Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] icoontjes van documenten ea in persoonlijke map: waar te vinden  (gelezen 837 keer)

Offline Jelle

  • Lid
Hallo,

Ik gebruik een aparte data partitie ipv /home/jelle, maar ik vind het uiterlijk van de mappen in /home/jelle wel heel aardig.
Wanneer ik de mappen kopieer of verplaats naar een andere map, bijv. mijn data map, dan wijzigt hun uiterlijk in dat van een simpele map.
Nu vraag  ik me (na enig zoeken noch steeds) af waar ik de icoontjes kan vinden die aan de mappen in /home/jelle hun uiterlijk geven.

Bezit hier iemand die kennis?
« Laatst bewerkt op: 2010/05/20, 22:58:45 door Jelle »

Offline Rizlaaf

  • Lid
Re: icoontjes van documenten ea in persoonlijke map: waar te vinden
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/15, 08:38:51 »
Rechtsklikken op de map waar je een icoontje aan wil toevoegen , en dan eigenschappen kiezen.
Bij het tabje emblemen kun je een icoontje uitkiezen.

Re: icoontjes van documenten ea in persoonlijke map: waar te vinden
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/15, 11:05:09 »
Je kan de icoontjes terugvinden in /usr/share/icons/naamvanhetthema/scalable/places geloof ik. De icoontjes zijn afhankelijk van het thema dat je gebruikt (het standaardthema voor 10.04 is Human). Je kan ze dan op de map zetten volgens de uitleg van Rizlaaf. Als je nog aparte icoontpaketten installeert, komen die in /home/naam/.icons

"Free as in freedom"

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: icoontjes van documenten ea in persoonlijke map: waar te vinden
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/16, 00:20:48 »
Je kunt ook de mappen "muziek", "afbeeldingen" etc verplaatsen naar een andere schijf/partitie.

De configuratie staat in ~/.config/user-dirs.dirs en ziet er zo uit:
Citaat
XDG_DESKTOP_DIR="$HOME/Bureaublad"
XDG_DOWNLOAD_DIR="$HOME/Downloads"
XDG_TEMPLATES_DIR="$HOME/Sjablonen"
XDG_PUBLICSHARE_DIR="$HOME/Openbaar"
XDG_DOCUMENTS_DIR="$HOME/Documenten"
XDG_MUSIC_DIR="$HOME/Muziek"
XDG_PICTURES_DIR="$HOME/Afbeeldingen"
XDG_VIDEOS_DIR="$HOME/Video's"
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Jelle

  • Lid
Re: OPGELOST icoontjes van documenten ea in persoonlijke map: waar te vinden
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/20, 22:57:29 »
Ik heb het uiteindelijk als volgt opgelost.

~/documenten heb ik verwijderd en vervangen door een verwijzing naar /mnt/data/documenten.
Deze verwijzing staat in ~/ en heet Documenten.

De config file heb ik ongemoeid gelaten en deze verwijst nu dus naar mijn verwijzing. Deze krijgt nu het uiterlijk van de eerder verwijderde map en blijft ook als zodanig zichtbaar in Locaties en de zijbalk.

De werkelijke map /mnt/Documenten heb ik hetzelfde uiterlijk gegeven, met behulp van de eerste twee tips.

Hetzelfde uiteraard voor Downloads, Muziek, etc.