #51 Gepost op: 2007/02/12, 20:55:06 »
Ik heb ondertussen Configure network card geïnstalleerd. Kan dit mij soms helpen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #52 Gepost op: 2007/02/12, 21:06:01 »
Als niemand iets weet: over twee maanden komt de volgende versie van Ubuntu, Feisty Fawn (7.04). Die zal een uitstekende ondersteuning van draadloos internet bieden. Helaas is het nu vaak nog een flinke klus.....

Ahlfie

  • Gast
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #53 Gepost op: 2007/02/12, 21:46:38 »
ik heb een vraag bij de link die erder in dit onderdeel van het forum is gegeven (http://forum.ubuntu-nl.org/topic/7029/2).
Hier staat wat uitgelegt hoe je min of meer het wireless tot stand kunt krijgen. Maar als noob kan ik er niet zo goed aan uit wat ik nu juist moet doen.

Kan iemand mij hier soms stap voor stap wat bij helpen?

Ahlfie

  • Gast
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #54 Gepost op: 2007/02/15, 14:11:34 »
Beste iedereen die mij zou kunnen helpen

Ik heb ondervonden dat het draadloos netwerk bij mijn vriendin wel werkt en bij mij thuis niet. Kan het aan mijn draadloze router liegen. Ik heb thuis een Philips router.

Gtz

Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #55 Gepost op: 2007/02/21, 13:11:41 »
Ik heb dezelfde intel chip. Hij werkt ook prima met WPA en WPA2. Ik gebruik wpasupplicant voor WPA(2) aangezien je dan totale controle hebt en het allemaal heel veilig en precies zoals je zelf wilt kunt instellen.

Ik zou je ook aanraden om of de standaard GUI tools system->administration->networking te gebruiken of networkmanager te gebruiken (ipv wpasupplicant wat meer voor de gevorderde gebruikers is of als je er niet onderuit kan om een of andere reden).

networkmanager is makkelijk als je meerdere netwerken gebruikt (bijvoorbeeld school en thuis)

De rest is wat betreft networkmanager :

Hier is de wiki pagina van networkmanager :
https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/NetworkManager

Citaat
Ubuntu 6.06 LTS (Dapper), Ubuntu 6.10 (Edgy), Ubuntu 7.04 (Feisty)
  1.      Applications, Add/Remove Programs
  2.     Find Network Manager in the Internet section
  3.     Check the adjacent box to select Network Manager for installation
  4.     Click OK
  5.     Log out and back in again
  6.     If you don't see the Network Manager icon you may need to add the Notification Area to your panel
$ gksudo /etc/network/interfaces

Maak je /etc/network/interfaces dan zo :

auto lo
iface lo inet loopback
Dit zorgt ervoor dat networkmanager al je interfaces controleert. Oftewel als je een utp kabel in je pc hebt zal hij die eerst proberen. Zelfs als je een wireless signaal hebt stapt hij over op de utp kabel.

Als je dit gedrag niet wilt kun je ook de interface van je utp kabel erin laten staan (waarschijnlijk eth0) zie $ iwconfig om te kijken welke interface je draadloos is en welke je bekabelde.  Dan ziet je interfaces er waarschijnlijk zo uit :

auto lo
iface lo inet loopback

auto eth0
iface eth0 inet dhcp
Let er wel altijd op dat eth0 "down" is als je met wireless speelt.
$ sudo ifdown eth0

En vergeet niet te resetten voor je met networkmanager gaat spelen (networking restart en uit en in loggen zou ook moeten werken maar resetten is misschien makkelijker voor je)

succes!